hotlineserver p=?ISO-8859-1?B?5Q==?= wol a~
Fra : Ulrik Mailand

Dato : 29-11-00 00:05

Jeg er ved at prøve at sætte en hotline server op på min adsl, men det
virker som routeren timer ud når en udefrakommende har været connected i ca.
2 min.

Serveren kører på port 5500.

Jeg formoder det er en eller anden timeout værdi der skal sættes anderledes
i routeren.

Er der nogen der har en ide til hvilken eller en der har noget erfaring

Ulrik

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-11-00 09:45

Ulrik Mailand wrote:

> [...]
> i routeren.
>
> Er der nogen der har en ide til hvilken eller en der har noget erfaring

Det samme problem har været vendt og løst i
news:worldonline.dk.adsl.teknik - prøv at læse den tråd, der starter med
flg. Message-ID: <news:3A16D1A0.CA8E1EC2@worldonline.dk>

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Tina H.

Dato : 30-11-00 00:13

Hej Ulrik

Her er en forklaring på opsætningen af Timeout. Den har jeg selv brugt. Med Tak
til Peter Møller. Bringer jeg her HELE forklaringen:

<!--****** Forlkaring begynder her *******-->

CONFIGURATION AF CISCO ROUTEREN.

BRUG ET TELNET PROGRAM.

CISCOENS IP: 192.168.1.1

SKAB FORBINDELSE TIL ROUTEREN VIA TELNET VED AT INDTASTE ROUTERENS IP ADRESSE.

PASSWORDET ER DET DER FULGTE MED WORLDONLINES INFORMATIONS PAPIRER

telnet til 192.168.1.1
logind
indtast password
tryk enter
skriv: ENABLE
tryk enter
indtast password igen
tryk enter
skriv: SET NAT TIMEOUT TCP NEGOTIATION 3600
tryk enter
skriv: SET NAT TIMEOUT UDP 3600
tryk enter
skriv: WRITE
tryk enter
skriv: REBOOT
tryk enter

Forbindelsen ryger efter du skriver reboot...det kan tage et par minutter.
lamperne på routeren slukker. De vil tænde igen når routeren genstarter.
Så er den sat op til de nye Timeout værdier.

I MacTelnet skriv: logout

På den måde forsvinder configurations vinduet

DET ER DEN SIKRE MÅDE AT GØRE DET PÅ. HUSK AT GØRE NØJAGTIG SOM DER STÅR. HVIS
DET GØRES FORKERT KAN DET SKADE OPSÆTNINGEN AF ROUTEREN OG SÅ SKAL DEN
KONFIGURERES HELT FRA BUNDEN.

<!--***** Forklaring slutter her ******-->

Håber det hjælper dig.

hilsen