Samle filer til én eksekverbar fil
Fra : Michael Knudsen

Dato : 30-06-03 12:13

Hej,

Når man har lavet et javaprogram, der består af flere klasser, er det
så muligt at samle dem til én eksekverbar fil. Altså, så programmet
kan afvikles ved blot at skrive "filnavn" i stedet for "java filnavn"?

--
Michael Knudsen [knudsen@imf.au.dk]

Fra : Peter Lind

Dato : 30-06-03 12:20

"Michael Knudsen" <knudsen@durin.imf.au.dk> wrote in message
> [...]
> så muligt at samle dem til én eksekverbar fil. Altså, så programmet
> kan afvikles ved blot at skrive "filnavn" i stedet for "java filnavn"?

Du kan samle alle klasserne i en jar-fil, så man kan skrive "jar filnavn"
eller dobbeltklikke på filen (under windows ihvertfald) - hvis brugeren har
en JRE installeret (og det har de fleste faktisk efterhånden).

Se her: http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jar/basics/run.html

Hvis du vil lave en rigtig exe-fil, der ikke kræver at java er installeret,
så er det en helt anden snak, og det vil jeg ikke lige blande mig i.

Mvh
Peter Lind

Fra : Michael Knudsen

Dato : 30-06-03 12:38

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> writes:

> [...]
> eller dobbeltklikke på filen (under windows ihvertfald) - hvis brugeren har
> en JRE installeret (og det har de fleste faktisk efterhånden).

Jeg kigger nærmere på sagerne. Tak for tippet. Jeg skal dog lige
tilføje, at jeg ikke bruger Windows.

--
Michael Knudsen [knudsen@imf.au.dk]

Fra : Michael Banzon

Dato : 30-06-03 13:48

"Michael Knudsen" skrev...
> Jeg skal dog lige tilføje, at jeg ikke bruger Windows.

Hvad bruger du så?
Under linux kan du compilere din kerne (mener jeg i hvert fald) så
den kan køre .jar-filer... (og alt muligt andet, for den sags skyld)
Men hvis du sidder på en linux-maskine, så har du nok gcc, og den
indheholder også support for java... Eksempel:

$ gcj Klasse1.class Klasse2.class --main=Klasse1 -o program

Kompilerer mine klasser til en enkelt eksekverbar fil... her
skal du dog være opmærksom på at det ikke er alle Suns standard-
klasser der er portet, eksempelvis er Swing ikke understøttet

Håber at det kan løse dit problem...

/ Michael

Fra : Michael Knudsen

Dato : 30-06-03 15:13

"Michael Banzon" <anyone@anywhere.anyhow> writes:

> $ gcj Klasse1.class Klasse2.class --main=Klasse1 -o program

Takker! Det var lige, hvad jeg havde brug for!

--
Michael Knudsen [knudsen@imf.au.dk]