Validering
Fra : Lasse Jensen

Dato : 29-06-03 16:44

Hej med jer...

Jeg er ved at validere www.lassejensen.1go.dk/forside2.html, men
der er én enkelt fejl tilbage.

Fejlen:

Line 186, character 9:
<b><h5>Validering af CSS:</h5></b>
^Error: element H5 not allowed here;
possible cause is an inline element containing a block-level
element

Jeg kan ikke selv rette fejlen. Det eneste jeg har prøvet er, at
bytte om på <b> og <h5>, men det hjalp ikke. Nogen der kan
hjælpe???

På forhånd tak

Med venlig hilsen Lasse Jensen...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 29-06-03 17:08

Lasse Jensen wrote:
> [...]
>
> Jeg kan ikke selv rette fejlen. Det eneste jeg har prøvet er, at
> bytte om på <b> og <h5>, men det hjalp ikke. Nogen der kan

<h5> skal uden for linkdefinitionen.

rettede lige side lokalt og mødte dette ved validering:
This Page Is Valid HTML 4.0 Transitional!

Så skete det endeligt

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Lasse Jensen

Dato : 29-06-03 17:32

Soeren Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> <h5> skal uden for linkdefinitionen.

Hej Søren.

Tak, for det hurtige respons. Det virkede, og nu er jeg bare glad

> rettede lige side lokalt og mødte dette ved validering:
> This Page Is Valid HTML 4.0 Transitional!
>
> Så skete det endeligt

Ja, så skete det endeligt. Men, det varer sikkert ikke så lang tid,
da der skal tilføjes nogle ting, og siden er langt fra færdig endnu.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 29-06-03 22:15

Hej igen.

Jeg vil lige spørge om en ting til.

Hvis I kigger på www.lassejensen.1go.dk/forside2.html, kan I se,
at der er et "hus" og et "dokument", til at sætte sin startside
og tilføje til fortrukne. Men det virker kun i IE. Kan det være
rigtig, at de to effekter, ikke virker i Opera og Mozilla, eller
er der en fejl i kilde-koden?

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 29-06-03 22:28

Lasse Jensen wrote:
> [...]
> og tilføje til fortrukne. Men det virker kun i IE. Kan det være
> rigtig, at de to effekter, ikke virker i Opera og Mozilla, eller

Mener ikke jeg har mødt nogle scripts som kan gøre det i Opera.
Ser man ikke ofte noget ala tryk "ctrl D for at tilføje...."
mener det virker i Mozilla/Netscape måske opera.

Jeg tilføjer altid links manuelt.

Men du kan jo prøve i d.e.i.w.clientside hvor dem som er vilde med
javascript sidder.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-06-03 23:23

"Lasse Jensen" <lassejensen1@ofir.dk> skrev
> [...]
> og tilføje til fortrukne. Men det virker kun i IE. Kan det være
> rigtig, at de to effekter, ikke virker i Opera og Mozilla, eller

Jo, det er rigtigt, Lasse.
De to ting er noget specifikt IE-noget, der ikke virker i andre browsere.
Det kan du komme om ved på den måde, at du skjuler de to funktioner for alle
andre browsere. Jeg husker ikke lige hvordan, men spørg i
news:dk.edb.internet.webdesign.clientside, hvor javascript-eksperterne
sidder.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-06-03 23:28

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev :

>Jeg husker ikke lige hvordan, men spørg i
>news:dk.edb.internet.webdesign.clientside, hvor javascript-eksperterne
>sidder.

Man bruger nu ikke javascript til at skjule det med.
Nærmest en kommentarkode med en syntax som kun IE forstår.

<!--[if IE]>Denne tekst ses kun med Internet
Explorer!<![endif]-->
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-06-03 23:41

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> <!--[if IE]>Denne tekst ses kun med Internet
> Explorer!<![endif]-->

Der var den. Jeg sad sådan set og skulle bruge den selv en af dagene. Nu
slipper jeg for at spørge efter den. Tak for'et

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Lasse Jensen

Dato : 30-06-03 01:52

Hej igen.

Tak for alle svarene. De kunne bruges.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 30-06-03 14:02

Hej igen igen.

Jeg tænkte, at jeg ligeså godt kunne bruge det samme indlæg,
istedet for at skrive et nyt.

Jeg vil bare spørge om et problem, der irriterer mig gevaldigt.
Hvordan for jeg "reklame-baren" til at flugte med "bjælken, som
indeholder søgeboksen"? I kan se hvad jeg mener på

Rigtig: (Screenshot, taget i IE 6)
www.lassejensen.1go.dk/rigtig.jpg

Forkert: (Screenshot, taget i Mozilla)
www.lassejensen.1go.dk/forkert.jpg

De 2 screenshots er taget fra
www.lassejensen.1go.dk/forside2.html

Jeg kan kun få det til at virke i IE 6, muligvis også IE 5.5, men
bare ikke i Opera eller Mozilla. Det ville glæde mig, hvis nogen
havde en løsning på det problem?

På forhånd mange mange tak

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 30-06-03 14:21

Lasse Jensen wrote:
> [...]
>
> Jeg kan kun få det til at virke i IE 6, muligvis også IE 5.5, men
> bare ikke i Opera eller Mozilla. Det ville glæde mig, hvis nogen

De første 2 tabeller (menu og den med søgefeltet) er placeret med <center>,
mens den "høje" tabel er placeret ud fra en padding-left.

Jeg ville (hvis det skal være tabeller) lave 1 stor tabel og benytte mig af
rowspan og colspan. Derved vil din venstre og højre kant på
tabellen(tabellerne) altid passe.

Er det ikke lidt overdrevet at lave en tabel med en bredde på 1150px?

Jeg har ingen problemer, men det er vist ikke det store flertal som bruger
1600x1200
Det vil sige at jeg er ikke meget for at komme over ca.850px i bredden, og
vil nok ikke gide at se siden i så stor brede som du vil have, og jeg er
heller ikke meget for at scrolle (vandret).

Fra : Lasse Jensen

Dato : 30-06-03 14:55

> [...]
>
> Jeg ville (hvis det skal være tabeller) lave 1 stor tabel og benytte mig af
> rowspan og colspan. Derved vil din venstre og højre kant på

Er det den nemmeste løsning?

> Er det ikke lidt overdrevet at lave en tabel med en bredde på 1150px?

Det ved jeg ikke, jeg kender ikke det mindste til tabeller, jeg har bare sat
en eller anden bredde, så det delvist passer. Kan man stadig lave det i en
tabel, hvis der også kommer en menu, i venstre side? Tror jeg vil læse en del
igennem, omkring tabeller.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 01-07-03 00:06

Hej med jer.

Det sidste svar jeg fik, på mit sidste spørgsmål, har jeg nu
siddet og overvejet. Det er et stort arbejde, hvis jeg skal lave
alle mine tabeller om til en stor tabel. For stort et arbejde!

Jeg har nu ledt efter en anden løsning, tildels fordi at tabeller
ikke er "in" mere, og fordi der findes bedre og lettere måder.
Jeg er nu derfor gået over til <div>, som jeg kender ligeså lidt
til som <table>.

Jeg synes selv, jeg er kommet rigtig godt i gang, ved hjælp fra
html.dk. Jeg har allerede fået lavet en testside. Siden hedder
www.lassejensen.1go.dk/test.html. Mit problem er bare, at jeg
ikke vil have nyt design, efter al den tid jeg har brugt, på det
gamle. Men jeg kan ikke finde ud af, at få de to tabeller, som
findes på www.lassejensen.1go.dk/forside2.html, ind i de nye
div'er. Kan I fortælle mig, eller vise mig hvordan det skal
gøres? Jeg har selvfølgelig prøvet selv, men jeg kan kun få de to
tabeller til at være i venstre side, selvom den ene burde være i
højre.

På forhånd mange mange tak

Fra : Lasse Jensen

Dato : 01-07-03 00:10

Fra : Lasse Jensen

Dato : 01-07-03 00:11

> [...]
> ikke vil have nyt design, efter al den tid jeg har brugt, på det
> gamle. Men jeg kan ikke finde ud af, at få de to tabeller, som

Rettelse:

Der er ikke to tabeller på www.lassejensen.1go.dk/forside2.html, jeg
mente kun èn. Nemlig "Reklame-baren".

Fra : Lasse Jensen