/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Ichi The Killer
Fra : Silver


Dato : 29-06-03 00:40

Nogen som har set den film og vil give en beskrivelse af den (overfladisk),
mere om den virkelig er så syg som den trailer der kan downes fra
hjemmesiden antyder?.

Mvh
Silver



 
 
Knud Winckelmann (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Knud Winckelmann


Dato : 29-06-03 09:23

Således skrev "Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> i dk.kultur.film
Sun, 29 Jun 2003 01:40:05 +0200:

>Nogen som har set den film og vil give en beskrivelse af den (overfladisk),
>mere om den virkelig er så syg som den trailer der kan downes fra
>hjemmesiden antyder?.

<http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=1601>

Knud
--
A much wittier reply came to mind immediately after I clicked the
'Send' button.

Lars Møller (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Møller


Dato : 29-06-03 11:52

Har lige set den, kan ikke anbefales.

Historien er tynd og imho kun en undskyldning for at fremvise udpenslede
volds/sex/sadist scener end for reelt at fortælle en historie.

Jeg opfattede ikke hvordan Ichi egentlig var havnet hos Jijii (andet end at
hans forældre var blevet dræbt) eller hvorfor han var blevet som han var,
eller hvorfor han blev brugt som han blev.

Kakihara vil bare bruges som boksebold og når han ikke kan det var det bare
om at dele ud til andre hvilket han så gør i stor stil.

Karen, bringer ikke historien nogen steder eller supplerer overhovedet (ud
over at være lige så depraveret som ovenstående. Hun veksler konstant
imellem at tale japansk og engelsk, aner ikke hvorfor; men mit bud er fordi
at man så kan bruge hendes scener til en trailer udenfor Asien

Eneste gode og opbyggede karakter er Kaneko som kun er en birolle, her får
man forklaret hvad som ligger til grund for hans handlinger og
overreaktioner, og scenen hvori han først møder Ichi er klart filmens
bedste.

Jeg vil ikke engang kalde filmen for kontroversiel, den er blot et orgie af
sadisme og uhyrligheder uden det glimt i øjet som gør at man under film som
Hellraiser med et smil på læben kan drejer hovedet og smilende til
sidekammeraten sige "ewww".

De filmtekniske gode virkemidler som filmen end måtte have drukner totalt i
at man lige som Ichi skal være type som tænder på den slags ting for at nyde
det.



Morten DH (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 29-06-03 16:05

"Lars Møller" <Blanhe@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3efec406$0$97232$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> De filmtekniske gode virkemidler som filmen end måtte have drukner totalt
i
> at man lige som Ichi skal være type som tænder på den slags ting for at
nyde
> det.

Hmm så må jeg være som Ichi



Lars Møller (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Møller


Dato : 29-06-03 23:50


"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
news:3eff001d$0$13006$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Lars Møller" <Blanhe@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:3efec406$0$97232$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > De filmtekniske gode virkemidler som filmen end måtte have drukner
totalt
> i
> > at man lige som Ichi skal være type som tænder på den slags ting for at
> nyde
> > det.
>
> Hmm så må jeg være som Ichi
>
>

No comment, but stay the hell out of my yard =)



Jesper (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 30-06-03 14:34

Lars Møller <Blanhe@yahoo.com> wrote:

> Har lige set den, kan ikke anbefales.
>
> Historien er tynd og imho kun en undskyldning for at fremvise udpenslede
> volds/sex/sadist scener end for reelt at fortælle en historie.
>
> Jeg opfattede ikke hvordan Ichi egentlig var havnet hos Jijii (andet end at
> hans forældre var blevet dræbt) eller hvorfor han var blevet som han var,
> eller hvorfor han blev brugt som han blev.
>
> Kakihara vil bare bruges som boksebold og når han ikke kan det var det bare
> om at dele ud til andre hvilket han så gør i stor stil.
>
> Karen, bringer ikke historien nogen steder eller supplerer overhovedet (ud
> over at være lige så depraveret som ovenstående. Hun veksler konstant
> imellem at tale japansk og engelsk, aner ikke hvorfor; men mit bud er fordi
> at man så kan bruge hendes scener til en trailer udenfor Asien
>
> Eneste gode og opbyggede karakter er Kaneko som kun er en birolle, her får
> man forklaret hvad som ligger til grund for hans handlinger og
> overreaktioner, og scenen hvori han først møder Ichi er klart filmens
> bedste.
>
> Jeg vil ikke engang kalde filmen for kontroversiel, den er blot et orgie af
> sadisme og uhyrligheder uden det glimt i øjet som gør at man under film som
> Hellraiser med et smil på læben kan drejer hovedet og smilende til
> sidekammeraten sige "ewww".
>
> De filmtekniske gode virkemidler som filmen end måtte have drukner totalt i
> at man lige som Ichi skal være type som tænder på den slags ting for at nyde
> det.

Lyder som en "must see" film, jeg er stor tilhænger af Men Behind the
Sun, Guinea Pig, Story of Ricky, Battle Royale mm.
--
The trouble with the global village are all the
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Lars Møller (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Møller


Dato : 30-06-03 16:03


>
> Lyder som en "must see" film, jeg er stor tilhænger af Men Behind the
> Sun, Guinea Pig, Story of Ricky, Battle Royale mm.
> --
> The trouble with the global village are all the
> global village idiots. - Paul Ginsparg.

Heh =) Når jeg nu læser det igennem jeg har skrevet kan jeg faktisk selv få
lyst til at se den. Har kun set Battle Royale af de film du nævner, den er
klasse. Ichi er slet ikke samme genre; men se den og lad mig høre din
mening, jeg ved slet ikke om jeg er ene om min



Morten DH (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 30-06-03 17:34

"Jesper" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:1fxdhtz.1vha4m16x56yiN%invalid@invalid.invalid...
> Lyder som en "must see" film, jeg er stor tilhænger af Men Behind the
> Sun, Guinea Pig, Story of Ricky, Battle Royale mm.

Kan li dem alle og elsker Ichi - se at få set den...



Goofey (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Goofey


Dato : 30-06-03 16:31

Det er en film du bør have i din samling!
Jo , den er syg , men kun hvis man ikke kan se den mørke humor.
Glæder mig til at se "Audition" , "Dead or Alive" af samme gale mand!
MVH Goofey




Dennis Sørensen (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Sørensen


Dato : 03-07-03 21:45


"Goofey" <someone@dk.com> wrote

> Det er en film du bør have i din samling!
> Jo , den er syg , men kun hvis man ikke kan se den mørke humor.
> Glæder mig til at se "Audition" , "Dead or Alive" af samme gale mand!
> MVH Goofey

Har lige set Ichi, men ved ikke om jeg vil kalde voldsscenerne mørk humor.
Der skal en del til at overbevise mig om, at det var nødvendigt at fx skære
brystvorterne af en kvinde - for at fortælle historien, eller for at
fortælle om karakterernes psykologi.

Misforstå mig nu ikke. Synes faktisk at det er en ret fed film. Historien
holder bedre end i så mange andre film af denne slags. Og der er mange
fantastisk godt optagede scener. Selv volden synes jeg slet ikke er så slem
som folk gør den til. At volden er der af nogen bestemt grund kan jeg ikke
se, men damn man ser nogle skumle ting (gode effekter iøvrigt) man ikke har
set før :)

- Dennis



Dennis Sørensen (04-07-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Sørensen


Dato : 04-07-03 02:57


"Dennis Sørensen" <midnighter_x@yahoo.com> wrote

> Har lige set Ichi, men ved ikke om jeg vil kalde voldsscenerne mørk humor.

Okay, trækker det lidt tilbage igen.
Blev lige mindet om der, hvor ham med det afblegede hår tager sin
mobiltelefon, efter lige at ha' skåret noget af sin tunge.
Der måtte jeg sgu grine. Og der *er* da flere ret komiske scener i filmen.

- Dennis



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste