Hvor kan man annonsere aksjer ?
Fra : Helge

Dato : 29-06-03 09:08

Hei.

Vet noen hvor man kan annonsere aksjer for salg når det ikke dreier seg om
et børsnotert selskap ?
Eller hvor man kan annonsere etter investorer ?
Enten på en nyhetsgruppe eller på en webside ?

Helge

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-06-03 09:22

Helge wrote:

> Vet noen hvor man kan annonsere aksjer for salg når det ikke dreier seg om
> et børsnotert selskap ?
> Eller hvor man kan annonsere etter investorer ?
> Enten på en nyhetsgruppe eller på en webside ?

Hvis det er en reel virksomhed med et reelt produkt, burde du kunne
bruge denne gruppe. Hvis det drejer sig om MLM-lignende pyramidespil
hører det absolut ikke hjemme her (undskyld, jeg er mistænksom - det
skyldes dårlige erfaringer med ikke mindst nordmænd og den slags
fup-virksomheder). I så fald kan dk.opslag måske komme på tale, mens
dk.erhverv.direkte-salg kan bruges til at debatere emnet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jacob Riis

Dato : 29-06-03 09:50

> [...]
> fup-virksomheder). I så fald kan dk.opslag måske komme på tale, mens
> dk.erhverv.direkte-salg kan bruges til at debatere emnet.

Hvor ser du noget sted i fundatsen der giver lov for annoncering? Der står
jo direkte

*** Reklamer for boersmaegler eller investeringsprojekter er uønsket ***

kilde: http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.penge.investering

--
Jacob

Fra : Helge

Dato : 29-06-03 10:49

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> skrev i melding :

> [...]
> jo direkte
> *** Reklamer for boersmaegler eller investeringsprojekter er uønsket ***

Det dreier seg ikke om MLM, men om et lite norsk IT-selskap som jobber i
alle de nordiske land, hvor en av eierne har blitt syk og derfor ønsker å
selge seg ut.
De andre eierne vil gjerne kjøpe, men har ikke penger til dette nå. Derfor
må vi forsøke å finne frem til noen (en investor ?) som kunne tenke seg å
kjøpe disse aksjene, men som sagt :.............Hvor kan jeg annonsere uten
å få "kjeft" fordi jeg annonserer feil ?
Kanskje det finnes en eller flere aktuelle newsgroups ? Eller noen bra
websider ?

Helge

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-06-03 11:01

Jacob Riis wrote:

> Hvor ser du noget sted i fundatsen der giver lov for annoncering? Der står
> jo direkte
>
> *** Reklamer for boersmaegler eller investeringsprojekter er uønsket ***

Du har ret. Jeg burde have læst fundatsen, inden jeg svarede, i stedet
for at gå ud fra min åbenbart svage hukommelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jacob Riis

Dato : 29-06-03 11:27

"Helge" <helge@juzt.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> et børsnotert selskap ?
> Eller hvor man kan annonsere etter investorer ?
> Enten på en nyhetsgruppe eller på en webside ?

Har i snakket med jeres advokat eller revisor. Jeg tror godt at de gerne
hjælpe jer (evt. mod betaling) Jeg er ikke sikker på at du får noget ud af
at annoncere i nyhedsgrupper. Mediet egner sig simpelthen ikke til salg af
virksomheder. Jeg kender ikke nogle websider men jeg vil ikke afvise at der
findes en god side om emnet.

Du kunne evt. prøve at sætte en annonce i en avis. Jeg ved at der i Børsen,
som er en dansk avis, er små annoncer om virksomheder der ønsker frasalg
eller har andre meddelelser til offentligheden. Du kunne prøve at kontakte
en norsk avis og spørge deres annonceafdeling om de kan hjælpe jer.

--
Jacob

Fra : Helge

Dato : 29-06-03 14:10

> [...]

> eller har andre meddelelser til offentligheden. Du kunne prøve at kontakte
> en norsk avis og spørge deres annonceafdeling om de kan hjælpe jer.

Jo, dette har vi selvsagt tenkt på, og skal selvfølgelig annonsere i vanlige
aviser, men mitt spørsmål dreide seg om det er noen som vet om noen steder
på internett/websider/newsgrupper hvor man også kan annonsere.
Ellers takk for svarene.

Helge

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 30-06-03 22:22

"Helge" <helge@juzt.net> skrev i en meddelelse
> Vet noen hvor man kan annonsere aksjer for salg når det ikke dreier seg om
> et børsnotert selskap ?

De seriøse gør det gennem Investment Banker eller erhvervsmæglere (f.eks.
http://www.nierhoff.dk/) eller lign.

De useriøse forsøger sig på usernet - sorry, kunne ikke lade være

Fra : Helge

Dato : 30-06-03 23:34

"diablo de la velocidad" <find.mig@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i melding :

> De seriøse gør det gennem Investment Banker eller erhvervsmæglere (f.eks.
> http://www.nierhoff.dk/) eller lign.
>
> De useriøse forsøger sig på usernet - sorry, kunne ikke lade være

Hva vet du om jeg er useriøs ?
Det er litt forskjell på det å være uvitende og useriøs !
Ser du forskjellen ?

Helge

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 30-06-03 23:40

Helge wrote:

> Hva vet du om jeg er useriøs ?
> Det er litt forskjell på det å være uvitende og useriøs !
> Ser du forskjellen ?

Jow, gør du ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Helge

Dato : 01-07-03 00:14

"Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i melding :

> Jow, gør du ?

Beklager at jeg i det hele tatt postet et spørsmål her på denne newsgruppen.
Jeg trodde at dette var riktig sted, men har nok tatt feil.
Men slik jeg ser det må dette være en newsgruppe for "klovner" !

Helge

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 01-07-03 00:19

Helge wrote:

> Beklager at jeg i det hele tatt postet et spørsmål her på denne newsgruppen.
> Jeg trodde at dette var riktig sted, men har nok tatt feil.
> Men slik jeg ser det må dette være en newsgruppe for "klovner" !

Jow da, vi er alle klovner,
og du er ?

At poste her, med det budskab,
næ, du er fjumrer.