Hjælp - Office 2000 SR1
Fra : John Haugaard

Dato : 31-03-01 19:00

Jeg har lige opgraderet Office 2000 med SR1, og nu lukker alle mine
officeprogrammer efter 2-3 sek.
Hvad kan der være galt?
Kan man fjerne SR1 uden at skulle fjerne hele Office-pakken?

Fra : Niels Christian Sikj~

Dato : 31-03-01 21:11

Jeg har for ca. 2 uger siden forsøgt at opgradere Office 97 til SR-2
efter først at have opgraderet til SR1. SR-1 gik tilsyneladende(?) fint,
men ved forsøget med SR-2, fik jeg den besked, at enten var Office 97
ikke installeret, eller i en forhåndenværende Office 97 pakke var der
installeret nyere elementer og Officepakken skulle afinstalleres og
nyinstalleres fra bunden - altså som den rene, oprindelige Office 97
pakke.
Jeg har ikke orket endnu, så jeg kan ikke beskrive nærmere. Held og
lykke, Niels

Fra : Asle Bjerva

Dato : 01-04-01 00:03

"John Haugaard" <howie@post.tele.dk> skrev i melding
> Jeg har lige opgraderet Office 2000 med SR1, og nu lukker alle mine
> officeprogrammer efter 2-3 sek.
> Hvad kan der være galt?
> Kan man fjerne SR1 uden at skulle fjerne hele Office-pakken?

Dette er et velkjent problem. Årsaken er at MS Office ble installert med en
CD key som startet med GC6J3.
Det er en cracked pirat versjon av msoffice, og Microsoft la inn en spesiell
kode som deaktiverer programmene hvis man oppgraderer til SR1 / SR1a. Du må
ha en CD install kode som ikke starter med GC6J3. Hvis du så ikke har det
må du først avinstallere office, deretter rense ut alt av Office rester slik
det er beskrevet i ariklen, og deretter legge inn MSO2K uten SR1 igjen.

Så kan du jo oppsøke den du kjøpte din Officepakke hos og fortelle ham /
henne et par sannhetsord, eller ....

Du finner en MS artikkel om løsningen her:

OFF2000: Program Quits Immediately After Starting When SR-1/SR-1a Update Is
Applied
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q255/5/03.ASP

To receive this article by e-mail send a request to mshelp@microsoft.com and
put Q255503 in the subject line.

med hilsen
--
Asle Bjerva, Oslo
" Dette telefonnummeret har allerede ADSL "