/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Autohelm reservedel
Fra : Hans Henrik Honore


Dato : 29-06-03 19:28

Hej

Jeg har en Autohelm (Raymarin ST 1000) rorpindspilot, hvor det lille
tandhjul der sidder på elektromotorens aksel er knækket.
Er der nogen der kan give et bud på, hvor jeg kan få fat på sådan en lille
dims. (Gerne i nærheden af Middelfart) men ellers kan posten jo klare det.

v.h.
3xh



 
 
Claus Tersgov (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 29-06-03 19:33


"Hans Henrik Honore" <3xh.consult@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3eff2e71$0$15363

> Jeg har en Autohelm (Raymarin ST 1000) rorpindspilot, hvor det lille
> tandhjul der sidder på elektromotorens aksel er knækket.
> Er der nogen der kan give et bud på, hvor jeg kan få fat på sådan en lille
> dims. (Gerne i nærheden af Middelfart) men ellers kan posten jo klare det.

Hos importøren..

Claus



Hans Henrik Honore (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Henrik Honore


Dato : 29-06-03 19:43

Fantastisk godt svar, Claus. Skulle du tilfældigvis vide hvem der er
importør. Der er jo skiftet navn m.m. indtil flere gange i de seneste år, og
når man søger på Raymarin, får man blot en forhandlerliste tilgængelig. Her
kan jeg jo selvfølgelig henvende´mig, men jeg er sikker på at det ikke er
"hyldevare" og derfor var det jo ulig nemmere at bestille det direkte her på
nettet, ikk?!!!

)

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bdnbd1$rvh$1@news.cybercity.dk...
>
> "Hans Henrik Honore" <3xh.consult@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3eff2e71$0$15363
>
> > Jeg har en Autohelm (Raymarin ST 1000) rorpindspilot, hvor det lille
> > tandhjul der sidder på elektromotorens aksel er knækket.
> > Er der nogen der kan give et bud på, hvor jeg kan få fat på sådan en
lille
> > dims. (Gerne i nærheden af Middelfart) men ellers kan posten jo klare
det.
>
> Hos importøren..
>
> Claus
>
>



Per J (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Per J


Dato : 29-06-03 20:12

I meddelse: 3eff3230$0$15370$ba624c82@nntp05.dk.telia.net.
Skriver Hans Henrik Honore via sin e-mail <3xh.consult@stofanet.dk>:


> Fantastisk godt svar, Claus. Skulle du tilfældigvis vide hvem der er
> importør. Der er jo skiftet navn m.m. indtil flere gange i de seneste
> år, og når man søger på Raymarin, får man blot en forhandlerliste
> tilgængelig. Her kan jeg jo selvfølgelig henvende´mig, men jeg er
> sikker på at det ikke er "hyldevare" og derfor var det jo ulig
> nemmere at bestille det direkte her på nettet, ikk?!!!
>
> )
>
> "Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:bdnbd1$rvh$1@news.cybercity.dk...
>>
>> "Hans Henrik Honore" <3xh.consult@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>> news:3eff2e71$0$15363
>>
>>> Jeg har en Autohelm (Raymarin ST 1000) rorpindspilot, hvor det lille
>>> tandhjul der sidder på elektromotorens aksel er knækket.
>>> Er der nogen der kan give et bud på, hvor jeg kan få fat på sådan
>>> en lille dims. (Gerne i nærheden af Middelfart) men ellers kan
>>> posten jo klare det.
>>
>> Hos importøren..
>>
>> Claus

Jeg har før bestilt hos
http://www.aagehempel.dk/marine/marineelektronik.htm.

Jeg har senere erfaret, at der er en gut i Ålborg, der reparrerer og har
reservedele til forskellige autopiloter. Og som jeg vil kontakte næstegang
jeg har et behov for reservedele.
Desvære har jeg ikke adressen pt, men han har en hjemmeside derude.

--
Mvh

Per Jørgensen
Besøg: www.korsoersejlklub.dk
Fix OE: http://flash.to/oe-quotefix/



Ole Pagh (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Ole Pagh


Dato : 30-06-03 06:27



..
>
> Jeg har senere erfaret, at der er en gut i Ålborg, der reparrerer og har
> reservedele til forskellige autopiloter. Og som jeg vil kontakte næstegang
> jeg har et behov for reservedele.
> Desvære har jeg ikke adressen pt, men han har en hjemmeside derude.


Mon ikke det skulle være ham her:

http://www.lighthouse-navigation.dk/

email: lighthousenavigation@get2net.dk

Han hedder Kent og skulle efter sigende kunne reparere det meste.
-Har talt med ham et par gange med godt resultat. Du skal bare være klar
over at "ting tager tid".

PS: Jeg havde en Autohelm 1000 for ca.10 år siden, også med defekte
tandhjul, og da skaffede den lokale bådudstyrs pusher en lille plastikpose
med de 2-3 hjul, + en lille tandrem for et antal 100 kr sedler.
Udskiftningen + senere regelmæssig smøring med fedt i snekkedrev mm inde i
selvstyren forlængede dens levetid med 10 år.

mvh Ole Pagh



Jens (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 30-06-03 08:45

Hej

Har selv erfaringer med LightHouse Navigation, men tålmodigheden løb ud
efter et par måneders ventetid og et utal af brudte løfter ... ting tager
til tider meget lang tid

Har nu heller ikke særligt gode erfaring med Aage Hempels værksted. Hurtig
betjening, men har bla. ikke været istand til at finde en periodisk fejl i
et Autohelm ekkolod, men konkludere to gang i træk for hurtigt og
fejlagtigt, at transduceren fejlede. En lang historie ( som jeg skal skåne
jer for her ) endte dog i, at jeg fik et fornuftigt tilbud på et nyt
instrument, som nu er monteret - perfekt funktion - med den hidtidige
transducer! - så Hempel fik sig dog et point til sidst ,-)

Der ligger, så vidt jeg husker, også et servicecenter i Århus - find det
evt. via Aage Hempels webside. Det har jeg dog ikke erfaringer med.

Jens

"Ole Pagh" <ole.pagh@mail.tele.dk> wrote in message
news:3effca02$0$76052$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> .
> >
> > Jeg har senere erfaret, at der er en gut i Ålborg, der reparrerer og har
> > reservedele til forskellige autopiloter. Og som jeg vil kontakte
næstegang
> > jeg har et behov for reservedele.
> > Desvære har jeg ikke adressen pt, men han har en hjemmeside derude.
>
>
> Mon ikke det skulle være ham her:
>
> http://www.lighthouse-navigation.dk/
>
> email: lighthousenavigation@get2net.dk
>
> Han hedder Kent og skulle efter sigende kunne reparere det meste.
> -Har talt med ham et par gange med godt resultat. Du skal bare være klar
> over at "ting tager tid".
>
> PS: Jeg havde en Autohelm 1000 for ca.10 år siden, også med defekte
> tandhjul, og da skaffede den lokale bådudstyrs pusher en lille plastikpose
> med de 2-3 hjul, + en lille tandrem for et antal 100 kr sedler.
> Udskiftningen + senere regelmæssig smøring med fedt i snekkedrev mm inde i
> selvstyren forlængede dens levetid med 10 år.
>
> mvh Ole Pagh
>
>



Claus Tersgov (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 29-06-03 20:24


"Hans Henrik Honore" <3xh.consult@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3eff3230$0$15370

> Fantastisk godt svar, Claus. Skulle du tilfældigvis vide hvem der er
> importør. Der er jo skiftet navn m.m. indtil flere gange i de seneste år, og
> når man søger på Raymarin, får man blot en forhandlerliste tilgængelig. Her
> kan jeg jo selvfølgelig henvende´mig, men jeg er sikker på at det ikke er
> "hyldevare" og derfor var det jo ulig nemmere at bestille det direkte her på
> nettet, ikk?!!!

Det kan vel ikke være så svært at ringe til en forhandler for at høre, hvem der
importerer/importerede Autohelm. Selv om de har skiftet navn, så ved de da,
hvem der har overtaget reservedelslager og garantiforpligtigelser..

En enkel søgning på google med ordene "autohelm" og "importør" giver bl.a.
dette link:
http://www.aagehempel.dk/

Men som du selv siger, det er nemmere at spørge her, men det signalerer vel
osse en vis grad af hjælpeløshed

Claus



Hans Henrik Honore (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Henrik Honore


Dato : 29-06-03 22:30

Claus.

Jeg ved ikke hvad jeg har gjort dig, men den arrogance du lægger for dagen
her synes jeg ikke er passende.
Til din oplysning kan jeg fortælle, at jeg gennem mit spørgsmål her i
gruppen har fået adskillige brugbare svar både i gruppen, men også direkte
til mig, og disse svar er givet i en helt anderledes positiv og hjælpsom ånd
end hvad jeg har oplevet fra dig.
Jeg håber dit humør måtte bedres, og giver dig hermed de bedste
sejlerhilsner.

med venlig hilsen
Hans Henrik
"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bdnect$vlr$1@news.cybercity.dk...
>
> "Hans Henrik Honore" <3xh.consult@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3eff3230$0$15370
>
> > Fantastisk godt svar, Claus. Skulle du tilfældigvis vide hvem der er
> > importør. Der er jo skiftet navn m.m. indtil flere gange i de seneste
år, og
> > når man søger på Raymarin, får man blot en forhandlerliste tilgængelig.
Her
> > kan jeg jo selvfølgelig henvende´mig, men jeg er sikker på at det ikke
er
> > "hyldevare" og derfor var det jo ulig nemmere at bestille det direkte
her på
> > nettet, ikk?!!!
>
> Det kan vel ikke være så svært at ringe til en forhandler for at høre,
hvem der
> importerer/importerede Autohelm. Selv om de har skiftet navn, så ved de
da,
> hvem der har overtaget reservedelslager og garantiforpligtigelser..
>
> En enkel søgning på google med ordene "autohelm" og "importør" giver bl.a.
> dette link:
> http://www.aagehempel.dk/
>
> Men som du selv siger, det er nemmere at spørge her, men det signalerer
vel
> osse en vis grad af hjælpeløshed
>
> Claus
>
>



Claus Tersgov (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 29-06-03 22:33


"Hans Henrik Honore" <3xh.consult@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3eff593e$0$15363

> Jeg ved ikke hvad jeg har gjort dig, men den arrogance du lægger for dagen
> her synes jeg ikke er passende.

Jeg fortæller dig, at det naturligvis er importøren, der har sådanne
reservedele, hvorpå du replicerer, at det svar kan du ikke bruge til noget,
fordi du ikke ved hvem importøren er!

Så finder jeg importøren til dig, noget som du selv *nemt* kunne have gjort,
uden den store hjerneindsats, men slutter af med, at man kan undres over, hvor
ubehjælpsomme nogen mennesker er....

Hvad er værst: arrogance eller tåbelig ubehjælpsomhed?

Claus



Per J (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Per J


Dato : 30-06-03 06:46

I meddelse: bdnlup$1b5i$1@news.cybercity.dk.
Skriver Claus Tersgov via sin e-mail <clausnews@hotmail.com>:


>
> Hvad er værst: arrogance eller tåbelig ubehjælpsomhed?
>
> Claus

Tåbelig arrogance.

Sig mig Claus. Er du på periodisk medicin?
Til tider giver du knald gode svar. Andre tider giver du svar, så folk føler
sig trådt på.
Hvad er du for en?
Nej jeg tør sgu' næsten ikke spørge. d

--
Mvh

Per Jørgensen
Besøg: www.korsoersejlklub.dk
Fix OE: http://flash.to/oe-quotefix/



Claus Tersgov (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 30-06-03 09:21


"Per J" <per.k.joergensen.fjerndette@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:bdoirk$seu$1@sunsite.dk...

> Sig mig Claus. Er du på periodisk medicin?

Nej....og jeg er heller ikke kvartalsdranker eller lignende....

> Til tider giver du knald gode svar. Andre tider giver du svar, så folk føler
> sig trådt på.

Jeg svarede *kort*, *præcist* og *rigtigt* på det han spurgte om. Det var ham
selv, der startede med at håne et ellers korrekt svar. Hvis han er så
nærtagende, at han føler sig trådt på, så er det da bare ærgeligt. Jeg har
heldigvis ingen ambitioner om, at alle skal elske mig!

> Hvad er du for en?

Hvad er DU for een?

Jeg er såmænd en ganske almindelig een, der ikke kan lade være med at undre sig
over, hvor *hjælpeløse* nogen mennesker kan være ind i mellem! Du skal ikke
komme og fortælle mig, at det kræver en udvidet styrmandseksamen for at skrive:
Autohelm og importør i formularfeltet på google.com!
(jeg kunne faktisk finde ud af det, uden at være på medicin!)

Og da jeg heller ikke er specielt konfiktsky, er jeg heller ikke bange for at
give udtryk for mine holdninger!

Hvis folk synes, at jeg er arrogant, så fred være med det, det bekymrer mig
ikke det mindste, jeg har heldigvis noget at have min arrogance i!

Mine indlæg er et tilbud - ikke et påbud.....

> Nej jeg tør sgu' næsten ikke spørge. d

Men nu fik du et svar, så hvis du føler dig trådt over tærene, så er det din
egen skyld!

Claus



Anders Lassen (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Anders Lassen


Dato : 30-06-03 14:47

Kære Claus:

OM AT HJELPE
Søren Kierkegaard: "Bruddstykke af en ligefrem meddelelse" (1895)

"At man, naar det i sandhed skal lykkes en at føre menneske
hen til et bestemt sted, først og fremmest maa passe paa at
finde ham der, hvor han er og begynde der.
Dette er hemmeligheden i al hjælpekunst. Enhver der ikke kan det,
han er selv i inbildning,
naar han mener at kunne hjælpe den anden.

For i sandhed at kunne hjælpe en anden, maa jeg forstaae mere end han,
men dog vel først og fremst forstaae det, han forstår.
Naar jeg ikke gjør det, saa hjælper min merforstaaen han slet ikke.
Vil jeg alligevel gjøre min mere-forstaaen gjeldende,
saa er det, fordi jeg er forfærdelig stolt,
saa jeg i grunden i stedet for at gavne han egentlig vil beundres af ham.

Men al sand hjælp begynder med ydmykelse:
Hjælperen maa først ydmyge seg under den, han vil hjeælpe,
og herved forstaae, at det at hjælpe ikke er at være den herskesygeste,
men den taalmodigste,
at det at hjælpe er villighed til indtil videre at finde sig i at have uret,
og ikke forstaae, hvad den anden forstaar:"





"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bdortk$28p9$1@news.cybercity.dk...
>
> "Per J" <per.k.joergensen.fjerndette@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:bdoirk$seu$1@sunsite.dk...
>
> > Sig mig Claus. Er du på periodisk medicin?
>
> Nej....og jeg er heller ikke kvartalsdranker eller lignende....
>
> > Til tider giver du knald gode svar. Andre tider giver du svar, så folk
føler
> > sig trådt på.
>
> Jeg svarede *kort*, *præcist* og *rigtigt* på det han spurgte om. Det var
ham
> selv, der startede med at håne et ellers korrekt svar. Hvis han er så
> nærtagende, at han føler sig trådt på, så er det da bare ærgeligt. Jeg har
> heldigvis ingen ambitioner om, at alle skal elske mig!
>
> > Hvad er du for en?
>
> Hvad er DU for een?
>
> Jeg er såmænd en ganske almindelig een, der ikke kan lade være med at
undre sig
> over, hvor *hjælpeløse* nogen mennesker kan være ind i mellem! Du skal
ikke
> komme og fortælle mig, at det kræver en udvidet styrmandseksamen for at
skrive:
> Autohelm og importør i formularfeltet på google.com!
> (jeg kunne faktisk finde ud af det, uden at være på medicin!)
>
> Og da jeg heller ikke er specielt konfiktsky, er jeg heller ikke bange for
at
> give udtryk for mine holdninger!
>
> Hvis folk synes, at jeg er arrogant, så fred være med det, det bekymrer
mig
> ikke det mindste, jeg har heldigvis noget at have min arrogance i!
>
> Mine indlæg er et tilbud - ikke et påbud.....
>
> > Nej jeg tør sgu' næsten ikke spørge. d
>
> Men nu fik du et svar, så hvis du føler dig trådt over tærene, så er det
din
> egen skyld!
>
> Claus
>
>



Claus Tersgov (01-07-2003)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 01-07-03 02:05


"Anders Lassen" <anders.lassen@*slet*adr.dk> skrev i en meddelelse
news:3f003f62$0$13163

> Kære Claus:

[snip en masse ot ævl]

Spar dig dit ævl, jeg er flintrende ligeglad!

Kan du ikke tåle mosten, så brug dit killfilter

Claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste