skrivebord højde
Fra : Martin

Dato : 30-06-03 17:17

jeg skal hen og lave mig et arbejdsbor hvor det er meningen jeg skal skrive
på computer og lave regnskab også videre ved.. hvorn finder jeg ideal højden
på såen et bor så det passer lige til mig???

mvh martin

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 30-06-03 18:40

Martin skrev:

> jeg skal hen og lave mig et arbejdsbor hvor det er meningen jeg skal skrive
> på computer og lave regnskab også videre ved.. hvorn finder jeg ideal højden
> på såen et bor så det passer lige til mig???

Det kommer jo i høj grad an på, hvordan du foretrækker din stol
skal være indstillet i højden.

Når jeg sidder ved komputeren og arbejder, føler jeg mig ret
afslappet i skuldre og arme. Underarmen er næsten vandret med
bordpladen. Og fra gulv til overkant bordplade, hvor tastaturet
står, er der 65 cm.

Vi er jo alle forskelligt bygget, så de 65 cm. er kun vejledende.
Men lad os nu se hvad de andre her i gruppen har i arbejdshjd.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Nick

Dato : 30-06-03 18:47

"Svend Erik Bertelsen" <nospamtoseb@private.dk> skrev i en meddelelse
> Vi er jo alle forskelligt bygget, så de 65 cm. er kun vejledende.

Jeg er ikke så høj, men fra gulv til bordplade (hvor tastaturet står) er der
ca. 72 cm.

/Nick

Fra : Annika Pedersen

Dato : 30-06-03 18:56

> [...]
jeg
> ideal højden på såen et bor så det passer lige til mig???

Kunne det være en ide at lave bordet så det passer til ståhøjde med
tastatur mm - og så have en stol + evt. fodskammel/støtte til når du
sidder? Så kan du variere mere...

--
Annika Pedersen

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 02-07-03 10:40

"Martin" <helsted21@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
højden
> på såen et bor så det passer lige til mig???

Jeg tror, der stå noget om den slags i Hjemmearbejdspladsen, et IDG-hæfte om
den slags . . .

--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 02-07-03 10:47

Martin wrote:
> [...]
> skrive på computer og lave regnskab også videre ved.. hvorn finder
> jeg ideal højden på såen et bor så det passer lige til mig???

Der er lidt vejledning i indretning hos BST.

http://www.bstdanmark.dk/bstdk/pjecer/skaermarbejde/index.htm

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser