Ferietjekliste
Fra : Ib Jensen

Dato : 30-06-03 22:01

Hej Alle jer, der skal på MC-ferie

Hermed min tjekliste, som jeg bruger, når jeg pakker til MC-ferie.

Men glem aldrig, at når du har fundet alt, hvad du TROR, du skal have med,
skal du starte med at fjerne de 50 %, som du umiddelbart kan undvære. Når du
har gjort det, fjerner du 50 % af resten. Herefter står du med den ¼-del,
som du reelt har behov for på turen.

Hvis du så også gemmer de underbukser, sokker og T-shirts m.m., som i løbet
af året er tjenlige til at blive kasseret, så lad dem komme på deres sidste
tur. Så er der væsentligt mindre vask, når du kommer hjem fra en
forhåbentligt vellykket ferie. Det brugte har du nemlig smidt ud
efterhånden, som det er blevet FOR snavset på turen. Hermed er sure sokker,
underbukser og T-shirts afskaffet i feriebagagen - og det jo ikke så ringe.

God tur

Ib Jensen, Tilst

Ferie tjekliste

Tøj
Undertøj
T-shirts
Cowboybukser
Jakke
Sokker
Skjorte
Sweater
Sko
Shorts
Kasket
Badebukser
Regntøj
Toiletsager
Håndklæder

Viskestykke
Vaskepulver

Dokumenter
Penge
Betalingskort
Pas
Sygesikringsbevis
SOS-kort
Grønt forsikringskort
Kørekort
Registreringsattest
Reservationer/billetter

Overnatning
Sovepose/sengelinned
Liggeunderlag
Telt

Kogegrej

Diverse
Foto
Film
Kikkert
Lommelygte
Lommekniv

Kaffekrus

Bestik

Spiseservice

Landkort
Radio
Mobiltlf.

Lader til mobiltlf.
Ekstra briller
Nødhjælp (plaster, smertestillende piller, mavebremsere m.m)

Flag, dansk

Turdagbog

MC'en
Instruktionsbog

Værktøj
Olie
Sikringer
Ekstra lås

Fra : Ninja Rider

Dato : 30-06-03 22:13

Hejsa

Husk Kædespray.... (hvis du ikke har kardan.... :- ) )

Mvh Emil
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Ib Jensen

Dato : 01-07-03 08:29

Sorry, det havde jeg glemt. Jeg er vant til at smøre med en kølig øl, mens I
andre sprayer.........
Mvh. Ib

Fra : Streetteam

Dato : 01-07-03 11:35

Hvad med kondomer, dem mangler du på listen.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 01-07-03 11:47

Streetteam <Per@streetteam.dk> wrote in article
<3f0163ea$0$5164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Hvad med kondomer, dem mangler du på listen.

"De tre P´er:"

Pas, Penge, Pibe, Præservativer. Det er godt nok 4,men hvad... Og i mit
tilfælde står følgende også på listen: PerP og OlavP, for vi skal nemlig
til Norge ...

Og så synes jeg også der mangler solbriller og solbeskyttelse. Man kan
ligeså godt håbe...

--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-07-03 16:55

Soren Lindholt wrote:

> tilfælde står følgende også på listen: PerP og OlavP, for vi skal nemlig
> til Norge ...
>
> Og så synes jeg også der mangler solbriller og solbeskyttelse. Man kan
> ligeså godt håbe...

Så må du vist også lige snuppe lidt myggebalsam med.

Ib Jakobsen

Fra : Soren Lindholt

Dato : 02-07-03 07:35

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> wrote in article
<3F01AEC0.293B3E47@post.tele.dk>...

> Så må du vist også lige snuppe lidt myggebalsam med.

Næ du, for jeg håber ikke på myg! ;-D I øvrigt interesserer myg sig ikke
for mig... det er gensidigt...

Fandt også på flere "p" er: (ikke nødvendigt på alle ture)

gPs-modtager
komPas
Primus
ørePropper
laPpegerej

--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : Armand

Dato : 01-07-03 22:32

Ib Jensen <info@ibjensen.dk> skrev i en
> Hej Alle jer, der skal på MC-ferie
>
> Hermed min tjekliste, som jeg bruger, når jeg pakker til MC-ferie.
>
> Ferie tjekliste
[snip en laang grundig liste]

Alternativ:

De 6 P'er:
- Pik
- Pas
- Penge
- Papirer
- Præservativer
- Phone

--
Armand.

Fra : -V-

Dato : 01-07-03 23:24

Armand wrote:

> De 6 P'er:
> - Pik
> - Pas
> - Penge
> - Papirer
> - Præservativer
> - Phone

Det lyder som min Roskilde Festival-pakkeliste.

2 af dem fik jeg dog ikke brug for. Jeg siger ikke hvilke.

-V-

Fra : Ib Jensen

Dato : 02-07-03 06:43

Hej Armand
Bare lad være. Du er for gammel til det meste af det, men måske er det noget
du har hørt fra de yngre medlemmer i Chaufførerne - hvis der da findes nogen
sådan - yngre medlemmer altså
Mvh. Ib

Fra : Carsten

Dato : 02-07-03 16:49

Ib Jensen wrote:
> Hej Alle jer, der skal på MC-ferie
> Hermed min tjekliste, som jeg bruger, når jeg pakker til MC-ferie.

[snip en masse items til dig selv og din mc]

Vigtigst af alt er næsten en reservenøgle til din mc. Det er superdumt at
stå med en fuld funktionsdygtig mc i syd-italien som man ikke kan få med
til Dk fordi man har smidt nøglen i Gerda-søen eller lign. steder.

Desuden kan et lap-slangeløs-dæk-kit også være en god ide,

Carsten

Fra : Soren Lindholt

Dato : 03-07-03 13:04

Carsten <carjak@wanadoo.dk> wrote in article
<bduusj$ibf$1@abbeden.bunk.cc>...
> Vigtigst af alt er næsten en reservenøgle til din mc. Det er superdumt at
> stå med en fuld funktionsdygtig mc i syd-italien som man ikke kan få med
> til Dk fordi man har smidt nøglen i Gerda-søen eller lign. steder.

Hende der soen Gerda alle snakker om, hvor bor hun, og ser hun stadig godt
ud efter alle de besøg af danskere?
--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 03-07-03 14:53

> Hende der soen Gerda alle snakker om, hvor bor hun, og ser hun stadig godt
> ud efter alle de besøg af danskere?

Arrrrghh... sex med en gris... det er dog det værste svineri!