Hjælp til køb af kæde
Fra : Martin Schjoldager

Dato : 31-03-01 20:15

Nu må det være tiden at skifte den gamle kæde på cyklen. Da den efter hånen
kan give sig mere fra side til side, end op og ned. Og opfører sig meget
mærkeligt når der accelereres. Jeg ville derfor hører og nogen i gruppen,
havde forslag til køb af kæde.

Martin Schjoldager

CB 500F (76)

Fra : Armand

Dato : 01-04-01 01:01

Martin Schjoldager <f.u.c.k_htx@ofir.dk> skrev i en

> Nu må det være tiden at skifte den gamle kæde på cyklen. Da den efter
> hånen kan give sig mere fra side til side, end op og ned.

Jup! Skift straks!!

> Og opfører sig meget mærkeligt når der accelereres.

- - -hellere før endnu!!!

> Jeg ville derfor hører og nogen i gruppen, havde forslag til køb af
kæde.

Visakort?
Gå ind på Louis' site og bestil et kit.
Prisen gøres ikke bedre herhjemme, selvom der lægges en flad 50'er på i
fragt, og leveringen er hurtigere end selv din nærmeste forhandler (som
IKKE har tingene på lager)!

Ikke Visakort!
Få straks et!
I disse tider har du ikke råd til andet, hvad Louis' priser sikkert
også kan overbevise dig om

--
Armand.

Fra : Jesper Prior Larsen

Dato : 01-04-01 12:17

> [...]
> Prisen gøres ikke bedre herhjemme, selvom der lægges en flad 50'er på i
> fragt, og leveringen er hurtigere end selv din nærmeste forhandler (som

Hvad er Louis´site??

Fra : Morten Juel

Dato : 01-04-01 13:12

www.louis.de

Fra : røde

Dato : 01-04-01 09:14

Du skal købe noget der hedder en o-rings kæde. Den er lidt dyrere end en
"almindelig" kæde mn er nemmere at holde.

Hilsen røde SJUKKERNE MC HORNBÆK

PS: Hvis din kæde er meget slidt. Så skal tandhjulene også skiftes. Det hele
koster omkrig
1000.-kr

Fra : Armand

Dato : 02-04-01 01:02

røde <sjukker@worldonline.dk> skrev i en

> PS: Hvis din kæde er meget slidt. Så skal tandhjulene også skiftes.
Det hele
> koster omkrig 1000.-kr

Skift tandhjulene hver gang!!
Med en O-ringskæde, og det er sikkert en sådan der er på nu, vil man
kunne køre mindst 20.000 km på 500F'en, og det er under alle
omstændigheder langt over halvdelen af tandhjulenes kapacitet, hvorved
at disse vil være slidt ned længe inden din næste kæde er det!
Eftersom tandhjulene kun koster 25 - 33% af kædens pris. er det derfor
modsigende at spare på dette beløb og derved udsætte den dyrere kæde for
utidig slitage!

Vurdering af tandhjulenes nedslidning?:
Fortandhjulets tilstand ser man som regel alligevel ikke førend at man
er i færd med at skifte kæden(?), ligesom at det først er når man står
med såvel det aftagne gamle og det indkøbte nye bag-tandhjul i hånden at
man erkender _hvor_ slidt at det gamle egentlig var

--
Armand.