Hjælp Derbi Predator bremser nu har jeg få~
Fra : J

Dato : 30-06-03 22:07

Matrialer : Et stk. alm. tryk smørekande(den gamle røde)
Et passende stykke benzinslange på min Derbi ca. 4o cm. for
at ha en passende arbejds højde
Man tager benzinslangen og sidder den fast ind over trynen på smører
banditten.
Fylder smørekanden (der enten er helt ny eller totalt rengjort) med
bremsevæske.
Holder enden af benzinslangen opad og pumper slangen fuld med bremsevæske
presser den ned over udluftnings skruen med bremsehåndtaget i normal
stilling.
Åbner udluftningsskruen og pumper bremsevæske og tryk på den forkerte vej,
der sker ikke noget ved at det begynder at løbe lidt ud ved samlingen mellem
slange og skrue det er tegn på at der kommer tryk på. Når man ka mærke lidt
tryk i smørekandens pumpe lukker man udluftningsskruen og fjerner slangen
fra den bagefter.1 minuts arbejde og vupti så er der tryk på bremsen,
derefter foretages udluftning som normalt.
Held og lykke til dem der ska prøve den er stensikker.

Zyber hilsner fra

Jay

Fra : Michael Olsen

Dato : 01-07-03 09:43

> Åbner udluftningsskruen og pumper bremsevæske og tryk på den forkerte vej,

Det lyder lidt mærkeligt.
Den normale måde er,
Tryk på bremsen og hold den,
løsn luftskruen så væske ell. luft kommer ud,
spænd luftskruen,
slip bremsen,
gentag proceduren indtil der kun kommer
væske ud og bremsen føles hård.

--
Hilsen
Michael

Fra : J

Dato : 01-07-03 16:04

Ja det er når du har fået tryk på, det her er hvis du ikke ka få tryk
på.Derefter foretages udluftning som normalt skrev jeg jo.Du ka ikke lufte
ud før du har tryk min ven.
Hej

Fra : Michael Olsen

Dato : 02-07-03 21:32

"J" <J@J.com> skrev i en meddelelse
> Ja det er når du har fået tryk på, det her er hvis du ikke ka få tryk
> på.Derefter foretages udluftning som normalt skrev jeg jo.Du ka ikke lufte
> ud før du har tryk min ven.

Når jeg reparerer bremser på bil ell. motorcykel
har jeg ikke problemer med at udlufte dem efter
den metode jeg beskrev, selv uden tryk den modsatte vej,
men det kan jo være problemet kommer engang, så metoden
er noteret på lystavlen.

--
Hilsen
Michael