Andet multimedie
bentjuul 3670
Fortæl hvilket grafikkort I bruger til bil~
Fra : Rosch

Dato : 27-06-03 22:29

Fortæl hvilket grafikkort I bruger til billedbehandling for at opnå optimal
billedkvalitet på skærmen
God weekend

Rosch
Fjern IKKE no spam i mailadresse

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 27-06-03 23:09

"Rosch" <brsf.nospam@os.dk> writes:
>Fortæl hvilket grafikkort I bruger til billedbehandling for at opnå
>optimal
>billedkvalitet på skærmen
Platform?

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : Rosch

Dato : 28-06-03 06:14

Frank Løkkegaard wrote:
> Platform?

Er det dette du mener med platform:

Jeg bruger selv Win XP pro dk, Photoshop 7.01, Nikon Capture og Editor 3.51
samt Nikon Viewer 6.01 og Bibble på en Dell Dimension 8100 1,3 gh med en
Acer AL 922 fladskærm.
Få en god weekend

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 28-06-03 11:00

"Rosch" <brsf.nospam@os.dk> wrote in

> Er det dette du mener med platform:
>
> Jeg bruger selv Win XP pro dk, Photoshop 7.01, Nikon Capture og
> Editor 3.51 samt Nikon Viewer 6.01 og Bibble på en Dell Dimension 8100
> 1,3 gh med en Acer AL 922 fladskærm.

Hvilket grafikkort bruger du selv? Jeg sværger til ATi og har p.t. et
Sapphire Atlantis Radeon 9500 pro 128 Mb. Det har fremragende
billedkvalitet (*næsten* Matrox), og samtidig er der rigeligt med muskler
til lidt 3D-spil :)

> Få en god weekend

I lige måde.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Rosch

Dato : 28-06-03 11:51

Kasper Damkjær wrote:
> [...]
> Sapphire Atlantis Radeon 9500 pro 128 Mb. Det har fremragende
> billedkvalitet (*næsten* Matrox), og samtidig er der rigeligt med

Jeg bruger p.t. et geforce 2 med 32 mb ram som min Dell er født med, men så
mange har givet rådet "få dog et bedre kort" og jeg har fået råd der går fra
600,- kr til mere end 3000 kr. Alt går på jeg arbejder meget med nikon raw
filer .nef og købte efter råd min nuværende Acer AL 922 skærm som analog
kører flot, men som skrevet siger alle jeg skal bruge DVI til den skærm og
billedbehandling, men der er så ingen råd om hvilket kort der er bedst til
det, for dem som gav rådene er gameplayer, hvilket jeg ikke er.

Derfor mit spørgsmål til jer der som jeg arbejder i billedbehandling om
hvilket grafikkort I bruger, så jeg kan lære af jeres erfaring