fartmåler
Fra : Niels

Dato : 29-06-03 12:08

hvordan kan det være at de mobile fartmålere som f.eks. Fyns amt placerer
ved vejarbejde, ved byskilte og lign. ikke kan måle en Mc ?, den jeg har
prøvet står på Langelandsbroen.

Niels

Fra : akg

Dato : 29-06-03 13:43

"Niels" skrev d. 29-06-03 12:08 dette indlæg :
> [...]
> prøvet står på Langelandsbroen.
>
> Niels
>
> Det tro jeg er fordi den måler på et bestemt punkt og motorcyklen er
for smal til at den kan fange den.

http://www.kandu.dk/

Fra : Asger Steffensen

Dato : 29-06-03 13:42

"akg" <akg.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> placerer
> har

> for smal til at den kan fange den.

Hvis det er de der viser farten og har to lygter der blinker hvis man kører
for stærkt, så kan de nu sagtens måle min MC (altså at de blinker ved jeg jo
kun fordi jeg har set det med forankørende... hrm...).

Asger
ZX-10

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 29-06-03 15:55

> [...]
jo
> kun fordi jeg har set det med forankørende... hrm...).

Ja, de skulle vel nok kunne fange en motorcykel, når de kan fange mig på
cykel (rigtig cykel, ikke MC) og knallert

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-06-03 12:12

Jeg tror vi er for små...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 29-06-03 16:13

Niels wrote:
> hvordan kan det være at de mobile fartmålere som f.eks. Fyns amt
> placerer ved vejarbejde, ved byskilte og lign. ikke kan måle en Mc ?,
> den jeg har prøvet står på Langelandsbroen.

Min erfaring med dem i Århus er at de sigter mod det højre hjulspor. Jeg
kommer forbi et par stykker hver dag der ikke "tænder på mig" når jeg
befinder mig i det venstre hjulspor, men gør det når jeg ligger i det højre
(hvilket jeg meget sjældent gør.

Allan Bojesen

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 29-06-03 19:58

Niels wrote:
> hvordan kan det være at de mobile fartmålere som f.eks. Fyns amt
> placerer ved vejarbejde, ved byskilte og lign. ikke kan måle en Mc ?,
> den jeg har prøvet står på Langelandsbroen.

De kan ikke måle hastigheder på over 200 km/t

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-06-03 08:54

D@n Dethlefsen wrote:
> De kan ikke måle hastigheder på over 200 km/t

GRILL! (min første, endda;)

// Hans, med utæt YPVS og rygende udstødninger
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 01-07-03 09:07

De måler på den forreste nummerplade...

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 01-07-03 18:50

Edvard Korsbæk wrote:
> De måler på den forreste nummerplade...

Hmm, jeg blev nu målt på trædecykel uden at være iklæt hvidt?

Jens
RD

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 29-06-03 20:30

> hvordan kan det være at de mobile fartmålere som f.eks. Fyns amt placerer
> ved vejarbejde, ved byskilte og lign. ikke kan måle en Mc ?, den jeg har
> prøvet står på Langelandsbroen.

Den der står på vej ned af bakken ved havnen i Roskilde kunne godt
registrere en forankørende GSX600F som kørte på baghjul hele vejen ned af
bakken. Hans fart var 77 km/t.

Mvh.
Jesper Juul Pedersen

Fra : Ninja Rider

Dato : 29-06-03 21:57

Hejsa

Jeg har haft held med at de målte mig, ved at jeg skiftede fra Venstre
til højre hjulspor, ca. 50-60m før den....

Men jeg tror ikke den fik en rigtig måling, da den viste 32km/t.....
(ikke 320km/t). Jeg kørte omkring 60 vil jeg tro.

Mvh Emil

--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-06-03 10:20

> Men jeg tror ikke den fik en rigtig måling, da den viste 32km/t.....
> (ikke 320km/t). Jeg kørte omkring 60 vil jeg tro.

De er i det hele taget ikke særligt nøjagtige. Kender en der i bil med
gps hart kørt forbi nogle stykker og jeg stoler mere på gps'en....

Men de er udmærkede til at køre opmærksom på ens fart ... Forsøgene
inden fotofælderne blev landsdækkende viste også at de var den mest
effektive måde at sænke gennemsnitsfarten på - men de giver jo ikke
noget til statskassen så de blev valgt fra ...

/A