Udstede eget SSL-certifikat!?
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 28-06-03 13:14

Jeg leder efter et værktøj, der kan udstede mit eget SSL-certifikat til
installation på en IIS-server...!?

/Anders

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 29-06-03 02:05

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 22-07-03 18:00

Er det ikke muligt uden Windows 2003 server at udstede SSL-certifikat til
sig selv? Jeg har hørt, at der findes freeware programmer til dette, men jeg
kan ikke finde dem...

/Anders

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/windowsserver2003/proddocs/standard/sag_cs_topnode.asp >

Fra : Henrik Walther

Dato : 22-07-03 19:12

On Tue, 22 Jul 2003 18:59:51 +0200, Anders Lau Mandsholm wrote:

> Er det ikke muligt uden Windows 2003 server at udstede SSL-certifikat til
> sig selv? Jeg har hørt, at der findes freeware programmer til dette, men jeg
> kan ikke finde dem...

Mon ikke det er foretagender som lever af at udstede SSL certifikater du
har hørt om ?

Jeg har ihvertfald aldrig hørt om freeware programmer der kan det.

--
Henrik Walther
http://whos-on.dk - Realtime Log analyzer til din webserver

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-07-03 22:26

On Tue, 22 Jul 2003 20:12:09 +0200, Henrik Walther
<spam@winjunkie.net> wrote:

> Mon ikke det er foretagender som lever af at udstede SSL certifikater
> du har hørt om ?
>
> Jeg har ihvertfald aldrig hørt om freeware programmer der kan det.

Det er ikke noget problem at lave certifikatet. Problemet er at
få verdens browsere til at stole på det pågældende certifikat.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 23-07-03 10:25

> Det er ikke noget problem at lave certifikatet. Problemet er at
> få verdens browsere til at stole på det pågældende certifikat.

Det ved jeg og det gør ikke noget, da det er en lukket skare, der bruger det
pågældende site, hvorfor de blot kan installere det.

/Anders

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-07-03 21:16

On Wed, 23 Jul 2003 11:24:57 +0200, "Anders Lau Mandsholm"
<erstatdettemedmitfornavn@erstatdettemedmitefternavn.dk> wrote:

> Det ved jeg og det gør ikke noget, da det er en lukket skare, der
> bruger det pågældende site, hvorfor de blot kan installere det.

Jamen, så laver du bare certifikatet selv med fx OpenSSL.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Peter Makholm

Dato : 22-07-03 20:03

"Anders Lau Mandsholm" <erstatdettemedmitfornavn@erstatdettemedmitefternavn.dk> writes:

> Er det ikke muligt uden Windows 2003 server at udstede SSL-certifikat til
> sig selv? Jeg har hørt, at der findes freeware programmer til dette, men jeg
> kan ikke finde dem...

Mon ikke OpenSSL kan lave certificater i et format du kan bruge?

Det første svar på
<http://www.experts-exchange.com/Security/Win_Security/Q_20669296.html>
ser ud til at beskrive hvad du skal gøre.

Brugere vil selvfølgelig få at vide at dit server certifikat ikke er
signeret af en godkendt CA, men skal du bare bruge det til at
authentificerer din server over for dig selv er det helt fint.

--
Peter Makholm | I laugh in the face of danger. Then I hide until
peter@makholm.net | it goes away

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 23-07-03 10:30

> Det første svar på
> <http://www.experts-exchange.com/Security/Win_Security/Q_20669296.html>
> ser ud til at beskrive hvad du skal gøre.

Det er derhenad, men det ser noget nørdet ud - ikke umuligt, men noget
langhåret...

Har lige fået at vide, at www.icewarp.com efter sigende skulle indeholde et
freeware værktøj til at udstede SSL-certifikater, men det gemmer sig vist
godt. Prøver at spørge dem...

/Anders

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-07-03 21:15

On Wed, 23 Jul 2003 11:30:10 +0200, "Anders Lau Mandsholm"
<erstatdettemedmitfornavn@erstatdettemedmitefternavn.dk> wrote:

> Det er derhenad, men det ser noget nørdet ud - ikke umuligt, men noget
> langhåret...

OpenSSL er ret nemt at gå til. (Se på 'openssl req')

> Har lige fået at vide, at www.icewarp.com efter sigende skulle indeholde et
> freeware værktøj til at udstede SSL-certifikater, men det gemmer sig vist
> godt.

Så vidt jeg ved, lægger de bare OpenSSL med Merak Mail Server.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 23-07-03 23:41

> OpenSSL er ret nemt at gå til. (Se på 'openssl req')

OK - jeg tager det nærmere i øjesyn... Hvis det viser sig at være til at
finde ud af for en lægmand som jeg og jeg får lavet et certifikat, poster
jeg en opfølgning.

Ellers beder jeg min hostingpartner udstede et på Merak...

/Anders