Svimmingpool
Fra : Jack Nissen

Dato : 29-06-03 17:31

Hej Gruppe

Jeg har store ambitioner og går og overvejer et kommende stort projekt,
nemlig etablering af egen svimmingpool.

Er der nogen af jer der har nogen erfaring med noget sådant ?
Er der noget med lovgivningen ?
Nogen der har set nogle links måske ?

Bare fyr løs...

mvh

Jack

Fra : Robert Andersen

Dato : 29-06-03 18:01

> [...]
> nemlig etablering af egen svimmingpool.
>
> Er der nogen af jer der har nogen erfaring med noget sådant ?

Mine bedsteforældre har en swimmingpool, de gravede i sin tid selv hullet,
og fik et firma til at støbe og komme beklædning på. Deres erfaring er at
det er dyrt... både at lave og at have, de har et rensningsanlæg der kører
hele tiden+vandet bliver skiftet engang om året. For en halv snes år tilbage
fik de lagt ny beklædning på, det kostede ca. 30.000 (!!!)

-Men det er godt nok rart at kunne svømme en tur i haven

/Robert

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 29-06-03 19:35

"Jack Nissen" <fame-n@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nemlig etablering af egen svimmingpool.
>
> Er der nogen af jer der har nogen erfaring med noget sådant ?

Ah - en trosfælle !

Jeg går også rundt med nogle tegninger inde i hovedet !

http://www.swimmingpool.dk/ har jeg fundet et link til en billedserie af
et selvbyggerprojekt
http://home.tiscali.dk/geismar/pool.htm (jeg finder den vældig god, men der
er mange billeder - dvs. tung at hente)

Der er et utal af forskellige pool-typer at vælge mellem, men hvis det skal
være selvbygger, ville jeg nok også bygge op med fundamentssten og støbe.

http://www.aidt.dk/Uddoersswim.html kan du læse lidt om en solfanger til
swimmingpool.

Det eneste lovgivning jeg har kunnet finde er, at den skal være enten
forsynet med en sikkerhedsdug (meget meget dyrt) eller være indhegnet. Med
hensyn til skel, så skal der foreligge en nabo-erklæring hvis den ligger
mindre end 2,5 meter fra skellet. Der skal, så vidt jeg er orienteret, ikke
søges om byggetilladelse.

Ud over selve byggeriet skal der selvfølgelig regnes med større elforbrug
til pumpe mv, og et lidt større vandforbrug til efterfyldning. Der bør ikke
være grund til at skifte alt vandet årligt.

mvh
Bendt

Fra : Lene S

Dato : 02-07-03 10:55

"Bendt Rasmussen" <razz2@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> være grund til at skifte alt vandet årligt.

Hej begge
Vi har for et par år siden bygget en 6-kantet træpool med liner som vi bare
er så glade for.

Prøv at se her : www.folkpool.se

Og med hensyn til indhegning så se her :
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-700/b700-197.html

God fornøjelse

Lene

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 02-07-03 16:49

"Lene S" <nospamprivat@cadtech.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er så glade for.
>
> Prøv at se her : www.folkpool.se
>
> Og med hensyn til indhegning så se her :

Hej Lene

Hvad måler den, og hvor meget ca. måtte I betale for den ?

mvh
Bendt

Fra : Lene S

Dato : 06-07-03 09:06

> [...]
> bare

> Hej Lene
>
> Hvad måler den, og hvor meget ca. måtte I betale for den ?

Hej Bendt
Den har en nøglevidde på ca. 6 mm og er 1,20 i dybden. 1/2 delen er over
jorden og resten nede i jorden, det var af hensyn til små børn og hunde, men
det ser godt ud.
Den er bygget helt i træ og derefter er der ilagt en liner ( dug ).
Her er lidt priser : Pumpe og sandfilter ( kan klare 11 m3 i timen ), kr
10.000. Lineren ( dugen ) er der flere forskellige typer, helt tynde 0,5 mm
ligger prisen på ca. kr 4.000 og opefter, vores dug ( 2mm tyk armeret
fiberdug ) kostede ca. kr. 20.000. Den svejses i poolen på stedet. Træ,
beslag, bolte mm kostede ca kr 12.000.
Hvis du er interesseret har vi både billeder og tegninger. Dog er det
vigtigt at undersøge mulighederne grundigt da der er rigtig mange
forskellige modeller og måder at bygge pools på. Det er også en rigtig god
idé at kontakte Berle Swimmingpool ( der har vi købt lineren og filteret )
han er meget villig til at hjælpe.
Du kan kontakte Os ved at fjerne "nospam" i mail adressen.
Ellers rigtig god fornøjelse

Hilsen Lene og Ole