tyveri?
Fra : Desilva

Dato : 31-03-01 20:07

Hvor almindeligt er det egentlig at en mc, der står flot og skinnende
udenfor, bliver udsat for tyveri(forsøg) og hærværk?
Jeg er ved at få fnider af at glod ud af vinduet for at se at den stadig er
ok. Ok jeg er for nervøs, men hvor ofte sker det egentlig?

De alarmer man kan få.. er de noget bevendte eller går de af i tide og
utide. Kan i evt anbefale en?
Lige en anden ting også... går det an at have en mc stående uden for helle
sommerhalvåret i en mc-"garage", eller bliver den møg rusten?

Fra : Martin Schjoldager

Dato : 31-03-01 20:45

Min cykel overnattede sidste år, en uges tid uden for min daværende kærestes
hus. En morgen da jeg kom ud til den, lå den ned! En eller anden idiot må
havde kørt ind i den i løbet af natten. Da idioten ikke havde anbragt en
seddel med tlf. nr. eller andet. Medførte dette at jeg skulle betale for nye
fodhviler, nyt styr, nye sidespejle, gashåndtag + gas rulle og et nyt
bremsegreb. Hvilket ikke er så fee når man er studerende og har overbevist
banken, at man var nød til at låne 30.000 til computer og indskud. Endvidere
må jeg nu kører med to potter hvoraf der ene er MEGET ridset og totalt
forskudt fra den anden (4i2).

Måneden efter skete der samme for en af mine venner (GS550) det lykkedes dog
ham vedhjælp af naboer af finde frem til gerningsmanden (kvinden). NÅR men
hun troede ikke der var sket noget, så hun havde bare rejst den op og kørt.
IKKE SKET NOGET den havde stået op af en husmur, så bla. forgaflen var
trykket skæv.

Så pas på din cykel.

Med venlig hilsen

Martin Schjoldager

CB 500F (76)

Fra : Thomas Jensen

Dato : 31-03-01 21:27

jeg vil dog sige, at min XJ600s div har stået i vores baggård i centrum af
Odense i 2 år, og den har aldrig fået en skramme.
Men det hjælper da også den står i en baggård.

Mht tyveri har jeg også værte forskånet, men ok den står også lige ud til
vores naboers baggård, hvor de fleste har soveværelse ud til der.
Den er låst fast til en stolpe på baghjulet, styrlås, og en skivebremselås
med alarm foran.

Så lås din MC fast til en lygtepæl, så er den bedre sikret

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

Fra : Desilva

Dato : 01-04-01 09:20

Min står også på en rimelig overvåget plads i ejendommen, men hvad med rust
ect fordi den står ude hele sommerhalvåret?
Er cyklerne designet til det så en pudsning en gang i mellem kan holde den
pæn?

Fra : Desilva

Dato : 01-04-01 09:19

Tja hvad du siger bekræfter igen ens fordomme overfor bilister.
Fordomme man får som cyklist.. med og uden motor.
De ser ikke en skid.
Men ok.. grunden til at der er så mange tumper i biler er nok at alle og
enhver har kørekort til bil, så helt automatisk stiger mængden af fjolser.