Vedr. arbjede med fremkaldelse af billede~
Fra : Eddy Folder

Dato : 01-07-03 08:16

Hej alle

I dag er der en historie i ekstrabladet omkring en fra en fotoforretning som
står frem og fortæller om hvad folk tager billeder af og om de ser dem når
de fremkalder dem og så videre.. Men i slutningen, snakker hun om at hun
engang tilkaldte politiet pga. det hun så på nogle billeder(børneporne men
ireelevant her).

Mit spørgsmål er så, har hun tilladelse til det?? Er hun ikke bundet af en
eller anden slags tavshedspligt eller kan hun frit fortælle verdenen om hvad
hun ser på de billeder som folk kommer og fremkalder hos hende??

Mvh.

Eddy

Fra : Christian Andersen

Dato : 01-07-03 16:28

Eddy Folder wrote:

> Mit spørgsmål er så, har hun tilladelse til det?? Er hun ikke bundet af en
> eller anden slags tavshedspligt eller kan hun frit fortælle verdenen om hvad
> hun ser på de billeder som folk kommer og fremkalder hos hende??

Så længe hun ikke giver navne, adresser og kopier af billederne, så kan
det ikke efter min mening være ulovligt. Umoralt, ja.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-07-03 19:36

Lidt i samme stil..

Jeg har lige set filmen "One Hour Photo"
, og mon ikke EB også har,
når men i den film udtaler Robin Willams
som spiller en foto-fremkalder-teknikker
(eller hvad det nu hedder)

At de(i USA) har pligt til at anmelde
eks. børneporno hvis de støder på
det under fremkaldelse af foto.