Marsa Alam er bare for godt
Fra : Ruth Bresson

Dato : 28-06-03 17:37

Hej NG

Vi er lige kommet hjem fra 14 dage i Marsa Alam, Shagra Village.

Det er vores første ferie i Rødehavet, så jeg kan ikke sammenligne med de
andre dykkersteder dernede.

Kanon sted og fantastisk dykning. Vi dykkede 2-3 dyk pr. dag, men hvis du
orker det, er der mulighed for næsten ubegrænset dykning :)

En god ting er også, at det kun tager 15-30 min. i rib til Elphinstone, hvor
der mens vi var dernede bl.a. blev set hammerhajer - naturligvis -
hvidtippede revhajer, oceanic white tips, tigerhajer, mantaer og delfiner.

De bedste hilsner

Ruth

Fra : Jan Richardy

Dato : 29-06-03 13:42

"Ruth Bresson" <Ruth@dacor.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Vi er lige kommet hjem fra 14 dage i Marsa Alam, Shagra Village. [CUT]

Lyder rigtigt spændende. Overvejer selv at tage derned, når min kæreste og
jeg er færdige som nyudklækkede AOWD'ere sidst i juli.

På hvilket niveau er dykningen dernede (er der nok at se for grønne
dykkere)? og hvordan er det rent socialt med de andre dykkere? Umiddelbart
kunne jeg forestille mig, at der var en lidt mere hyggelig stemning end hvis
man bor på hotel og tager dagture fra Sharm.

Nu er der jo både inkluderet strøm og dybdedyk i vores AOWD, men jeg er lidt
den forsigtige type, som ikke hopper hovedkuls ud i udfordringer, som virker
større end jeg kan magte. Så det jeg leder efter er vel et sted, hvor man
kan få en masse dykkererfaring uden at sætte livet på spil

---

Jan Richardy

Online portfolio & CV
http://www.richardy.dk

Fra : Henrik

Dato : 29-06-03 15:56

> [...]
> større end jeg kan magte. Så det jeg leder efter er vel et sted, hvor man
> kan få en masse dykkererfaring uden at sætte livet på spil

Hvis erfaringen er lidt lille er Marsa Alam et fedt sted at være.
jeg var der selv første gang som OWD med kun 6 dyk i logbogen.
Men var lige som dig skepsis med hensyn til erfaring, men en instruktør
som havde været i marsa Alam mere end 10 gange overtalte mig, og det har jeg
ikke fortrudt.

Der er muligheder for dyk af næsten alle typer direkte fra husrevet som er
kæmpe stort.
Der kan du vælge at lave dyk direkte fra stranden, eller blive sejlet lidt
ud af en gummibåd
som også kan hente dig igen hvis du ønsker det.
Kanon dykning til alle niveauer.

Mvh
Henrik

Fra : Ruth Bresson

Dato : 29-06-03 21:03

Helt enig med Henrik mht. dykningen. Der dykning for alle, og du bestemmer
selv, hvor dybt du vil gå. Det er faktisk rigtig flot at ligge på 5-8 meter
over husrevet og kigge ned på fisk og koraller.

Socialt set var det også rigtig hyggeligt. Man kommer helt automatisk i
kontakt med de andre dykkere og de divemasters/ansatte for den sags skyld.

Go for it.

De bedste hilsner

Ruth