Erfaring med rep af kåbedele
Fra : Steen

Dato : 28-06-03 14:34

Hej Alle

Hvilken limtype kan med fordel benyttes til reparation af kåbe/plast dele.
Limen skulle gerne være en smule elastisk for ikke at sprænge efterfølgene
pga. rystelser!

Mvh
Steen

Fra : Lasse

Dato : 28-06-03 14:46

Steen wrote:

> [...]

> Limen skulle gerne være en smule elastisk for ikke at sprænge efterfølgene

Jeg har lige været i gang med at reperere min kåbe på min transalp. Der
gik jeg ind i den lokale båd shop, hvor man købe et reperations kit til
glasfiber, som består af lim, hærder og glasfibermåtter. Et par lag af
dette og kåben er ligeså stærk som ny. Selve kittet kostede 150 kr, så det
er da ikke en hæregård.
Lasse
Transalp
dt 125 (til salg)

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 28-06-03 14:50

Det kommer i den grad an på hvad delen er lavet af. Glasfiberdele kan laves
med glasfiber og polyester+hærder.
ABS kan smides væk
Ind imellem er der ca en mullion muligheder.

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-06-03 16:33

"Edvard Korsbæk" <info@bb-soft.dk> skrev i en meddelelse
> ABS kan smides væk

Det er ikke helt rigtigt. På oelsump (ca., søg på google) er en anvisning og
der har tidl. været her på gruppen.
Søgt på emnet på google, grupper, avanceret, denne gruppe.
Mvh
Ole

Fra : Armand

Dato : 28-06-03 15:39

> [...]
> Limen skulle gerne være en smule elastisk for ikke at sprænge efterfølgene

Tagrendelim!

Skrab/slib/smelt evt. en fuge ned i bagsiden af revnen og fyld op med
tagrendelim!
Lad det derefter gennemhærde ved stuetemperatur og i position hvor limen
bliver liggende hvor den skal!

Små tilfældige plast-stykker fra en given anden beskadiget kåbe kan sidenhen
limes tværs over som forstærkende lapper!

Allerbedst er det dog forinden at smelte ståltråd, eller et finmasket
ståltrådsnet ned i overfladen v.h.a. tilpasning, for-opvarmning og
placering/indsmeltning, eller ved at smelte/trykke nettet ned i materialet
med en stor loddekolbe!

Armand.