Ananas top - gro ?
Fra : Karsten Madsen

Dato : 30-06-03 16:05

Hvordan er det lige man får en ananastop til at gro. Skal den slå rødder i
vand eller i jord og skal jorden så være meget eller lidt våd ?

--
mvh Karsten
Fjern det dyr som siger vov i min mailadresse

Fra : Finn

Dato : 01-07-03 06:13

Hej Karsten, da jeg for 20 år siden boede i Queensland Australien huggede
jeg toppen af med den stor køkken kniv og satte den på bar jord og de groede
sku fint. De blev aldrig vandet kun den fugt der nu faldt når det regnede
men der er nogen gange langt imellem i Queensland. i 84 dinglede jeg ned til
ACT Australien men har aldrig prøvet forsøget her men det er mit indtryk at
det er det varme vejr der gør tricket. Vi har dog også ananas på disse
kanter men de smager nu ikke så godt som oppe nord på. Det tager 2 - 3 år
før man får frugter så kan det måske lade sig gøre i DK?
I de gode ananas områder i Queensland kan man få ned til 5 minus grader om
natten, men om dagen kommer det gerne op på 18 til 20 grader. Her i området
ACT har vi haft minus 13 men som reglen kommer det ikke længere ned end 8 -
5 minus grader og 8 til 15 plus grader om dagen, så mon ikke du skal have
dem i drivhus hjemme i dammen.

Cheers Finn

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 01-07-03 16:44

"Karsten Madsen" <6@drosselvejhund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> mvh Karsten
> Fjern det dyr som siger vov i min mailadresse

vi har prøvet, den sættes i en potte i fugtig jord og evnt. en plastpose
over, så gror den. Det skal selvfølge være en helt frisk.
Gunnar

Fra : Karsten Madsen

Dato : 01-07-03 17:21

> vi har prøvet, den sættes i en potte i fugtig jord og evnt. en
> plastpose over, så gror den. Det skal selvfølge være en helt frisk.
> Gunnar

Hej Gunnar
Det vil jeg prøve - hvis det går galt så spiser jeg da bare en mere