hjælp til camplet
Fra : Hans Jørgen

Dato : 29-06-03 14:02

Er det ok at spørge om nogen har en instruktiontionsbog til camplet GTE
fra \'87 og om hvordan man får forteltet af til rengøring.
Jeg spørger for en anden.
vh
Hans Jørgen

Fra : sogs

Dato : 29-06-03 15:03

"Hans Jørgen" <hjh@(slet)campingstuff.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
GTE
> fra \'87 og om hvordan man får forteltet af til rengøring.

Hejsa

Har ingen bog, men af og påmomteringen er lige til at gå til -
selvforklarende når man står med det. Sikkert mest besværligt at få på
igen.

Bedst at være 2-3 - 4 personer for teltet vejer jo lidt og man skal
helst både trække og skubbe samtidig. Skinnen var på de CL vi har
"øvet" os på, delt i 4 stykker så man ku trække teltet i sporet på en
side af gangen. Men det er lettest når teltet forsvinder ind på plads
i sporet efterhånden, så man ikke står med alt for meget overskud et
enkelt sted.

Begynd afmonteringen med at spraye rundt i teltskinnen og på
nylonprofilen på teltet med silikone så den glider lettere i sporet.
Åbn lynlåsene om stængerne og læg stangbuerne ned ved hovedgærdet så
man ikke får dem i hovedet når man kravler ud inde fra teltet. Find
teltets og sporets slutning begyndelse og træk skub i rette tempo -
Det kan lette genmonteringen hvis man har løftet låget en smule over
vandret. Smør igen med silikonen og find rette rytme i med at trække
telte ind i sporet igen. Er usikker på om der på den model der er
lynlåse i kanalerne over døren - ( stangbuen der samles med det lille
rørstykke, kvajestangen man glemmer i starten), men ellers er det
ganske let at bolte stængerne af ved basen og trække dem ud af teltet.

Det hele er helt simpelt, men advar lige dem med lange negle om at
holde i stoffet så manicuren ikke spoleres. Ellers er det svært at få
dem til at hjælpe næste gang.

Tjek lige på Silikonen om det er den "pletfri" udgave - men ellers er
det en god ide at han en klud med rundt om stedet man sprayer så det
ikke sovser ud over det hele, på steder der ikke skal fedtes ind.

Gamle CL trænger sikkert også ved lejligheden til at få møtrikkerne
på boltene ved stangbasen justeret og spændt efter, I rette
positioner, så det hele ikke sidder og rokker alt for meget. Og kig så
lige efter de tykke runde gummiringe der skal sidde om stængerne så
teltdugen eller vinduer ikke ligger i klemme og ødelægges når
stangsættet vibrere imod hinanden på vej til Italien eller Hvide
Sande. Der _skal_ være afstandsringe på alle stængerne.
Hygge
sten

Fra : Hans Jørgen

Dato : 30-06-03 06:11

Mange tak for hjælpen Sten

Håber stadig at der skulle være en der har en sådan instruktionsbog - det må
der da være

Hans Jørgen

Fra : Ole Sørensen

Dato : 30-06-03 09:47

"Hans Jørgen" <hjh@(slet)campingstuff.dk> wrote in message news:<3effc654$0$83066$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> Mange tak for hjælpen Sten
>
> Håber stadig at der skulle være en der har en sådan instruktionsbog - det må
> der da være

Jeg ved jeg har en instruktionsbog "et eller andet sted" jeg kigger og
vender tilbage.
Jeg kan også anbefale, at du bruger teltimprægnering på spray dåse i
stedet for silikone så risikerer du ikke pletter fra et evt.
olieindhold i silikonen

Mvh

Ole Sørensen

Fra : Hans Jørgen

Dato : 30-06-03 09:58

Ole Sørensen wrote:
> Jeg ved jeg har en instruktionsbog "et eller andet sted" jeg kigger og
> vender tilbage.

Super......

> Jeg kan også anbefale, at du bruger teltimprægnering på spray dåse i
> stedet for silikone så risikerer du ikke pletter fra et evt.
> olieindhold i silikonen

OK det er noteret

Og mange tak
Hans Jørgen

Fra : Ole Sørensen

Dato : 02-07-03 11:04

"Hans Jørgen" <hjh@(slet)campingstuff.dk> wrote in message news:<3efffba5$0$83049$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> Super......

Jeg har ledt "højt og lavt" men kan simpelthen ikke finde bogen lige
nu, jeg gemmer din mail adresse, så hvis jeg finder den, skal jeg nok
vende tilbage.

Mvh

Ole