Nye(re) japanske film
Fra : T. Liljeberg

Dato : 01-07-03 06:43

Jeg har set en del klassisk japansk cinema, lige fra periode-film over
social-realisme og romantiske tårepersere til lette komedier (der er
vist ikke mange).
Er der nogen, der kan give nogle anbefalinger for nyere japanske film?
Jeg har set nogen af Takeshis film, et par af Nakatas, de fleste af
Itami Juzo, et par stykker af chok-genren - Miike. Hvad ellers? Lad
høre - hvad er godt?

Tom

---
Puritanism: The haunting fear that someone,
somewhere, may be happy. - H.L. Mencken

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 01-07-03 17:57

Kiyoshi Kurosawa har lavet nogle gode film (se f.eks Cure og Kairo). Også
Shinya Tsukamoto (Tetsuo 1+2, Tokyo Fist, Gemini) er bestemt værd at stifte
bekendskab med.

Mit forhold til Takashi Miike er noget ambivalent da jeg sådan cirka elsker
og hader hveranden af hans film og husk på at manden er uhyggelig produktivt
(5-8 film om året). Audition var jeg meget positiv over, mens Ichii the
Killer synes jeg var noget overfladisk, usammenhængende pubertært bras. Så
se et par af hans film før du dømmer ham.

Af enkeltfilm kan jeg sådan lige på stående fod kun komme i tanke om Organ,
Naked Blood og Evil Dead Trap som alle overraskede mig positivt, men de er
ovre i den temmelig blodige afdeling.

Sakuya: yokaiden var jeg forresten også ret pjattet med, men det er en
børnefilm skal du lige advares om.

OK mine forslag bærer alle præg af at jeg er til horrorfilm så det er nok
ikke helt repræsentativt.

Kasper

Fra : Sonny

Dato : 02-07-03 13:23

"Kasper Kristensen" skrev:
> Også Shinya Tsukamoto (Tetsuo 1+2, Tokyo Fist, Gemini) er bestemt værd at
stifte bekendskab med.

Tsukamoto lavede for et par år siden den glimrende "Gemini" og hans nye "A
Snake of June" skulle være meget interessant også.

- jeg skal helt sikkert tjekke "Suicide Circle" ud, når den vises i
Cinemateket!!

Peace!

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 02-07-03 22:58

> - jeg skal helt sikkert tjekke "Suicide Circle" ud, når den vises i
> Cinemateket!!
>
> Peace!

Den har jeg et ret ambivalent forhold til. Den er ikke det mesterværk
Cinemateket vil gøre den til, men omvendt så har den da sine momenter.

Kasper

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 01-07-03 10:36

Ikke for at mase mig ind i din tråd, men jeg skulle lige til at skrive og
spørge hvor man kan købe japanske dvd-udgivelser henne.
Jeg kender www.cdjapan.co.jp, men med en pris på ca. US$ 40 (før porto og
told), synes jeg det er lige i overkanten.
hygge,
Nicolai

Fra : Morbid Angel

Dato : 02-07-03 11:57

www.adrenafilm.de
og
www.charmes.de har jeg begge haft gode erfaringer med at købe japanske
film ved.

mvh

MA

/// Min DVD Samling so far.......
http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel ///

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 03-07-03 00:33

Tak for hjælpen, men www.charmes.de har ikke de to film jeg søger ikke, og
www.adrenafilm.de skal ha 785 kr. (inkl. porto). Så jeg tror mit bedste bud
er www.cd.japan.co.uk - de skal 'kun' ha 567 kr. (inkl. porto). Så er
spørgsmålet om hvad moms og told løber op i .... *krummer tæer*
hygge,
Nicolai

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-07-03 08:17

"Nicolai Zoffmann Heiredal" <nicolai@heiredal.dk> escribió en el
mensaje news:bdvq2m$11c819$1@ID-155293.news.dfncis.de...
> [...]
er
> spørgsmålet om hvad moms og told løber op i .... *krummer tæer*

"co.uk", hvis de så også sender fra UK skuller det gerne være told og
moms frit

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 04-07-03 09:10

Lars Hoffmann wrote:
> [...]
> mensaje news:bdvq2m$11c819$1@ID-155293.news.dfncis.de...
>
> "co.uk", hvis de så også sender fra UK skuller det gerne være told og

Ups. Skulle ha' været co.jp, my bad :(

Fra : Prankster Kineses

Dato : 01-07-03 21:00

> [...]
> Jeg har set nogen af Takeshis film, et par af Nakatas, de fleste af
> Itami Juzo, et par stykker af chok-genren - Miike. Hvad ellers? Lad

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men Cinemateket kører i denne måned Japansk
horror tema, så det er en glimrende chance for at få set nogle nyere
hovedværker i biffen.

Kasper

Fra : T. Liljeberg

Dato : 03-07-03 21:49

On Tue, 1 Jul 2003 22:00:26 +0200, "Prankster Kineses"
<spam.me.senseless@spam.spam> wrote:

>Nu ved jeg ikke hvor du bor, men Cinemateket kører i denne måned Japansk
>horror tema, så det er en glimrende chance for at få set nogle nyere
>hovedværker i biffen.

Sydcalifornien - så Cinemateket er nok lidt for langt væk. Men ellers
tak, måske jeg kan finde en liste over filmene de viser.

Tom

---