Tank taske
Fra : Kristian Budde

Dato : 30-06-03 11:44

Hej NG

Jeg vil til at skaffe mig en tanktaske til min Tenere og har i den
forbindelse et par spørgsmål så i måske kan hjælpe mig med. Baggrund: Jeg
har metal
tank, der skal være plads til kort og det var ikke min mening at det skulle
være en dyr taske.

Hvad er fordelene ved at bruge en taske med magneter fra for en taske med
snore?

Ridser de tanken og hvordan mindsker jeg det (jeg er ikke øm overfor min
tank men aligevel)?

Nogen om har en model de mener de kan anbefale til en maskine som min?

Mvh
Kristian Budde

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-06-03 13:10

Hein-Gericke har nogen som lige passe på. Jeg har brugte dem selv på min tur
til Island sidste år (på XT600).

Det er muligt at få tilhørende tanksidetasker til, på hver ca. 15 liter.
Husker ikke lige prisen, men de var ikke særlig dyre, under 1000kr for alle
3 tasker.

For at undgå ridser kan du pakke tanken i tape, eller fx. det man bruge til
at binde bøger ind i. Det dog ikke nok hvis turen går til Island

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Kristian Budde

Dato : 30-06-03 21:38

Hej Henrik
Det var egentlig min mening at turen skulle gå til Island men efter jeg har
undersøgt priserne på en færgebillet for to personer med mc så blev der
lavet om på planen så det nu går til nord norge eller måske til finland (jeg
er på SU og de 10.000kr som færgeselskabet ville have har jeg tænkt mig at
bruge på noget andet). Turen bliver derfor meget mere killometer tung men vi
slipper for færgen

Jeg har sådan noget gennemsigtigt tape som jeg bruge til bøger så det tror
jeg at jeg vil prøve at sætte på tanken inden vi tager afsted. Ser du nogen
grund til at det ikke skulle være nok til en lang tur?

<snip>

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-07-03 11:11

"Ser du nogen grund til at det ikke skulle være nok til en lang tur?"

Nej. Grunden til at det ikke holder på Island er sandstøv. En tur i en
sandstorm og din tanktaske virker som sandpapir...
Jeg havde flere steder ikke engang grundmalingen tilbage!!!

Jeg kan varmt anbefale Island. Det overgår alt hvad jeg har oplevet til
dato. Det værste er man vil tilbage igen og det er dyrt. Også maden...

Vi var afsted 2 personer sidste år. Det kostede incl. færge, mad, benzin mv.
25.000 kr for 2 personer i 4 uger. Det er meget billigt, men vi levede også
primitivt og havde en del mad med hjemmefra. Andre har betalt mellem
30-50.000 for samme tur. Det afhænger af "livstil"

Men det er fantastisk. Du kan læse om vores tur på min HP henriknielsen.dk
Der er dog ikke mange billeder, men skal I afsted en dag, så hjælper jeg
gerne. Det er en tur som kræver lidt forberedelse, afhængig af hvor man vil
hen, deroppe.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 30-06-03 13:23

Kristian Budde <kbudde@{nospam}control.auc.dk> wrote in article
<3f001464$0$97159$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> Nogen om har en model de mener de kan anbefale til en maskine som min?

http://www.goetz-motorsport.de/shop/detail.php?de_artnr=3436618 koster 150
euro... incl "side" tasker
også nr. 3237742 skulle vist passe, og der fås en mobiltlf. taske til, nr
131301

--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : Vingtoft

Dato : 30-06-03 21:16

> Ridser de tanken og hvordan mindsker jeg det (jeg er ikke øm overfor min
> tank men aligevel)?

Jeg bruger en skrid sikker dug til gulvtæpper og sofahynder mm. det er nemt
og så kan det fjernes når du ikke bruger tanktasken
--
Lars Vingtoft

Honda VFR 750 F
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=334

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 30-06-03 23:10

Kristian Budde wrote:
> [...]
> Jeg har metal
> tank, der skal være plads til kort og det var ikke min mening at det

Jeg har aldrig haft en før, men købte en hos louis i sidste uge til 10?, det
er da billigt. Den er med stropper og jeg kan ikke forestille mig den er
vandtæt, men ligner nu alligevel noget til 3-400kr. Skal du bruge den første
gang på en længere tur er det måske lidt satset, men ellers er det da et
forsøg værd.

Jens
RD

Fra : Jens B. R.

Dato : 01-07-03 10:06

"Jens Blaabjerg \(replace xxx with newsgroup to reply\)" <xxx@blaabjerg.net> wrote in message news:<Ay2Ma.3024$Nw.1695@news.get2net.dk>...

> [...]
> gang på en længere tur er det måske lidt satset, men ellers er det da et

Man kan også vælge at bruge husholdningsfilm det er nemt at skaffe
mere af når man står i udlandet, det kan bruges til madpakken
undervejs osv. Man kan evt. sjaske en smule vand på tanken inden
montering så hænger det godt fast.

Jeg brugte det selv sidste år sammen med en magnettanktaske, da mine
erfaringer er at man skal være varsom med at vælge for tykt materiale
(håndklæder og lign.) da tasken så kan sidde lidt løst så du enten får
den i hovedet ved en overhaling eller også glider den frem og tilbage
og det er noget som ridser !

god tur

ps husk myggebalsam

Jens

Fra : Kristian Budde

Dato : 01-07-03 10:38

Tak for det mange gode råd.
Jeg vil prøve at skaffe mig en tanktaske til små penge og så kommer vi til
at se hvordan det kommer til at gå

Mvh
Kristian Budde

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 01-07-03 18:56

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
> [...]
> 3-400kr. Skal du bruge den første gang på en længere tur er det måske
> lidt satset, men ellers er det da et forsøg værd.

Du kan se tasken her:
http://makeashorterlink.com/?A20E42D15
De har også en lidt mindre med magneter til samme pris her:
http://makeashorterlink.com/?U33E21D15

Jens
RD

Fra : Kristian Budde

Dato : 01-07-03 20:09

wrote in message news:hWjMa.110$fV7.78@news.get2net.dk...

> Du kan se tasken her:
> http://makeashorterlink.com/?A20E42D15
> De har også en lidt mindre med magneter til samme pris her:
> [...]
Hej Jens

Det ligner et køb som man ikke kan gå helt galt af og hvis den skulle gå i
stykker på kort tid ja så er det jo ikke det store beløb der er brugt på
den Jeg tror selv at jeg vil købe den samme med remme.
Jeg ville lige høre om man kan komme til at tanke motorcyklen uden alt for
meget besvær? Den kan måske klipses af i fronten og løftes eller hvordan
klarer man lige den opgave.

Mvh
Kristian Budde

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 01-07-03 21:50

Kristian Budde wrote:
> [...]
> alt for meget besvær? Den kan måske klipses af i fronten og løftes
> eller hvordan klarer man lige den opgave.

Hmm, jeg har lige fået den og ikke brugt den endnu. Anyway så er det med den
type remme der sidder på f.eks. Fjäll Räven rygsække. Dem hvor du strammer
ved at trække i den løse ende. Jeg vil mene man lige kan løsne dem og skubbe
tasken til side, men jeg er ikke sikker. Det kommer vel også an på dit
tankdæksel. Som du selv siger så står du kun til at smide 10+6EUR væk hvis
det ikke kan bruges.

Jens
RD