/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Yamaha'ens karbunader..
Fra : Morten Juel


Dato : 28-06-03 12:39

Hejsa Alle

Jeg har jo et problem med at den dør ved fuld hane, og kun vil trække ved
½hane, jeg har lige haft tændrørene ude, og de er helt soede til !! så den
får altså for meget benz, dyserne er std størrelse, hvad er der så tilbage ?
svømmerhøjde og utætte svømmerventiler ? ventilerne er bestilt og kommer
midt i den kommende uge ! men svømmerhøjden står som den skal ifølge bogen..

--
Mvh
Morten Juel
Yamaha XJ600
Golf II 1.8 GTI Ti
320 Jallagryde



 
 
Morten Juel (28-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 28-06-03 15:40

Hov og den vil slet ikke ha choker så starter den slet ikke ! men uden er
der ingen problemer, og tomgang går også 100% ok !

--
Mvh
Morten Juel
Yamaha XJ600
Golf II 1.8 GTI Ti
320 Jallagryde



Tommy Fer (28-06-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 28-06-03 22:14


"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
news:3efda8cc$0$13016$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hov og den vil slet ikke ha choker så starter den slet ikke ! men uden er
> der ingen problemer, og tomgang går også 100% ok !
>

Vil den starte når den er godt varm, vil den gå i tomgang varm?

mvh Tommy Fer



Morten Juel (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 29-06-03 00:54

> Vil den starte når den er godt varm, vil den gå i tomgang varm?

ja, og ja.. dog ikke hvis hanen står på pri, så er den druknet når den skal
starte igen, men det er jo nok de ventiler..

Mvh
Morten



Armand (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-06-03 01:35


Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en
news:3efe2aa3$0$13038$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Vil den starte når den er godt varm, vil den gå i tomgang varm?
>
> ja, og ja.. dog ikke hvis hanen står på pri, så er den druknet når den
skal
> starte igen, men det er jo nok de ventiler..

Der finder forskellige fejlfindings rækkefølger at benytte i jagten på
fejlforekomster, og det er efterhånden min erfaring at den fornuftigste at
bruge for dig er den der hedder: "Hva' har jeg pillet i senest"! :-|

Ellers kan en utæt membran i vacuum-hanen (=> bensinen løber igennem og
direkte i indsugningsstutsen v.h.a. vacuum-slangen!) være synderen til
sådannne drukninger :-/

--
Armand.



Morten Juel (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 29-06-03 08:19

> Der finder forskellige fejlfindings rækkefølger at benytte i jagten på
> fejlforekomster, og det er efterhånden min erfaring at den fornuftigste at
> bruge for dig er den der hedder: "Hva' har jeg pillet i senest"! :-|

hehe

> Ellers kan en utæt membran i vacuum-hanen (=> bensinen løber igennem og
> direkte i indsugningsstutsen v.h.a. vacuum-slangen!) være synderen til
> sådannne drukninger :-/

Ja måske, men jeg kan se at ihvertfald den ene kabu ikke lukker, og dvs hvis
man lader den stå med benz hanen på pri, så løber den over.. står den på on
så er der ingen prolemer med start..

Mvh
Morten



Moller (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-06-03 09:36

> Ja måske, men jeg kan se at ihvertfald den ene kabu ikke lukker, og dvs
hvis
> man lader den stå med benz hanen på pri, så løber den over.. står den på
on
> så er der ingen prolemer med start..

løber over, mener du at der vælter benzin ud af den ??? for så er det
enten fordi du har stillet din flyder forkert (som jeg gætter på du har
pillet ved), eller flyderventilen er slidt, og ikke lukker tæt. Dette gør jo
også at der kommer højere tryk på benzin siden, så den gir for fed.

VH
Lars Molnit

>
> Mvh
> Morten
>
>



Armand (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-06-03 09:12


Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en
news:3efe92ec$0$15343$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> > >
> > Ellers kan en utæt membran i vacuum-hanen være synderen til
> > sådannne drukninger :-/
>
> Ja måske, men jeg kan se at ihvertfald den ene kabu ikke lukker, og dvs
hvis
> man lader den stå med benz hanen på pri, så løber den over.. står den på
on
> så er der ingen prolemer med start..

Hva' er så problemet?
Du regner da vel ikke med at man her i gruppen kan afmontere+rense+genisætte
pågældende svømmerventil on-line?

--
Armand.



Morten Juel (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 29-06-03 13:10

> Hva' er så problemet?
> Du regner da vel ikke med at man her i gruppen kan
afmontere+rense+genisætte
> pågældende svømmerventil on-line?

øv nu skuffer du Armand læs lige opdateringen længere nede, så går alt
op i en højere enhed

Mvh
Morten



p.jarnbak (28-06-2003)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 28-06-03 15:45


"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> wrote in message
news:3efd7e5a$0$15284$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hejsa Alle
>
> Jeg har jo et problem med at den dør ved fuld hane, og kun vil trække ved
> ½hane, jeg har lige haft tændrørene ude, og de er helt soede til !! så den
> får altså for meget benz,

Har prøvet med lille revne i membranerne.Det gav sod på tændrør på grund
af lukket spjæld = stort vacum= olie forbrug på den cylinder hvor spjældet
ikke lukkede helt op, desuden fed blanding da den trak meget mere fra
tomgangs systemet.
Hej Palle.



Morten Juel (28-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 28-06-03 22:02

> Har prøvet med lille revne i membranerne.Det gav sod på tændrør på grund
> af lukket spjæld = stort vacum= olie forbrug på den

hehe der er ikke en revne i nogle af dem ;o/

Mvh
Morten Juel



Moller (28-06-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 28-06-03 18:21

Har du renset dit luft filter ????

VH
Lars Molnit



Morten Juel (28-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 28-06-03 22:01

> Har du renset dit luft filter ????

det er sprit nyt !

Mvh
Morten Juel



Morten Juel (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 29-06-03 13:00

Jeg har skildt kaburatorene ad idag, og fundet ud af at svømmerne står 2mm
for højt oppe, dvs den får for meget benz, og det passer jo godt med
symtomerne

Jeg tog indsugningsgummierne af, og der sat en pakning imellem dem og
cylindrene, er det normalt ?

Mvh
Morten



Moller (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-06-03 14:09


"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
news:3efed4b5$0$13027$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jeg har skildt kaburatorene ad idag, og fundet ud af at svømmerne står 2mm
> for højt oppe, dvs den får for meget benz, og det passer jo godt med
> symtomerne

Så havde Armand jo ret :) du havde pillet forkert :) hæhæ ....

VH
Lars Molnit



Morten Juel (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 29-06-03 14:55

> Så havde Armand jo ret :) du havde pillet forkert :) hæhæ ....

Nej det havde han ikke, jeg har slet ikke stillet på højden !

Mvh
Morten



Armand (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-06-03 20:47


Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en
news:3efed4b5$0$13027$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Jeg tog indsugningsgummierne af, og der sat en pakning imellem dem og
> cylindrene, er det normalt ?

Øh - cylindrene?

Indsugningsgummierne kan dels være blot et rør der forbinder en faststøbt
stuts med karbunaden, men også som stutse der bliver boltet på topstykket
hvorved der skal forekomme en form for pakning imellem den og topstykket!

--
Armand.




Jens Jacob Bager Jen~ (01-07-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 01-07-03 08:52

> Indsugningsgummierne kan dels være blot et rør der forbinder en
> faststøbt stuts med karbunaden, men også som stutse der bliver boltet
> på topstykket hvorved der skal forekomme en form for pakning imellem
> den og topstykket!

På en XJ 600 er svaret "B", og der sidder en pakning her. Men Morten man
kan også bruge flydende pakning i stedet.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste