17 årig dansker vinder mc i Assen. !
Fra : John Jensen

Dato : 28-06-03 15:55

Hørte lige på den tyske Eurosport fra TT i Assen at der var blevet udtrukket
hvem der var tilskurer nr. 10 mill.
til RR løb, og at den heldige var en 17 årig dansker, som
vandt en CBR600RR. !

Ikke dårligt, men surt når man endnu ikke har kortet, og
de første 3 år skal køre "droslet"

/ John

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 28-06-03 16:33

> [...]
> vandt en CBR600RR. !
>
> Ikke dårligt, men surt når man endnu ikke har kortet, og

Jeg ville gå ud af mit gode skin, hvis det var mig der vandt den!!!

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 28-06-03 16:48

John Jensen wrote:

> Hørte lige på den tyske Eurosport fra TT i Assen at der var blevet
> udtrukket hvem der var tilskurer nr. 10 mill.
> til RR løb, og at den heldige var en 17 årig dansker, som
> vandt en CBR600RR. !

Surt!!! Det må være temmeligt ærgerligt at vinde en MC man ikke må køre
"rigtigt" på og i øvrigt skal betale KASSEN i afgift på når man kommer hjem
med den og vil have plader på.

--
Tony
Kilofazer

Fra : MKS - 74

Dato : 28-06-03 16:54

On Sat, 28 Jun 2003 17:48:19 +0200, "Tony Lorentzen"
<spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Surt!!! Det må være temmeligt ærgerligt at vinde en MC man ikke må køre
>"rigtigt" på og i øvrigt skal betale KASSEN i afgift på når man kommer hjem
>med den og vil have plader på.

På den anden side - nu har han jo vundet den til VM i RR og måske har
fået blod på tanden,så er det bare at skrue gadel*rtet af den og komme
ud at køre noget rigtig race som cyklen alliwl egner sig bedst
til,kræver hverken kørekort eller afgift .

Synd iøvrigt at Robbin blev sortflaget fordi han ikke kom ind efter
tyvstarten - det kan altså ikke ha' været nemt at se - gik ellers
rigtig fornuftigt.

Og lææææækkert at se Sete,damn han er hurtig i regn...

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Christian Knudsen

Dato : 28-06-03 23:53

"John Jensen" <John@nospamJensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vandt en CBR600RR. !
>
> Ikke dårligt, men surt når man endnu ikke har kortet, og

Arh... nu er det altså kun 2 år, men det gør ikke den store forskel i den
her sammenhæng

mvmch
christian

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 29-06-03 00:15

> [...]
> vandt en CBR600RR. !
>
> Ikke dårligt, men surt når man endnu ikke har kortet, og

Ja, og surt når han som 18-årig uden ancienitet skal forsikre en
CBR600RR :-/

Kenneth
R1

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 29-06-03 00:24

Kenneth Sørensen wrote:

> Ja, og surt når han som 18-årig uden ancienitet skal forsikre en
> CBR600RR :-/

Vel ikke mere end 60-70.000 kr.- i året ;-(

Ellers en rigtig fed cykel, selvom det er en Honda

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Ninja Rider

Dato : 29-06-03 21:27

Hejsa

> Vel ikke mere end 60-70.000 kr.- i året ;-(
> Ellers en rigtig fed cykel, selvom det er en Honda
Arr.... man kan Nøjes med omkring 40.000,-

Mvh Emil

--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : nd

Dato : 29-06-03 08:06

> [...]
> vandt en CBR600RR. !
>
> Ikke dårligt, men surt når man endnu ikke har kortet, og

Det er vel det mindste af det hele, han skal betale afgift for at få den på
danske plader og det er ikke billigt.

Til Monacos F1 GP var der en dansker der først vandt rejsen derned og
derefter vandt en Jaguar i en anden konkurance der nede. Han var meget glad
og fortalte i radioen, at han ville beholde den. Indtil Told & Skat fortalte
at han skulle betale 1 1/2 mill. i afgift Det kom bag på Gillette som
havde arrangeret konkurancen, for det skal man åbenbart ikke i andre
europæiske lande.

vh

nd

---

Fra : Armand

Dato : 29-06-03 12:23

nd <nd@nospam.get2net.dk> skrev i en

> "John Jensen" <John@nospamJensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
10 mill.

> Det er vel det mindste af det hele, han skal betale afgift for at få den

> danske plader og det er ikke billigt.

Jeg havde nu ikke takket nej :-|
En sprit ny CBR-RR til 2/3 af prisen (= afgifts-udgiften), er immervæk
stadig billigt, omend at det vil være svært for en 17-årig at overskue
forholdene omkring
hjembringning, indreg. m.m.!
Alene den rå model representerer ubrugt en værdi af omkring 70.000,-, som i
vid grad vil kunne hentes hjem ved salg uindreg - og selv en bonus på (kun)
50.000,- for at møde op til GP'et (han købte jo ikke engang så meget som et
lod!) er en ganske fin gevinst - også selvom vejen til kontanterne er lang
og trang!!

> [...]
> at han skulle betale 1 1/2 mill. i afgift Det kom bag på Gillette som
> havde arrangeret konkurancen, for det skal man åbenbart ikke i andre

Jeg tror nu at alene grøn afgift og forsikring af en Jaguar i den prisklasse
ikke er for tøsedrenge
Men igen: Værdien ved salg herhjemme af sådant et køretøj er altså et godt
skub til familiens budget

--
Armand.

Fra : Benz...

Dato : 30-06-03 07:58

"John Jensen" <John@nospamJensen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> vandt en CBR600RR. !
>
> Ikke dårligt, men surt når man endnu ikke har kortet, og

Han kunne jo slæbe den ud på en bane.
Hvis altså han kan finde en som gir ham lov.
;)

--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : Armand

Dato : 30-06-03 15:55

Benz... <jezzuz@yahoo.com> skrev i en

> Han kunne jo slæbe den ud på en bane.
> Hvis altså han kan finde en som gir ham lov.

Man kan ikke løse licens til mere end 125ccm sålænge man ikke er fyldt 18
(Der kan dog dispenseres oprykning(!) tidligere for kvalificerede)!

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 30-06-03 17:09

On Mon, 30 Jun 2003 16:55:19 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Man kan ikke løse licens til mere end 125ccm sålænge man ikke er fyldt 18

Jow - det kan man godt,aldersgrænsen til A og B-licens er fyldt 16
år,da knægten er 17 er det bare at hive gadeskramlet af og komme ud at
raceeeeeeeee.............

Fra : Armand

Dato : 30-06-03 22:29

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> skrev i en

> Jow - det kan man godt,aldersgrænsen til A og B-licens er fyldt 16
> år

Nu kan der sagtens være sket ét og andet i mit fravær fra sporten; men som
du beskriver det har aldersgrænsen for A hhv. B -licens altid været !
Det har dog kun rakt t.o.m. 125ccm, hvor de store klasser krævede at man er
fyldt 18!
Mon ikke at dét stadig er reglen, ikke mindst eftersom at der er rige
muligheder for at dispensere for talenterne (Robbin Harms rykkede f.eks op i
125 som 14-årig!) :-/

--
Armand
(der er for træt og doven til at skimme reglemementet igennem nu)

Fra : MKS - 74

Dato : 30-06-03 23:22

On Mon, 30 Jun 2003 23:28:47 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Mon ikke at dét stadig er reglen

Næh - men tjek selv

http://www.dmusport.dk/roadrace/Reglement/RR-Reglement2003.pdf

Fra : Søren Johansen

Dato : 03-07-03 22:42

"Armand" skrev:
> [...]
> altid været !
> Det har dog kun rakt t.o.m. 125ccm, hvor de store klasser
....SNIP

Det er lavet om, men det er jo også mange år siden...

Det er nu således:
· Pocketbike RR licens til kørere, der er fyldt 7 år
· 50/85 cc licens til kørere, der er fyldt 10 år.
· Standard 125 cc licens til kørere der er fyldt 14 år eller fylder 15
år i året, og har kørt 50/85 cc i mindst 2 år.
· 125 cc licens til kørere der er fyldt 15 år.
· B licens til kørere, der er fyldt 16 år.
· A licens til kørere, der er fyldt 16 år.

Mvh
Søren
888

Fra : Benz...

Dato : 04-07-03 09:14

> · Standard 125 cc licens til kørere der er fyldt 14 år eller fylder 15
> år i året, og har kørt 50/85 cc i mindst 2 år.

ahva??? for en fisk??

14 eller fylder 15???

hvordan hænger det sammen?

:)

Fra : Søren Johansen

Dato : 04-07-03 09:29

Benz... wrote:

> ahva??? for en fisk??
>
> 14 eller fylder 15???
>
> hvordan hænger det sammen?
>
> :)

Ja, det må du nok spørge om! (men hos DMU/Sportsdivisionen da det er
kopieret direkte fra RR reglementet punkt 1.04.1).

Mvh
Søren
888 + pocketbike

Fra : Armand

Dato : 04-07-03 14:57

Søren Johansen <soren@SLETducati.dk> skrev i en
> Det er lavet om, men det er jo også mange år siden...

Shit et bask jeg lige fik dér

> Det er nu således:
> · Pocketbike RR licens til kørere, der er fyldt 7 år
> · A licens til kørere, der er fyldt 16 år.

Taget ad notam!

Mon ikke at Robbin Harms har været bølgebryder deromkring :-/

--
Armand.