Leje/køb af Kirk Delta
Fra : Towli

Dato : 30-06-03 11:25

Hej Gruppe

Min mormor er desværre lige død og således er vi ved at "gøre sagerne op"
efter hende.
Det viser sig at hun i 1992 købte en Kirk Delta tlf af JTAS for 825,- kr.
(kvittering haves).
Alligevel har Jtas og senere TDC opkrævet en kvartalsvis "leje af Kirk
Delta" på hver eneste efterfølgende regning til hendes dødsdag.
En henvendelse vedr. dette til TDC gav blot oplysningen at ..."selvfølgelig
gør de det man kunne da ikke købe en Krik Delta i 92 for 825,- "...

Desværre har forbrugerinformationens hotline lukket her i Juli.

Jeg fatter hat,- er der nogen af jer der ved om det er generel praksis hos
TDC at sælge noget og efterfølgende alligevel opkræve leje gebyr.???

1000 tak for inputs

/Jan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-06-03 11:40

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> Det viser sig at hun i 1992 købte en Kirk Delta tlf af JTAS for 825,-
kr.
> (kvittering haves).

Du er sikker på at det var et køb og ikke et køb/leje?

> Jeg fatter hat,- er der nogen af jer der ved om det er generel praksis
hos
> TDC at sælge noget og efterfølgende alligevel opkræve leje gebyr.???

Ja, det har man gjort mange år. Til gengæld kunne hun få den gratis
repareret eller udskiftet ved defekt.

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)