12 V magnetventil til vand
Fra : Dan Andersen

Dato : 30-06-03 19:11

Hvor købes et 12 V magnetventil til vand? Evt. brugt?

--
Med venlig hilsen, Dan Andersen - www.dbamott.dk - www.oscar4sale.dk -
www.bastetogbundet.dk - www.cafezugarbaby.dk - www.regnvand.dk -

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-06-03 19:47

On Mon, 30 Jun 2003 20:10:54 +0200, "Dan Andersen" <dan@dbamott.dk>
wrote:

>Hvor købes et 12 V magnetventil til vand? Evt. brugt?

Orev vandingssystemer kan uden tvivl klare den slags.
http://www.orev.dk/
Sprinklere og lign. er de skide billige med (efter min mening), men jeg
aner ikke noget om priser på magnetventiler hverken hos dem eller
generelt.

Det påstås at magnetventilen fra en gammel vaskemaskine kan bruges til
sjove ting. Om de så er 12v .... men sådan en kan sikkert findes i en
genbrugsbutik nær dig.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Calle.

Dato : 30-06-03 20:34

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
>
> Det påstås at magnetventilen fra en gammel vaskemaskine kan bruges til
> sjove ting. Om de så er 12v .... men sådan en kan sikkert findes i en

er det alm brugsvand eller med gødning, varmt ell. koldt? Det har nemlig
stor betydning for hvad men membranen er lavet af. flowet er også en af
de afgørende ting. Men du kan evt. søgå på Danfoss ' AVSI serie, som kan
bruges til de fleste typer medier, alt efter hvilken man bestiller

--
Calle

Fra : Dan Andersen

Dato : 30-06-03 21:17

Tak for svaret... Magnetventilen igennem Orev er lige den type jeg skal
bruge, men den er altfor stor
Jeg skal blot kunne styre en ½" ventil med regnvand indefra huset..

En magnetventil fra en vaskemaskine er vist 220 V - jeg tænkte også på det,
men da der sjældent/aldrig er en transformator i en vaskemaskine, så er det
nok 220V

Fra : edob

Dato : 30-06-03 21:36

Magnetventiler med trækspole 12 volt DC anvendes bl.a. i campingvogne til
skyllevandet i toiletter (thetford). Slangestudse for 10 mm indv. mål i
slangerne. Købte en for kort tid siden til pris kr. 100.

Venlig hilsen, Frank

Fra : Dan Andersen

Dato : 01-07-03 13:35

Jeg har nu været i CC og ledt efter den omtalte ventil.. 289 kr kostede den
iflg. listen og det var den eneste de havde....
Desuden havde den en meget snæver indgangsstuds.
Hvor og hvorledes har du købt den omtalte ventil??

Fra : edob

Dato : 01-07-03 16:22

> [...]
> Desuden havde den en meget snæver indgangsstuds.
> Hvor og hvorledes har du købt den omtalte ventil??

Købte magnetventilen hos Køge Camping. Har stadig embalagen den er mærket:
Part nr.: 20104 Thetford. 12 volt DC, 3 Watt. Temp. 25-60 gr. Kr. 95,00

Som jeg skrev er indgang/udgang til 10 mm dia. slange.

Køge Camping havde kun denne ene hængende som jeg købte. Pakningen ser
falmet ud - den har nok hængt længe.

Venlig hilsen, Frank

Fra : Torben

Dato : 30-06-03 23:32

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det påstås at magnetventilen fra en gammel vaskemaskine kan bruges til
> sjove ting. Om de så er 12v .... men sådan en kan sikkert findes i en

Orev sælger helst ikke til private (har snakket med ham (Raz)), er der nogen
der ved hvor "på sjælland" hans produkter sælges, alternativt hvor man kan
købe et seriøst, saml selv drypvandingssystem.

Mvh.
Torben

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-07-03 08:02

On Tue, 1 Jul 2003 00:32:05 +0200, "Torben" <trp@hajq.invalid> wrote:

>Orev sælger helst ikke til private (har snakket med ham (Raz)), er der nogen
>der ved hvor "på sjælland" hans produkter sælges, alternativt hvor man kan
>købe et seriøst, saml selv drypvandingssystem.

Næh, de sælger nok helst kun i større mængder. Men jeg havde nu ikke
noget problem med at købe et vandingsanlæg gennem dem for et par år
siden - inden jeg blev momsregistreret.

Deres mikrosprinklere er i øvrigt geniale.

Jeg tror nok de kan købes gennem Garta (http://www.garta.dk/ ) men de
sælger også kun til firmaer. Men de kan garanteret henvise til et sted
nær dig du kan handle hvis du spørger dem.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Torben

Dato : 01-07-03 10:19

> [...]
> sælger også kun til firmaer. Men de kan garanteret henvise til et sted
> nær dig du kan handle hvis du spørger dem.

Hej Mads,

Gider du kort beskrive scenarier hvor sprinklere kan bruges, kan de f.eks.
erstatte et drypvandingssytem til potter ??

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-07-03 10:43

On Tue, 1 Jul 2003 11:19:18 +0200, "Torben" <trp@hajq.invalid> wrote:

>Gider du kort beskrive scenarier hvor sprinklere kan bruges, kan de f.eks.
>erstatte et drypvandingssytem til potter ??

Sprinklere bruger hvor du har mange potter tæt sammen - især hvis det er
mindre potter.

Dryp er nok det bedste hvis det er store planter, f.eks træer, i potter
som ikke står alt for tæt.

http://www.gartneriet.dk