Ramme i Ramme !
Fra : Trolden

Dato : 28-06-03 18:24

Hej gruppe.

Jeg har et lille problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med, jeg har lavet
en side med Rammer. når jeg så går over og åbner en ny side som også har
rammer, så kommer den ligesom ind i den første side, dvs. at siden jo bliver
noget mindre. kan det lade sig gøre at lave det sådan at når man åbner i ny
side med ramme, at den så kommer til at fylde hele skærmbilledet, jeg håber
ikke det lyder for kryptisk. Jeg kan ikke linke til siden da den ikke er
lagt ud endnu.

Mv Trolden

Fra : Ryan

Dato : 28-06-03 18:32

> [...]
håber
> ikke det lyder for kryptisk. Jeg kan ikke linke til siden da den ikke er

target="_top" skulle kunne gøre det.

--
Ryan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-06-03 18:52

"Trolden" <trolden23@hotmail.com> skrev :

> kan det lade sig gøre at lave det sådan at når man åbner i ny
>side med ramme, at den så kommer til at fylde hele skærmbilledet, jeg håber
>ikke det lyder for kryptisk.

Sæt target="_top"
--
Knud

Fra : Trolden

Dato : 28-06-03 19:00

Det prøver jeg. tak for de hurtige svar

Mv. Trolden

Fra : Trolden

Dato : 28-06-03 21:17

Beklager. Det løste ikke mit problem, jeg prøvede det både på siden som skal
erstattes. og på den ny ramme side, for mig at se ændrede det ikke noget.
jeg formoder at det er der hvor der står "hovedramme" jeg skal skrive _top.
hvis jeg har forstået det rigtigt.
mv. Trolden

Fra : pepss

Dato : 28-06-03 21:54

> [...]
> erstattes. og på den ny ramme side, for mig at se ændrede det ikke noget.
> jeg formoder at det er der hvor der står "hovedramme" jeg skal skrive

det er i det link du skal sette det ind!

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-06-03 22:02

> [...]

>jeg formoder at det er der hvor der står "hovedramme" jeg skal skrive _top.

Det er jo svært at svare på uden at have set siden.

Du har et rammesæt med nogle sider.

På en af disse sider ønsker du et nyt rammesæt åbnet i browseren
og det gamle lukket.

Det link du bruger til det skal have target="_top"

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Trolden

Dato : 28-06-03 23:23

> [...]
>
> PS.
> Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på

Knud Wrote Læs Netikette

Tak for info Knud
Jeg er ikke nogen haj i dette forum,men jeg vil prøve at huske hvad du
skrev.
Vedr. mit problem, så kan jeg se at det er svært at hjælpe når i ikke kan se
hvad jeg
mener.Så jeg prøver lige kort igen jeg her en side med Ramme. og når jeg så
går ind på
et link til en anden side med Ramme, så vil jer gerne have at den nye sider
fylder hele
skærmbilledet. Så første siden`s venstre ramme forsvinder.
Mv. trolden og god Weeken.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-06-03 23:36

> [...]

>fylder hele
>skærmbilledet. Så første siden`s venstre ramme forsvinder.

Ja, og det gør det også, hvis du skriver linket, som jeg
foreslår.

Hvis det ikke sker, så er det fordi du har lavet et eller andet
specielt på siden.
--
Knud

Fra : Ryan

Dato : 28-06-03 23:50

> [...]
sider
> fylder hele
> skærmbilledet. Så første siden`s venstre ramme forsvinder.

For at gå ind på en anden side, skal du bruge et link til den side, som dine
besøgende skal hen til.
Et normalt link ser sådan ud: <a href="nyside.htm">Link</a>
Som standard åbner den nye side i det vindue som linket er i, hvis du ønsker
at ændre dette, skal du oplyse browseren om hvor siden skal åbnes.
Dette gør man ved at ændre sit link så det ser sådan ud: <a
href="nyside.htm" target="_top">Link</a>
Af andre muligheder du har med target er:
target="_blank" - medfører at siden åbner i et nyt vindue.
target="_self" - medfører at siden åbner i samme vindue som linket er
placeret i, dette er kun nyttigt hvis du har sat <base target="noget andet
end self">

--
Ryan

Fra : Trolden

Dato : 29-06-03 07:46

"Ryan" <ryan@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> target="_self" - medfører at siden åbner i samme vindue som linket er
> placeret i, dette er kun nyttigt hvis du har sat <base target="noget andet

Tak fordi at i gider at blive ved, jeg prøver med jeres oplysninger
Så får vi se, om det kan lade sig gøre for mig at få det til at funger,
det blev sent igår Hi ih. Og Kurt jeg håber ikke du oopfattede mit svar til
dig negativet
med hensyn til at du skrev at jeg skulle prøve at skrive rigtigt i gr. det
var ikke
meningen, når men tilbage til emnet, jeg går igang med at prøve det i
skriver.
hej hej
Mv. Trolden