Tv kort i TeleDanmark Butikkens nov. 2000 ~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-11-00 10:52

Halløjsa

På side 7 i omtalte katalog kan man købe et tv kort, som umiddelbart
burde kunne sidde i en Mac, men på firmaets website fremgår det ikke at
dette dur til Mac.

Jeg har sendt en mail til firmaet med spørgsmål derom.

Hvis det ikke understøtter Mac, hvad er det så præcist, der ikke kan
lade sig gøre ? Og kan det løses uden større problemer ?

Findes der et tilsvarende produkt i samme prisklasse til Mac og hvor ?

Specielt stereoudgaven ser spændende ud !

Kortet koster kr. 599,- (normalpris 799,-)

http://www.avermedia.com/products/multimedia.html

--
Ciao Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-11-00 11:09

> Hvis det ikke understøtter Mac, hvad er det så præcist, der ikke kan
> lade sig gøre ? Og kan det løses uden større problemer ?

Først og fremmest mangler der en driver til digitizeren, dernæst mangler
der et program som kan vise signalet fra digitizeren, samt styre FM og
TV tunerne.

> Findes der et tilsvarende produkt i samme prisklasse til Mac og hvor ?

Formacs ProTV koster vist omkring 200DM, nyeste version har både stereo
TV tuner m teletext, FM tuner, Video digitizer (PAL, SECAM og NTSC),
composite og S-VHS indgang.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Der er boligløs per 1. december - ledig lejlighed i København?

Fra : Mac

Dato : 29-11-00 14:42

> [...]
>
> Formacs ProTV koster vist omkring 200DM, nyeste version har både stereo
> TV tuner m teletext, FM tuner, Video digitizer (PAL, SECAM og NTSC),

Jeg har et ProTV kort i Mac'en og det virker upåklageligt. Særligt lækkert
er det at så længe der ikke er noget der overlapper TV-vinduet kører det
flydende _uanset_ hvad man ellers laver (Du kan sågar brænde CD'ere og køre
TV på en af <BLÆR>de to andre skærme</BLÆR>). Jeg har en stationær DVD som
jeg ser film fra i både NTSC og PAL. Det virker også ganske udmærket (når
man lige har slået over til den rigtige standard
Video Digitzeren virker også okay, men du skal ikke forvente at hive
fuldskærmsvideo ind med mindre du har en HELVEDES hurtig Mac (min G3 med 384
Ram kan ikke engang optage til en ramdisk...)
Jeg købte kortet i Officeline til 1300 kroner (lige da dollarkursen var
steget og havde skubbet prisen fra 1100-). Så hvis du har mulighed for at
købe det et andet sted (Tyskland ser godt ud!) er det klart
anbefalelsesværdigt...

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : N/A

Dato : 29-11-00 22:24

Fra : Mac

Dato : 29-11-00 22:24

Nu ikke for at være næsvis, men hvis der skulle være flaskehals mellem
kortet og en RAM disk så ved jeg fandeme ikke hvor det skulle komme
hurtigere igennem?
Digitalvideo -> Firewire solid state HD (mmmmmm...)

Simon T

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-11-00 23:16

In article <B64B328A.7778%mac@rhk.dk>, Mac <mac@rhk.dk> wrote:

> [...]
> hurtigere igennem?
> Digitalvideo -> Firewire solid state HD (mmmmmm...)

Jeg er ikke helt med på hvad du mener.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Mac

Dato : 30-11-00 01:54

Jeg mener at en RAM-disk ubetinget må overgå enhver SCSI-Raid-5-hist
-op-og-kom-herned-mens-jeg-smider-4-millioner-efter-en-konsulent-disk. Jeg
opfatter dit svar som at der skulle være en flaskehals mellem kort, CPU og
disk, og det har jeg lidt svært ved at få til at passe med hastigheden på en
ramdisk. Derfor tænker jeg videre i kæden og kommer til den konklusion at
det må være processeren der ikke kan komprimere hurtigt nok i fuldskærm til
at få alle frames med.
Med hensyn til bemærkningen om en Firewire solid state HD, så sad jeg bare
og fantaserede om den ultimative HD med det ultimative interface. Jeg tror
godt jeg kunne leve med en solid state HD (en stor ramklods i en kasse der
opfører sig som en _hurtig_ HD), men den ville være ultimativ med Firewires
Hot-pluggability... (Okay, lidt langt ude men ville det ikke være fedt?)

Med Venlig Hilsen

Simon T

"Mooh - That's the sound your mother made last night!"
-Sean Connery@Celebrity Jeopardy

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-11-00 13:56

In article <B64B63C7.77CB%mac@rhk.dk>, Mac <mac@rhk.dk> wrote:

> Jeg opfatter dit svar som at der skulle være en flaskehals mellem
> kort, CPU og disk, og det har jeg lidt svært ved at få til at passe
> med hastigheden på en ramdisk.

Hvor hurtigt tror du din PCI-bus kan flytte data?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Mac

Dato : 30-11-00 15:41

> Hvor hurtigt tror du din PCI-bus kan flytte data?

Hurtigt nok til at det (med en passende kompression) burde komme ned på en
hastighed som en ramdisk burde kunne snuppe... Da det desværre er
processoren der komprimerer videoen fra TV-kortets kompressionsstandard (den
installerer sin egen codec), er en 300MHz G3 ikke nok. Det vil jeg tolke som
at det er processoren skyld (og ikke bussens). Men ret mig hvis du er af en
anden opfattelse.

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 30-11-00 15:56

Mac <mac@rhk.dk> writes:

> [...]
> at det er processoren skyld (og ikke bussens). Men ret mig hvis du er af en

Og hvilket interface har den ram disk? SCSI? IDE? FireWire? Eller
er det en enhed på PCI bussen? Hvis du nu skal vise hvad
framegrabberen grabber, komprimere og sende den komprimeret video
stream til din ram disk, hvor stor er belastningen så på PCI bussen?

DV virker i øvrigt fint med FireWire, selv til halv-professionelle ting.

Professionelle videoredigeringssystemer kan sagtens nøjes med SCSI
diske. Jeg har ikke lige læst op på det, men jeg har pa
fornemmelselsen, at f.eks. Media 100 systemerne har videokomprimering
på PCI kortet, hvor den analoge video kommer ind.

Jeg har ikke set ram diske i meget lang tid. Jeg tror, det hænger
sammen med, at i dag er det ikke usædvanligt at udstyre en
arbejdsstation med 512 MB ram der sidder direkte på systembussen (ikke
end gang PCI bussen), og moderne diske er /meget/ hurtige i
forhold til de interfaces vi har (IDE, SCSI IEEE1394).

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-11-00 23:18

Mac <mac@rhk.dk> wrote:

> Jeg købte kortet i Officeline til 1300 kroner (lige da dollarkursen var
> steget og havde skubbet prisen fra 1100-)

Det var sgu da hampert, Formac er da Tysk eller fransk og jeg er 99%
sikker på at de afregner i Euro(?) - såvidt jeg ved er kronen _ikke_
faldet i forhold til Euroen, tværtimod har national banken ladet den
følge ned med Euroen.

Fra : Christensen DK-4200

Dato : 30-11-00 07:49

Hej

Der kører en tråd om emnet på rec.video.desktop netop nu.
Det var ikke faldet mig ind at der var videoindgang på tunerkortene.
Det virker meget interesant når man har en stribe S-VHS bånd der skal i
kværnen og redigeres. I artiklen påstås der, at man kan digitalisere
ukomprimeret material uden tab.
Det er godt nok PC-folk og man taler om kort til 50$.

Har nogen gode erfaringer er jeg lydhør.

Med venlig hilsen
Kell Christensen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-11-00 00:28

> Findes der et tilsvarende produkt i samme prisklasse til Mac og hvor ?

"MyTV" via USB.

http://www.eskapelabs.com/ProductsMyTV.htm

-j

--
Janus Sandsgaard
Jeg søger bolig i Kbh. pr. 1.4.01 - http://janus.dk

Fra : N/A

Dato : 22-12-00 00:10

Fra : Johnny Louis

Dato : 22-12-00 00:10

Johnny Louis <bendata@postman.dk> wrote:

> MYTV er ikke kommet til Danmark endnu, jeg bestilte et modul d. 11 maj
> og det er stadig i restordre.

Så kom MYTV langt om længe og den overstiger langt mine forventninger,
så det var ventetiden værd.

Med venlig hilsen
Johnny Louis