Nyt stel i forbindelse med skade
Fra : Lars

Dato : 30-06-03 14:12

Hej.

Hvis nu man skal ha nyt stel til sin mc, hvor meget skal man så regne med at
betale i afgift.
Jeg tænker på jeg har en ZX9R som skal ha et nyt stel, jeg har fundet et men
der står at der ikke er betalt afgift af skidtet,
det har dog været indregistreret i DK man kan formode at det er blevet
rippet pga skade.

er der nogen der har et godt bud på det???

Mvh Lars

Fra : Ninja Rider

Dato : 30-06-03 15:50

Hejsa

> [...]
> rippet pga skade.
>
> er der nogen der har et godt bud på det???

Såvidt jeg ved, skal du op og give en afgift der svare til en anden
maskine bare med det andet stel. DVS. at du betaler afgiften som om at
det var en komplet mc!

Hvis du har et DK stel der er skadet, mener jeg at man kan få et nyt
stel med det gamle nr. Men prøv lige at høre En Kawa forhandler om
det.... (Jeg snakkede med Jesper hos rydberg om det, på et tidspungt,
hvor han havde haft en skadet 6'er hvor han fik nyt stel til.)

Mvh Emil
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Armand

Dato : 30-06-03 16:10

Lars <l-poulsen@mail.dk> skrev i en news:bdpcun$6et$1@sunsite.dk...
> [...]
> der står at der ikke er betalt afgift af skidtet,
> det har dog været indregistreret i DK man kan formode at det er blevet

Hvis en indregistreret motorcykel totalskades, afmeldes køretøjet til
såkaldt genopbygning => fornyet afgiftsberegning - Det må være på den måde
at omtalte stel er uden afgift!
Det samme gælder hvis det er et tyskt stel man skaffer sig

Men stellet er en regulær reservedel kom kan købes uden nummer ibanket - Dét
gør T&S eller hvem de nu berretiger til det, og det bliver det gamle nummer
der bliver "flyttet over".
Stel kan dog være hulens dyre (vær glad for at det ikke er en Aprilia Mille
at du har dig) så forhør dig evt i udlandet om prislejet efter at have hørt
den danske pris ved forhandler/importør!

--
Armand.

Fra : Lars

Dato : 30-06-03 17:34

> [...]
hørt
> den danske pris ved forhandler/importør!

Hej

ja det er til en genopbygning men er det så en helt ny beregning T&S vil
lave eller
er det en beregning kun af stellet??

Mvh Lars

Fra : Martin Schjoldager

Dato : 30-06-03 20:00

> ja det er til en genopbygning men er det så en helt ny beregning T&S vil
> lave eller
> er det en beregning kun af stellet??
>
> Mvh Lars

Slå det gamle nummer ind. Så er det gratis hvis din cylen da ikke også
er meldt totalskadet.

Martin Schjoldager

Fra : Lars

Dato : 30-06-03 20:34

"Martin Schjoldager" <schjoldager@dsa-net.dk> skrev i en meddelelse

> Slå det gamle nummer ind. Så er det gratis hvis din cylen da ikke også
> er meldt totalskadet.
>
> Martin Schjoldager

Det er den skam ikke

Men problemet ligger i at jeg har fundet et stel fra en der har været tyveri
skadet, der mangler stortset alt,
min mangler bare et andet stel (alle de andre dele har jeg) så var det jo at
jeg tænkte at man kunne købe
det stel og flytte det hele over på, men der skal jo betales genopbygnings
afgift, så var det bare jeg ville høre om der
var nogen der havde et bud på hvad det kunne ligge på.

Mvh Lars

Fra : Martin Schjoldager

Dato : 30-06-03 21:41

> [...]
> afgift, så var det bare jeg ville høre om der
> var nogen der havde et bud på hvad det kunne ligge på.

Det er jo det jeg mener, tag evt. dit gamle stelnummer og slå det ind i det
nye stel. så har du jo det "samme" stel.
Den afgift du ellers skal betale er så vidt jeg har forstået, den samme som
du skulle betale for at indregistrere en hel motorcykel. dvs. ca. 50000 får
din ZX9R

Martin Schjoldager
(som også har en totalskadet cykel stående.)

Fra : Armand

Dato : 30-06-03 22:30

> [...]
som
> du skulle betale for at indregistrere en hel motorcykel. dvs. ca. 50000

Man får ikke lov til selv sådan lige at slå numrene over!!

Og T&S accepterer kun nummerløse reservedelsstel (forstil dig lige hvilket
gedemarked med numre hid og did på kronrøret, hvis ikke!), Efter sigende kan
der dispenseres; men kun i ekstremfald á veteraner hvortil der ikke kan
fremskaffes unummererede stel. På den anden side skulle Gruby kun lægge små
600,-kr for at indregistrere sin NSU fra 50'erne og fik sidenhen hele
beløbet tilbage efter vurdering, så hvorfor skulle man så besvære sig med
flytning af numre, når det er akkurat så billigt at indregistrere det
nummererede stel :-/

--
Armand.

Fra : Lars

Dato : 01-07-03 14:13

> [...]
> din ZX9R
>
> Martin Schjoldager
> (som også har en totalskadet cykel stående.)

Hvor får du de 50000,- fra????

Efter T&S hjemmeside skal man regne med ca 94000,- i afgift.

Mvh Lars

Fra : Armand

Dato : 30-06-03 22:12

Lars <l-poulsen@mail.dk> skrev i en news:bdpopf$b77$1@sunsite.dk...

> ja det er til en genopbygning men er det så en helt ny beregning T&S vil
> lave eller er det en beregning kun af stellet??

T&S arbejder kun med køreklare og synede køretøjer, så gæt lige selv!

Der er måske noget med at genopbygninger er billigere end
ny-indregistreringer (?); men det vil under alle omstændigheder blive
urentabelt :-|

--
Armand.

Fra : Ninja Rider

Dato : 30-06-03 22:07

Hejsa

> Stel kan dog være hulens dyre (vær glad for at det ikke er en Aprilia Mille
> at du har dig) så forhør dig evt i udlandet om prislejet efter at have hørt
> den danske pris ved forhandler/importør!

Hvad koster et stel til en Mille da?
Jeg har en kammy, der har et tysk til at ligge, hvor man nok kan flytte
et DK nr over på....

Mvh Emil

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 01-07-03 13:45

"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark> wrote in message
> Hvad koster et stel til en Mille da?
> Jeg har en kammy, der har et tysk til at ligge, hvor man nok kan flytte
> et DK nr over på....

mjaa nu kan jeg sæføli ikek finde den seddel hvor hver del står med pris,
men stel ligger på ca 20kkr, tank 16,5kkr, hvert kåbestykke næsten uden
undtagelse 5kkr stk.

kan gøres meget billigere, ved at købe fra engelsk hugger

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : Armand

Dato : 01-07-03 22:29

Ninja Rider <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev i en
> Hejsa

Mille

> Hvad koster et stel til en Mille da?
> Jeg har en kammy, der har et tysk til at ligge, hvor man nok kan flytte
> et DK nr over på....

Jeg synes at kunne huske noget med 25.000,- :-/

Som tidl. skrevet:
Et nummereret stel kan ikke bruges til andet end indregistrering!
Eneste fidus skulle være hvis det er et stel/papirer af tidligste årgang
(83'er GPZ900R, hvorpå man byggede en sprit ny af seneste årgang på, hvorved
man bør kunne liste den igennem systemet til en afgift á 60% af en 83'ers
brugtpris :-/

--
Armand.