Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan smadrer jeg en bil?
Fra : monty

Dato : 27-06-03 23:07

Jeg har et billede af en fin bil. Pointen er at den skal have trykket
forenden op imod et træ. Hvordan kan man gøre det i Photoshop El?

Dennis

Fra : Digit

Dato : 28-06-03 00:10

d. 28 jun 2003 postulerede monty i

> Jeg har et billede af en fin bil. Pointen er at den skal
> have trykket forenden op imod et træ. Hvordan kan man gøre
> det i Photoshop El?

Det kan man selvfølgelig ikke medmindre du kan male
photorealisme.

--
/Digit

Fra : monty

Dato : 28-06-03 06:42

> Det kan man selvfølgelig ikke medmindre du kan male
> photorealisme.

Findes der ikke et program hvor man kan gå ind og gøre sådan nogen ting ved
et billedet?

Dennis

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 28-06-03 10:57

"monty" <monty (skal fjernes)@mail.tdcadsl.dk> wrote in

> Findes der ikke et program hvor man kan gå ind og gøre sådan nogen
> ting ved et billedet?

Måske hvis du leger med forskellige filtre.

Start evt. med at klemme forenden sammen ved at klippe den ud og gøre den
til sit eget lag, der skaleres (klemmes). På dette lag kan du så prøve
dig frem med diverse "krølle" filtre - f.eks. Photoshops "Distort"-menu
(pinch, ripple etc.)

Hvis de tilføjes lidt kreativt kan der nok komme noget rimeligt ud af
det, men helt realistisk tror jeg nu ikke det bliver.

En anden løsning ville være at finde et eksisterende billede af en
forulykket bil.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Martin San.

Dato : 03-07-03 22:08

"monty" <monty (skal fjernes)@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et billede af en fin bil. Pointen er at den skal have trykket
> forenden op imod et træ. Hvordan kan man gøre det i Photoshop El?

Mon ikke det er Liquify-funktionen du tænker på? Der kan du nemt lave en
stor bule i fronten ved at trække bagud i området omkring køleren. Er i PS
fra version 6.

MVH Martin