cmd.exe / lovligt ?
Fra : Peter Heide

Dato : 29-06-03 11:02

Modtog i går, først hvad jeg antog for fejlmeldinger i WinXP, men
viste sig at være små meddelser fra en beboer jeg kender over-
fladisk ifbm med et pc-problem.

Nr 2. melding gav en kort beskrivelse om hvordan jeg evt. kunne
komme i kontakt med ham via : "start/kør/cmd...etc"

Jeg havde IKKE min Firewall sat på og jeg går udfra at det er
derfor han kunne komme igennem .

Jeg for at sige det mildt godt skide sur over det, men ingen skade
er jo sket, så jeg gør ikke mere ud af det.

Men inden jeg henvender mig til ham, vil jeg lige høre hvad I
ville gøre i en lign. situation ,for jeg går udfra at man er inde i
en gråzone omkring det lovlig i sådan en handling..

Så lidt input fra Jer vil være meget fint.

mvh Peter

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 29-06-03 11:17

"Peter Heide" <peter@heide.1.adk> writes:

>Men inden jeg henvender mig til ham, vil jeg lige høre hvad I
>ville gøre i en lign. situation ,for jeg går udfra at man er inde i
>en gråzone omkring det lovlig i sådan en handling..

Sørge for at ens maskine ikke udbyder flere tjenester, end der
er brug for. Se gruppens FAQ på http://a.area51.dk/sikkerhed/

Der er næppe noget ulovligt i at sende meddeleleser til en
anden bruger. Det er ikke forsøg på uautoriseret adgang, det
skaber ikke forstyrrelser i maskinen (at det måske forstyrrer
brugeren er ikke nok), og det er ikke spam i juridisk forstand.

Etisk kan man diskutere det - men ellers er det helt okidoki.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Peter Heide

Dato : 29-06-03 12:07

Fint. Tak for svaret.

Så lader jeg det gå i glemmebogen.

Jeg blev bare lidt overrasket da jeg ikke har været ude
for det før.

Fra : Anders Lund

Dato : 29-06-03 17:09

Klaus Ellegaard wrote:
> [...]
> skaber ikke forstyrrelser i maskinen (at det måske forstyrrer
> brugeren er ikke nok), og det er ikke spam i juridisk forstand.

Hvis det er "net send" der er tale om, kan det vil betragtes lidt som at
have ICQ eller MS Messenger kørende...

/\nders

Fra : Søren Friberg

Dato : 29-06-03 11:25