Tilkørsel af knallert og opvarmning?
Fra : Michael Jensen

Dato : 29-06-03 11:20

Hej igen :)

Som jeg tidligere har skrevet her i foraet, så får jeg i morgen en ny
knallert. En PGO Dr. Big..

Hvordan tilkører jeg bedst denne knallert? Altså hvordan skal jeg helst
kører de første par kilometer for at få den bedste ydelse i længden?

Skal en knallert forøvrigt stå og brumme lidt før man kører afsted, eller
vil dette blot resulterer i unød tilsodning af udstødning osv. ?

På forhånd tak, og lad os nu håbe det snart bliver godt vejr :)

Michael Jensen

Fra : /Ole

Dato : 29-06-03 12:20

Tjaeee, jeg fyldte nu bare noget godt olie på min, og kørte derudaf. Jeg har
(næsten) lige fået en PGO Hot50, så det er jo lidt af det samme. Jeg har
ikke hørt, man skal være forsigtigt det 1. stykke tid, men jeg kan jo ta'
fejl.

Go' tur
/Ole

Fra : Thomas

Dato : 29-06-03 13:20

"Michael Jensen" <nosp@m.no> wrote in message
> [...]
>
> Hvordan tilkører jeg bedst denne knallert? Altså hvordan skal jeg helst
> kører de første par kilometer for at få den bedste ydelse i længden?

Bare give den noget håndtag.. Hold lidt igen ned af bakker de første 100-200
km.
Brug en god 2 takts olie. halv eller fulsyntetisk 2 takts olie.
få forhandlern til at lave de 2 første eftersyn.

> Skal en knallert forøvrigt stå og brumme lidt før man kører afsted, eller
> vil dette blot resulterer i unød tilsodning af udstødning osv. ?

Nej det vil jeg ikke mene. hvis der er komplet tun på vil jeg nok lige lade
den køre nogle få km. inden at den får meget gashåndtag.

mvh. Thomas

Fra : Michael Olsen

Dato : 29-06-03 18:33

> Skal en knallert forøvrigt stå og brumme lidt før man kører afsted, eller
> vil dette blot resulterer i unød tilsodning af udstødning osv. ?

Det er altid en god regel at lade motoren blive
lidt varm i tomgang inden fuld ydelse da slidtagen ellers er for stor,
især om vinteren, men det er jo ikke altid man har tid til at vente.

--
Hilsen
Michael

Fra : Michael Jensen

Dato : 29-06-03 20:06

"Michael Olsen" <mfolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er altid en god regel at lade motoren blive
> lidt varm i tomgang inden fuld ydelse da slidtagen ellers er for stor,
> især om vinteren, men det er jo ikke altid man har tid til at vente.

Nej det er jo lige det.. Men jeg vil da forsøge så vidt muligt at undgå max.
belastning med kold motor.

Fra : Per Pedersen

Dato : 30-06-03 00:33

Hej
Jeg vil mene at det er bedst på lang sigt at moteren for lov til at blive
kørt til det betyder ikke et stort tun og bund gas eller standart og fuld
gas moteren har bedst af at får lov til at arbejde lidt ad gangen de føreste
200 300 km. der efter er det iorden at give bundgas men pas på ned ad bakke
der skal du nok holde igen...
Jeg har selv købt en ny scooter og har kørt den til stille og roligt hvor
jeg har haft venner der bare har givet bundgas fra start på en ny scooter og
der er gået et stempet inden 500 km....
Hilsen Per
P.S. Hvis der går et stempel går topstykket og hvis topstykket går går
cyllinderen......
Men du vælger selvfølgelig selv...

Fra : Casper\(8700\)

Dato : 30-06-03 08:19

> P.S. Hvis der går et stempel går topstykket og hvis topstykket går går
> cyllinderen......
> Men du vælger selvfølgelig selv...

LOL!

der er overhovedet ik rigtigt!
jeg har smadret 4 stempler og 1 topstykke..! og hvis topstykket går så er
det ikke en selvfølge at cylle går..! mange gange ka topstykket selv laves
med en planing

hilsen Casper

Fra : Holger Danske

Dato : 30-06-03 18:19

"Casper(8700)" <Casper@schutt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det ikke en selvfølge at cylle går..! mange gange ka topstykket selv laves

Det kommer nu an på om det er en vandkølet, eller luftkølet motor !!

Allan
( Selv LOL)

Fra : Freeman^

Dato : 01-07-03 22:08

LoL i er tågeren...

Den sætter sig ikke pga. man giver den fuld Anna fra start af... Dog vil den
ikke køre ligeså godt ( meget lidt forskel ) hvis du ikke kører den til
ligeså stille..

Jeg vil foreslå dig du triller ligeså stille hjem, og fjerner spæringen i
vario´en, så tager den ikke så mange rpm o forhold til hvor hurtigt den
kører =)

Held og lykke med din nye ged!
Freeman^