Hvor mange m2?
Fra : tb

Dato : 29-06-03 17:37

Jeg er ved at udnytte en 1. sal, men skal søge om flere kvm. Men hvor mange
?

Det gøres jo op i ydremål, såe:

Der er 200mm isolering under tag

Der er 50mm ved skunk +25mm forskalling + 13 mm gips = 88mm. Men skunken
svinger lidt frem og tilbage.

Så mit forslag er at tage rum + skunk og tilsidst ligge de 200mm x 12,7x2m
til totalen.

Er dette korrekt ?

Fra : tb

Dato : 29-06-03 17:58

Tillægsspørgsmål:

Skal der være(lovmæssigt) 250mm under tag, eller er 200mm nok
Som sagt er der 50mm skunk, og der kommer 250mm over loft...

Fra : Martin Christiansen

Dato : 29-06-03 19:15

"tb" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Så mit forslag er at tage rum + skunk og tilsidst ligge de 200mm x 12,7x2m
> til totalen.
>
> Er dette korrekt ?

I udnyttet tagetager medregnes det areal, der i et vandret plan 1,5 m over
færdigt gulv ligger inden for planets skæring med tagbeklædningens udvendige
side

Mvh - Martin

Fra : tb

Dato : 29-06-03 19:36

Du ved noget om det - helt klart!

Men kan du prøve at sige det på en anden måde

Helt konkret. Jeg har fået lov at bygge 54kvm. Dette var med 130cm
skunkvægge. Det kan jeg nu se, ser dumt ud, så jeg er igang med at søge om
90cm skunk, og dermed godt 10kvm rum mere. Det bliver vare lidt svært
grundet bygningsprocenter.

Fra : Ivar

Dato : 29-06-03 21:31

tb skrev:

> [...]
> skunkvægge. Det kan jeg nu se, ser dumt ud, så jeg er igang med at søge om
> 90cm skunk, og dermed godt 10kvm rum mere. Det bliver vare lidt svært

Det er ligegyldigt hvor lagt ud du flytter din skunk, det bebyggede areal er
det samme. Som Martin skriver er det afstand mellem tagoverflade (ydeside)
og gulv. Det er ligegyldigt om du har en skunk der 1,5 m høj eller slet ingen
arealet mht byggeprocent er det samme.
Hvis man får lagt Decra-tag oven på det gamle tag, stiger ens byggeprocent
faktisk (hvis man udnytter tagetagen), selvom man ikke får en
kvadratcentimeter mere plads.

Ivar