USD kursen
Fra : Casper Bang

Dato : 29-06-03 11:01

Hej,

Er der et sted på toldogskats hjemmeside hvor man kan se den nuværende kurs
for USD som skal bruges i bogføringen?
Det udkommer så vidt jeg har forstået i et månedligt nyhedsbrev, men må vel
også stå på deres hjemmeside?

MVH
~Casper Bang

Fra : N/A

Dato : 29-06-03 12:58

Fra : Casper Bang

Dato : 29-06-03 12:58

> Du kunne også abbonnere på ErhvervsBladet (gratis), hvor der på side 1
hver
> dag står en kolonne med valutakurser, dvs aktuel kurs, +/- siden igår,
> Toldkurs for måneden.
> Jeg kigger lige på bladet fra den 23/6 og der står kurs 19/6 = 637,06,
> +2,47, 635,15

ja, men det er vist ikke den man skal bogføre efter... så vidt jeg forstår
har toldogskat en officiel toldkurs som skal bruges!?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 29-06-03 14:18

Casper Bang wrote:

> hver

> ja, men det er vist ikke den man skal bogføre efter... så vidt jeg forstår
> har toldogskat en officiel toldkurs som skal bruges!?

Well, der står også toldkurs på forsiden af Erhvervsbladet:

| Effekt. kr. kurs | Kurs | +/- | Toldkurs 1-30/06 |
| US-dollar | 649,55 | 6,73 | 635,15 |

Johan

Fra : Casper Bang

Dato : 29-06-03 14:17

> Well, der står også toldkurs på forsiden af Erhvervsbladet:

> | Effekt. kr. kurs | Kurs | +/- | Toldkurs 1-30/06 |
> | US-dollar | 649,55 | 6,73 | 635,15 |

ok, og det er altså den jeg skal bruge når jeg bogfører salg i USD?

Erhvervsbladet... hvor bestilles det? Ser jo ud til at være det jeg leder
efter lige nu.

Fra : N/A

Dato : 29-06-03 16:17

Fra : Casper Bang

Dato : 29-06-03 16:17

> abonn@erhvervsbladet.dk

ok, jeg har bestilt abbonementet.

Tak for hjælpen!

Fra : N/A

Dato : 29-06-03 20:27

Fra : Casper Bang

Dato : 29-06-03 20:27

> Der kommer nok et hul i leveringen, da de holder sommerferie. Hvis jeg
> husker det, skal jeg nok lige maile dig dollarkursen for juli. Ellers kan
du
> lige minde mig om det.

Det lyder godt. Tak!

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 29-06-03 22:43

Casper Bang wrote:

> du

Ellers kan du jo tjekke den på www.valutakurser.dk :)

mvh
Johan

Fra : JørgenE

Dato : 30-06-03 22:18

"Casper Bang" <webmaster@secretsofwar.net> skrev
> Erhvervsbladet... hvor bestilles det? Ser jo ud til at være det jeg leder
> efter lige nu.

Du kan roligt bestille Erhvervsbladet, men ellers kan du se det på
Nationalbankens side.

Mvh. JørgenE

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 29-06-03 14:20

Casper Bang wrote:

> hver

> ja, men det er vist ikke den man skal bogføre efter... så vidt jeg forstår
> har toldogskat en officiel toldkurs som skal bruges!?

Ellers kan du iøvrigt altid få dem gratis her:
http://www.valutakurser.dk/Toldkurser.aspx

mvh
johan

Fra : Casper Bang

Dato : 29-06-03 14:18

> Ellers kan du iøvrigt altid få dem gratis her:
> http://www.valutakurser.dk/Toldkurser.aspx

ok, tak skal du ha'.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 29-06-03 23:07

On Sun, 29 Jun 2003 12:01:25 +0200, "Casper Bang"
<webmaster@secretsofwar.net> wrote:

> [...]
>for USD som skal bruges i bogføringen?
>Det udkommer så vidt jeg har forstået i et månedligt nyhedsbrev, men må vel

www.toldskat.dk
Se i det grå under "Erhverv" og vælg "Nyheder virksomheder"
Du kan også bare vælge "Søg" og søge efter "valutakurser"

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 30-06-03 21:32

Casper Bang wrote:

> Er der et sted på toldogskats hjemmeside hvor man kan se den nuværende kurs
> for USD som skal bruges i bogføringen?

Ja, det er vist oplyst, prøv erhverv valuta..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Casper Bang

Dato : 30-06-03 21:36

> Ja, det er vist oplyst, prøv erhverv valuta..

ok, takker :)
Har fundet det adskillige steder nu... skal bare finde ud af hvad
kursgevinstloven er og om det har noget at sige for mig :p