G4 cube højttalere crasher USB port
Fra : Spritt Schapiro

Dato : 29-11-00 19:26

Min østrigske kæreste har fået en G4 cube. Men hver gang han skruer op
for lyden, lukker den hans USB porte ned og han får en meddelse om at
det er fordi strømforbruget blev øget på USB-porten!
Hvad fanden er det for noget pjat, og hvad gør man ved det????

Spritt

--
* Kultur: http://www.manifestfetishclub.dk *
Mit livs kærlighed: http://www.hansler.cjb.net

Fra : 0031pah

Dato : 29-11-00 21:24

it seems Spritt Schapiro (29/11/00 19:25) wrote in
1ekvhsf.1yrxcbd1ixhakaN%spritt@startrekmail.com

> [...]
> det er fordi strømforbruget blev øget på USB-porten!
> Hvad fanden er det for noget pjat, og hvad gør man ved det????

Har han sat den rigtig op, efter manualen?

Pelle

Fra : N/A

Dato : 30-11-00 17:35

Fra : Spritt Schapiro

Dato : 30-11-00 17:35

Marius <pooch@worldonline.dk> wrote:

> Jeg har lige købt det nye MacWorld. Der er en troubleshooting-feature i,
> og "Not enough power" problemet nævnes faktisk. De foreslår en
> self-powered USB hub.
> Jeg har ikke selv nogen erfaring med det problem, men jeg syntes da lige
> jeg ville nævne det.
> Det er selvfølgelig en lidt halv-dyr løsning...

Jeg har netop fået følgende mail fra ham (ak ja, moderne tider når man
mailer sammen 5 gange dagligt, og så går hjem og spiser aftensmad...):

i just checked the cube-support on the apple site, and read that the
speakers HAVE 2 b connected 2 either the cube itself or on of the new
screens like cinema display. they have 'adc', which is special
usb-ports, that can give this increased power 2 them. now they r 5 times
as loud, sound great, and i'm happy.

Så det var altså løsningen. Spøjst at MacWorld ikke nævnte det.
Men tak!

Spritt