Stempel tol 1? + andre spørgsmål (Puch Max~
Fra : Michael H. Madsen

Dato : 30-06-03 07:10

Kan man på en standard Puch Maxi motor sætte et stempel + cylinder med
6-skyllekanaler (38mm)?

Og skal man have en anden motor for at kunne bruge en 45mm cylinder?

Michael.

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 30-06-03 08:19

Nå, fandt selv lige ud af hvad det med stempel tol 1. og tol 5 gik ud på,
hvis man skal være sikker på det kan sidde i cylinderen skal man vel vælge
tol 1. (mindste).

Fandt også lige ud af at jeg ikke engang stillede spørgsmålet, flot Michael.

Nå, jeg har altså valgt at købe et tol 1. stempel for god ordens skyld, men
hov... 55mm el. 52,5mm?

Jeg har en helt alm. standard motor og cylinder? Hvad passer så der og hvad
betyder det om jeg vælger 55mm el. 52,5mm?

Michael.

Fra : Casper\(8700\)

Dato : 30-06-03 08:22

> [...]
Michael.

> Nå, jeg har altså valgt at købe et tol 1. stempel for god ordens skyld,

vil du proppe et 55 mm stempel ned i din cylle?

> Jeg har en helt alm. standard motor og cylinder? Hvad passer så der og
hvad
> betyder det om jeg vælger 55mm el. 52,5mm?

er det i højden du mener???
det er nemlig slaglængden vi snakker om lissom at man kan plane topstykket

hilsen Csaper

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 30-06-03 09:18

Tja... Højden må det vel være.

Dvs. at jeg nok bør tage 52,5mm?

Jeg tog et andet stempel og lavede ca. 5mm hak i indsugningen og udstødning,
det kan jeg bare slet ikke få til at virke særlig godt. Så nu må jeg tilbage
til udgangspunkt.

Michael.

Fra : Calle.

Dato : 30-06-03 20:51

Michael H. Madsen wrote:
> [...]
>
> Jeg tog et andet stempel og lavede ca. 5mm hak i indsugningen og
> udstødning, det kan jeg bare slet ikke få til at virke særlig godt.

helt tilbage skal du nok ikke, så sidder du jo på den 3-hjulede igen
>:o-)
Find et maxi stempel, sæt det i drejebænken, og tag 3-4 mm. af det.
Det fungerer fint og blålysene kan ikke se at det er hakket, dat det er
jævnt, og med drejjespor, som org.
--
Calle

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 01-07-03 07:17

Hej Calle.

Ja måske. Meeeen... De måler ved også længden på stemplet?

Jeg har hørt at man skal tage et lovligt stempel og så lave kanterne mere
runde...? Så har stemplet samme originale længde, og det kan de heller ikke
lige se hvis man bliver stoppet. Men hvor meget det giver...

Michael.

Fra : Calle.

Dato : 01-07-03 16:14

Michael H. Madsen wrote:
> [...]
> mere runde...? Så har stemplet samme originale længde, og det kan de
> heller ikke lige se hvis man bliver stoppet. Men hvor meget det

det gir ikke noget
--
Calle

Fra : Casper\(8700\)

Dato : 30-06-03 08:16

selvfølgelig ka du begge dele...!

45mm cylle giver en del mere til motoren..!

held og lykke

Casper