Fluer !!!
Fra : Anja

Dato : 28-06-03 07:46

Hej Alle

Vi er ved at blive ædt op af fluer, er her nogen som har nogle gode råd til
at holde dem væk....

Vi har sat sådan en klister dims op og dem tager da nogen af dem ( tre dage
mere så koger vi suppe på den vi har også sat en af de elektriske op
men den tager ikke rigtig nogen...

Gode råd modtages med kyshånd....

Mvh.
Anja

--
Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...

Fra : Inger Pedersen

Dato : 28-06-03 08:17

"Anja" <salg@holdum.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle
>
> Vi er ved at blive ædt op af fluer, er her nogen som har nogle gode råd
til
> at holde dem væk....

Den forebyggende metode:
- Hold alle døre og vinduer hermetisk lukkede
- Sæt fluenet for vinduerne og lav evt. en ekstra dør med fluenet i. Smart,
men spørg mig ikke lige hvordan.
- Kunne man ikke lave rullegardiner af fluenet? Er der nogen, der har
prøvet?
- Sørg for, at der ikke står madrester eller andet, der tiltrækker fluerne.
- og hvorfor er I så plaget af fluer? Er der dyr eller andet i nærheden?

Når skaden er sket:
- Diverse lys-lamper har kun effekt på producentens bankkonto.
- Sprøjt med fluegift det lugter, fedter og er dyrt og giftigt.
- Køb nogle selvklæbende fluestrips (fås i supermarkeder, byggemarkeder,
etc.) og klæb dem på der, hvor fluerne mest færdes: typisk øverst i
vinduerne . De er dyre, men de virker. Når den hvide farve er væk, skal de
skiftes (pas på, når i pudser vinduer). Ulempen er, at der konstant ligger
døde fluer i vindueskarmen.
- Før I går i seng: lad døren til soveværelset stå åben, mens lyset er tændt
i rummet ved siden af, så søger fluerne mod lyset. Luk døren så de ikke
kommer igen.
- eller lær at leve med fluerne, de kan næppe udryddes.

Hilsen Inger

Fra : Preben Kristensen

Dato : 28-06-03 08:52

"Inger Pedersen" <inger@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Smart,
> men spørg mig ikke lige hvordan.
> - Kunne man ikke lave rullegardiner af fluenet? Er der nogen, der har
Prøv at se på http://www.fluenet.net/
De har mange muligheder inden for insektnet til døre og vinduer, inkl.
"rullegardin",
som vi selv bruger, og har meget glæde af.
Siden vi fik fluenet-rullegardin i soveværelset, for godt to år siden, har
der ikke
været hverken fluer eller myg i soveværelset

Preben Kristensen
preben@hyggesiden.dk
www.hyggesiden.dk

Fra : Thomas B.

Dato : 28-06-03 10:30

Anja wrote:
> [...]
>
> Vi har sat sådan en klister dims op og dem tager da nogen af dem ( tre dage
> mere så koger vi suppe på den vi har også sat en af de elektriske op

En vigtig sag er i hvertfald: Hold ALTID dører og vinduer lukkede, men
der ser sol på!

Til skyggesiden kan man godt (forsøgsvis) prøve at have åbent.

De selvklæbende flue-strimler er udmærkede og giftfri, men ikke rare at
støde ind i, da de klistrer kraftigt (det er også det de skal).

Bedste hilsener
Thomas B.

Fra : Jultved

Dato : 28-06-03 20:25

> En vigtig sag er i hvertfald: Hold ALTID dører og vinduer lukkede, men
> der ser sol på!
>
> Til skyggesiden kan man godt (forsøgsvis) prøve at have åbent.

Der er min erfaring at fluer hellere vil flyve med træk end mod træk, så
hvis det er muligt at have et (soveværelse-)vindue, der både er i skygge og
i vindside, åbent, kan du godt have et vindue i solside/læside åbent også.

Det vil både give en kølig luftstrømning i soveværelset og samtidigt "lokke"
fluerne ud af vinduet i solsiden.

Med venlig hilsen
Claus.

Fra : Stine

Dato : 28-06-03 13:34

"Anja" <salg@holdum.dk> wrote in message
> Hej Alle
>
> Vi er ved at blive ædt op af fluer, er her nogen som har nogle gode råd
til
> at holde dem væk....

Edderkopper :)

Vi har da edderkopper, du gerne må låne - til gengæld har vi ingen fluer !

Jeg ved ikke, om det kræver et specielt indeklima for at have dem, men et
ældre hus som vores passer dem tilsyneladende perfekt.

Umiddelbart syntes jeg det var enormt ulækkert, men efter at have erfaret
den totalle mangel på fluer, er jeg okay med mine edderkopper...

:)Stine

Fra : Jette Lauritsen

Dato : 28-07-03 21:49

> [...]
dage
> mere så koger vi suppe på den vi har også sat en af de elektriske op

Forleden var jeg på besøg et sted, og så at de havde en plasticpose med lidt
vand i til at hænge udenfor hvert vindue, da jeg spurgte hvad de gjorde godt
for, fik jeg at vide at det holdt fluerne ude. Er der nogen der har hørt om
det før.

Hilsen Jette