Almindelig 95blyfri, eller hvad?
Fra : Michael Jensen

Dato : 28-06-03 12:18

Hej med jer drenge og piger :)

Jeg har fået anskaffet mig en ny PGO Dr. Big og i den forbindelse kunne jeg
godt tænke mig at vide om jeg vil kunne få noget udbytte af at fælde en
anden benzin på, end den almindelige 95blyfri. Flere tankstationer har jo
viderudviklet den almindelige benzin, f.eks. Shell med V-Power, Statoil med
Ultima og Hydro-Texaco med Nitro 3000.

Jeg håber der er nogen af jer som kan hjælpe mig lidt på dette punkt :)

På forhånd tusind tak, og en rigtig god sommer!

Michael Jensen

Fra : martinussen

Dato : 28-06-03 13:29

"Michael Jensen" skrev d. 28-06-03 12:18 dette indlæg :
> [...]
jo
> viderudviklet den almindelige benzin, f.eks. Shell med V-Power,
Sådan som jeg har forstået det, så skulle være 95blyfri være fint, jeg
kører selv med det.. Der skulle ikke være nogle grund til de dyre benzin
produkter, for den er jo stadig lovlig, ikk'?
Det kan være at når du vil tune den halv kraftigt at det kan betale sig,
at skifte men ikke nu.. Vil jeg mene..
En af min venner har "bygget" en af danmark's stærkeste motorcykler, og
kører på noget helt specielt benzin.. Fordi den er så hammer vild.. Og
der kan han udnytte, jeg mene det er noget med højere oktan tal, så
skulle være godt for den.. Men jeg tror ikke du får brug for andet end
95 blyfri.. Det kører min Neo's også på..

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Lyngeled

Dato : 28-06-03 14:15

"Michael Jensen" <nosp@m.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg håber der er nogen af jer som kan hjælpe mig lidt på dette punkt :)
>
> På forhånd tusind tak, og en rigtig god sommer!

Jeg har testet at køre på et par af disse benzin typer. Men det er ikke til
at mærke nogen effekt - det må være minimalt. Men de siger selv at det
skulle rense motoren, og det må være godt for en 2takter som jo får
aflejringer fra olien. Jeg bruger det indimelllem, det bilvere jo ikke så
megete dyrere når man kører langt på literen. Jeg bruger altid den dyreste
olie fordi det skulle holde motoren renere længere.

LL

Fra : Michael Jensen

Dato : 28-06-03 14:32

"Lars Lyngeled" <dsl55342@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> megete dyrere når man kører langt på literen. Jeg bruger altid den dyreste
> olie fordi det skulle holde motoren renere længere.

Okay..

På sigt vil det nok også være en bedre forretning at købe en god kvalitets
olie, og så kun tanke med den specielle benzin engang imellem.

Fra : Casper\(8700\)

Dato : 28-06-03 15:51

det er da ligemeget hva benzin du bruger??

jeg kører på alt næsten :P

jeg kører også med okai stort tun..! har da ik rigtig haft problemer...!

køber Racer olie fra www.west-import.dk bland lidt benzinen hver gang og du
er GODT kørerende

Hilsen Casper

Fra : Bo Andersen

Dato : 11-07-03 20:28

På en to-takter er det komplet ligegyldigt om man kører på 92-blyfri eller
130-oktan blyholdigt (som man brugte på flymotorer), alt derimellem vil ha'
en absolut minimal indvirkning på motorydelsen, derimod er det vigtigt at
olien er af en ordenlig kvalitet især hvis motoren får lov til at ta' en
masse snoninger, kører den lovligt er den billige olie fra Biltema helt ok.

Bo