Stor hæk - Benzinhækkeklipper - Hvilken ?
Fra : Funky

Dato : 29-06-03 09:03

Hej.

Jeg er den desvæære ikke så heldige ejer af en aaalt for stor og bred gammel
hæk som skal klippes godt ned.

Jeg har en god el hækkeklipper, men overvejer en benzin drevet istedet.

Nogen der har erfaringer med hvilken det skal være. Prøvede sidste år en
kammerats nye Partner til ca 1400,-, men den var ved at rasle fra hinanden,
men det kan jo være at jeg bare var uheldig. Har lige nu kig på en Stiga til
3500,- som kan købes for 3000,- i Råd&dåd.

Nogen der har erfaring med hvad jeg skal købe ?

MVH Frank

Fra : Jernladyen

Dato : 29-06-03 10:15

"Funky" skrev d. 29-06-03 09:03 dette indlæg :
> [...]
Stiga til
> 3500,- som kan købes for 3000,- i Råd&dåd.
>
> Nogen der har erfaring med hvad jeg skal købe ?

Hej Frank.
Ingen erfaringer med hækklippere selv, men min samlever siger, du skal
passe på ikke at få en der er alt for stor (=tung). Så kan du ikke klare
at klippe hækken, med mindre du hedder Tarzan.
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Funky

Dato : 30-06-03 19:23

> [...]
> passe på ikke at få en der er alt for stor (=tung). Så kan du ikke klare
> at klippe hækken, med mindre du hedder Tarzan.

Hej Jette.

Jeg har på fornemmelsen at min svigerfar godt vil have at den er til at bære

MVH Frank

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-06-03 10:20

On Sun, 29 Jun 2003 10:02:51 +0200, "Funky" <dick@worldonline.dk> wrote:

>Nogen der har erfaring med hvad jeg skal købe ?

Stihl går man aldrig fejl af. Jeg tror jeg gav ca. 2700 for min sidste
år.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Funky

Dato : 30-06-03 19:24

> Stihl går man aldrig fejl af. Jeg tror jeg gav ca. 2700 for min sidste
> år.

Hej.

Det har jeg aldrig hørt om. Må vidst lige til at undersøge mærket

MVH Frank

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-06-03 19:43

On Mon, 30 Jun 2003 20:23:53 +0200, "Funky" <dick@worldonline.dk> wrote:

>Det har jeg aldrig hørt om. Må vidst lige til at undersøge mærket

Stihl er kram

Det er en model HS 45 jeg har, og det var kun ca. 1700 den kostede.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Funky

Dato : 30-06-03 20:07

> Det er en model HS 45 jeg har, og det var kun ca. 1700 den kostede.

Efter hvad jeg kan se så koster den fra 2895,-

MVH Frank

Fra : Calle.

Dato : 30-06-03 20:08

Funky wrote:

> Hej.
>
> Det har jeg aldrig hørt om. Må vidst lige til at undersøge mærket

Det er et meget anerkendt mærket, det er også et af de førende mærker
ang. gaffeltrucks
--
Calle

Fra : Hanne Bak og Kurt E.~

Dato : 29-06-03 10:54

> [...]
til
> 3500,- som kan købes for 3000,- i Råd&dåd.
>
> Nogen der har erfaring med hvad jeg skal købe ?

Hej.

Jeg har i mange år klippet hæk med en benzindrevet på min arbejdsplads, da
jeg stoppede g. efterløn ville jeg have sådan en selv, jeg erfarede at det
var problem med at tage tykke grene, der var det begrænset med den
benzindrevne, så jeg fik det råd, spar på kræfterne, de svinder med årene,
jeg anskaffede mig en
Metabo 8345 S, det er den bedste hæklipper jeg nogen sinde har haft, den
vejet kun 3.3 kg. tager grentykkelser på 24 mm. jeg har brugt den til at
halvere en natur hæk på 6 m. til almindelig tykkelse på 30 cm. og på 120 m i
højden, uden at der var problemer.

Kurt
Odense

Fra : Nielsen

Dato : 29-06-03 11:29

"Hanne Bak og Kurt E. Jensen" <hbkj@galnet.dk> skrev i en meddelelse
.. jeg har brugt den til at
> halvere en natur hæk på 6 m. til almindelig tykkelse på 30 cm. og på 120 m
> højden, uden at der var problemer.

Lang stige??..

Nielsen

Fra : Hanne Bak og Kurt E.~

Dato : 29-06-03 12:50

> . jeg har brugt den til at
>
> Lang stige??..
>
> Nielsen

Nej jeg skar bare af, det var en hæk med meget vildskud, de tykkeste grene
brugte jeg først en kæde sav til, em ellers var det med hækklipperen, den
tyggede sig fint igennem, hellere ha' lidt bøvl med en lang ledning, ende en
tung benzinklipper, men ku' jo anskaffe sig en generator, de er meget
lydsvage.

Kurt
Odense

Fra : Ivar

Dato : 29-06-03 13:33

Hanne Bak og Kurt E. Jensen skrev:

> Nej jeg skar bare af,

Lange ben ?

Ivar

Fra : Calle.

Dato : 29-06-03 15:32

Hanne Bak og Kurt E. Jensen wrote:

> [...]
> hækklipperen, den tyggede sig fint igennem, hellere ha' lidt bøvl med
> en lang ledning, ende en tung benzinklipper, men ku' jo anskaffe sig

det er nok de 120m han hentyder til
--
Calle

Fra : Nick

Dato : 29-06-03 13:25

> [...]
> halvere en natur hæk på 6 m. til almindelig tykkelse på 30 cm. og på 120 m

120 m i højden? Imponerende

/Nick

Fra : Funky

Dato : 30-06-03 19:25

> [...]
> halvere en natur hæk på 6 m. til almindelig tykkelse på 30 cm. og på 120 m

Er den også benzin drevet ?

MVH Frank

Fra : Kaundapower

Dato : 30-06-03 12:23

"Funky" <dick@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gammel
> hæk som skal klippes godt ned.
> Nogen der har erfaring med hvad jeg skal købe ?

Hej

Jeg vil gerne anbefale en rigtig god, men også lidt dyr hækklipper.
prøv at kikke på dette link.
http://www.husqvarna.skov-have.dk/Folder_263/node631.asp?id=6

Jeg har brugt sådan en på mit arbejde. Man kan nå højt op uden at skulle
løfte klipperen over hovedet. Og så
kan man indstille sværdet i forskellige vinkler(0-100 grader), det er ret
smart til toppen.

Og man mærker ikke vægten så meget, så er det en lang/stor hæk er det klart
en fordel.

Mvh Kenneth Nielsen

Fra : Funky

Dato : 30-06-03 19:26

> http://www.husqvarna.skov-have.dk/Folder_263/node631.asp?id=6
> en fordel.

Hej.

Det ser ud til at være en drøm af en hækkeklipper... Godt nok dyr, men skal
da lige se hvad det er for noget!!!

MVH Frank