Politiet bedre på MC?
Fra : Adam

Dato : 31-03-01 19:27

Hej,

Der er vel ingen, der tvivler på at rutine og viden spiller voldsomt
ind, når det gælder om at overleve på MC.

Men hvor meget, mon?

Kan man finde en slags "rutinens betydning" ved at sammenholde
cirka-tal for antal kørte MC-kilometer + antal uheld for MC generelt,
med de samme tal for politiets MC?

Går ud fra det forholder sig sådan, at Politiets MC færdes
"gennemsnitligt" de samme steder, som alle os... civile.

Så: er der mon nogen, der kender tallene?

Mvh VJJ

BMW K100RS

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 31-03-01 20:13

Adam <OHNO@paradise.dk> skrev i en news:3AC62160.E3C95770@paradise.dk...

> [...]
>
> Går ud fra det forholder sig sådan, at Politiets MC færdes
> "gennemsnitligt" de samme steder, som alle os... civile.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
<<<<<<<<<

Jeg vil faktisk tro, at selv om de kan mere på en mc, end de fleste af os
andre,
så har de også en rimelig stor uhelds procent, da de tit og ofte kører på
grænserne,
det kan jo så både være selvforskyldt eller fru. Jensen der liiiiiiige
skulle se hvad lille "dudder" i barnestolen laver ?

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Jesper Buhl

Dato : 01-04-01 21:18

In <3AC62160.E3C95770@paradise.dk> Adam <OHNO@paradise.dk> writes:

> [...]

>Kan man finde en slags "rutinens betydning" ved at sammenholde
>cirka-tal for antal kørte MC-kilometer + antal uheld for MC generelt,

Det tror jeg ikke - mon ikke de fleste blå-hvide kører mere fornuftigt end
end 18-årig med vådt pap og ny gixxer, selv inden de har opnået nævnte
erfaring? Og mon ikke de omkringværende trafikanter er meget mere
opmærksomme på politiet end andre mc'er - og nok desværre også har en anden
holdning til dem?

Hvis det er tilfældet, bliver det svært adskille de faktorer, ud fra et
enkelt uheld/km- eller uheld/timer-i-sadlen-tal.

Nu mangler vi så Reno igen ...

mvh
Jesper

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-04-01 22:24

Jesper Buhl wrote:

> Det tror jeg ikke - mon ikke de fleste blå-hvide kører mere fornuftigt end
> end 18-årig med vådt pap og ny gixxer, selv inden de har opnået nævnte
> erfaring?
[klip]
Ahem!!! Du mener ved med vådt pap og ny _stor_ gixxer
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jacob Trøst Nielsen

Dato : 01-04-01 22:43

Jeg kører selv en af de hvide cykler med blå blink - og jeg har været nede
at ligge et par gange. Vi får selvfølgelig en del rutine og bliver bedre til
at køre end gennemsnittet (får bl.a. en god køreuddannelse), men som andre
er inde på, så kører vi ofte på grænserne. Ambulanceeskorte og alm.
udrykning f.eks.

Men vi laver også selv fejl lige som styrtene kan skyldes fru Jensen, der
ikke lige regnede med, at der kom en motorcykel med udrykning om hjørnet....

Mvh.
Jacob

Fra : Mads Lund

Dato : 02-04-01 07:45

> [...]
>
> Men vi laver også selv fejl lige som styrtene kan skyldes fru Jensen, der
> ikke lige regnede med, at der kom en motorcykel med udrykning om

Jeg tror godt Morten Dahl kan lave et sæt CTD racing mærker i kan få at
dekorere med

Mads Lund, også med en del erfaring i at styrte
RS125RR, gul cykel uden skrammer (så længe det varer)

Fra : Morten Dahl

Dato : 02-04-01 08:17

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx> skrev i en meddelelse

> til

> hjørnet....
>
> Jeg tror godt Morten Dahl kan lave et sæt CTD racing mærker i kan få at
> dekorere med

Ja sku mads, de skal da have de her små mærker til at montere i kåbeglasset.
Så kan man se om den pågældne BMW har for vane at tilte

Baggrund: Mads kom og skulle have lavet små CTD logoer til at montere i
kåbeglasset (han skulle bruge rigeligt) 1stk. pr. gang de havde smidt
prilleren..

Hilsen

Morten Dahl

Fra : Armand

Dato : 06-04-01 11:35

Morten Dahl <psyco_dpu@get2net.dk> skrev i en
> [...]
> Baggrund: Mads kom og skulle have lavet små CTD logoer til at montere
> kåbeglasset (han skulle bruge rigeligt) 1stk. pr. gang de havde smidt

Til Jacob's oplysning:
Mads' første sæson på en std. 125'er road racer foregik med stor andel
af asfalt-kontakt, hvorfor teamnavnet: team CTD blev dannet.
"CTD" står for Chrash Test Dummies, og logoerne er de fra chrash test
kendte sort/gule rondeller opdelt i fire felter !!

--
Armand.

Fra : Morten Dahl

Dato : 09-04-01 08:45

> [...]
> "CTD" står for Chrash Test Dummies, og logoerne er de fra chrash test
> kendte sort/gule rondeller opdelt i fire felter !!

Damn, Der er sku lidt BigBrother/Echelon over den computer i fredericia
Man kan da heller ikke slippe let om ved noget..

Jeg tog bare historien om CTD for givet..

Vi ses i aften, kl 1830 , jeg skal lige nå at have noget og æde..

Rune L. nævnte i fredags at han ville dukke op også hvis vejret var godt. Og
PT er der solskin i Lindved og mcén holder lige udefor mit kontor

Hilsen

Morten Dahl