Hordan kan man tjekke ens Firewall
Fra : Stig Kjøller

Dato : 29-06-03 20:28

Davs i gruppen
hvordan kan man tjekke om ens firewall er sikker, eller om der evt.
er en side hvor man kan se hvilken Firewall der er bedst??

Med venlig hilsen
Stefan

QUIT

Fra : Susanne Petersen

Dato : 29-06-03 21:33

> hvordan kan man tjekke om ens firewall er sikker, eller om der evt.
> er en side hvor man kan se hvilken Firewall der er bedst??

Du kan f.eks. scanne din firewall på http://security.symantec.com

SP

Fra : Else Holm

Dato : 30-06-03 13:43

"Susanne Petersen" <pandorasbox@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan f.eks. scanne din firewall på http://security.symantec.com

- og det har jeg prøvet, hvorefter jeg får en melding om, at
"5000 UPnP (Universal Plug and Play). This service is
used to communicate with any UPnP devices attached
to your network." is Open - alle de andre er "Stealth"

Hvordan får jeg port 5000 lukket?

Jeg bruger WinXP pro og ZoneAlarm.

--
Else

Fra : GateKeeper

Dato : 30-06-03 14:07

Du kan slå UPnP fra indenfra Services.

- GateKeeper -

Fra : Else Holm

Dato : 30-06-03 14:55

"GateKeeper" <plu2@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan slå UPnP fra indenfra Services.
>
> - GateKeeper -

Tak for svaret. Det er lykkedes og et nyt check
siger OK.

--
Else

Fra : Jan V.

Dato : 30-06-03 07:08

"Stig Kjøller" <Befan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan kan man tjekke om ens firewall er sikker, eller om der evt.
> er en side hvor man kan se hvilken Firewall der er bedst??

http://www.pcflank.com/scanner1.htm

Jan

Fra : Stig Johansen

Dato : 01-07-03 07:46

Jan V. wrote:

> http://www.pcflank.com/scanner1.htm

Jeg prøvede den lige og bemærker bla. følgende:
* ssh er ikke med.
* Microsoft-ds er ikke med
* MS SQLServer er ikke med

Jeg har port 80 åben, og det giver følgende recommendation:
It is urgent that you install personal firewall software. If you have
already installed and are using a firewall, check if it is set to make all
the ports of your computer stealthed (invisible).

tsk tsk.. PFW på en linux-dunk?

Stig Johansen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 02-07-03 06:02

"Stig" == Stig Johansen <aaa@bbb.com> writes:

> [...]

> already installed and are using a firewall, check if it is set to make all
> the ports of your computer stealthed (invisible).

iptables?

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-07-03 16:05

In dk.edb.sikkerhed, Jan V. <jvFJERNDETTE@OG> says...
> http://www.pcflank.com/scanner1.htm

Mage til crap skal man lede længe efter. Den fandt port 53 som åben, men
ikke port 80, port 110, port 22 og alle de andre porte jeg har åbne. Og
jeg søgte i portrange 1-65535.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 02-07-03 10:26

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mage til crap skal man lede længe efter. Den fandt port 53 som åben, men
> ikke port 80, port 110, port 22 og alle de andre porte jeg har åbne. Og

Ja, og her fandt den ud af at port 80 var åben og mente at jeg skulle skynde
mig at installere en personlig firewall med det samme så hullet kunne lukkes
:D

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Lars

Dato : 30-06-03 20:29

In article <10569149890.678043478105643@dtext.news.tele.dk>, Befan@tdcadsl.dk says...
> Davs i gruppen
> hvordan kan man tjekke om ens firewall er sikker, eller om der evt.
> er en side hvor man kan se hvilken Firewall der er bedst??

Hej, prøv Gibson Research Corporation's:
Shields Up NanoProbe Technology Synchronous Internet Port Probe

https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Der er også DSLreports:

http://www.dslreports.com/

--
Best regards

Lars

Fra : Mikkel Clausen

Dato : 03-07-03 13:10

> Hej, prøv Gibson Research Corporation's:
> Shields Up NanoProbe Technology Synchronous Internet Port Probe
>
> https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Og bagefter smutter du lige ind på: http://www.grcsucks.com

/MC