[Hamster] 'Matcher følgende score:'
Fra : Madsen

Dato : 27-06-03 22:09

Hej,

Er det en bug eller en feature at Hamster meget ofte ikke viser
hvorfor en person er havnet i killfilteret? Jeg kan markere
indlægget inde i 'Indgange' og trykke Ctrl + T, men i 8 ud af 10
tilfælde kan jeg ikke se hvorfor indlægget har fået minuspoint.
Der står bare: 'Matcher følgende score:' og så ikke mere.

(Jeg bruger pt. Hamster beta V2.0.2.1)

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 27-06-03 22:22

Den 27-6 2003 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> tilfælde kan jeg ikke se hvorfor indlægget har fået minuspoint.
> Der står bare: 'Matcher følgende score:' og så ikke mere.

Det er en feature. Artikeln er blevet scoret på en (eller flere) af dine
?-scoringer, og det bliver ikke gemt i Kills-loggen. Så det kan gnaveren
ikke se bagefter (ved Ctrl-T).

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Madsen

Dato : 27-06-03 22:41

Dino skrev:

> Det er en feature. Artikeln er blevet scoret på en (eller flere)
> af dine ?-scoringer, og det bliver ikke gemt i Kills-loggen.

Ok.

> Så det kan gnaveren ikke se bagefter (ved Ctrl-T).

Er der mon andre måder man kan luske det ud af den på?

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 27-06-03 23:22

> Er der mon andre måder man kan luske det ud af den på?

Nej, ikke hvad jeg ved.

Fra : Madsen

Dato : 27-06-03 23:51

Henrik K Hansen skrev:

> Knud kom jo med en glimrende måde at gøre det på.

Hvem, hvor, hvad?

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 28-06-03 00:21

Henrik K Hansen skrev:

> ?-1 Et filter
> ?-2 Et andet filter
>
> Så er det da nemt at se hvilket ? filter det drejer sig om.

Jeg kan pt. ikke se hvad der skulle være nemt ved det.

Madsen.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-06-03 07:51

> Jeg kan pt. ikke se hvad der skulle være nemt ved det.

Nu er jeg pænt ny det det her score filter område, men sådan som jeg forstår
det, fanger du ikke hvis eks. jørgen havner i dit killfilter.

Lad os antage du giver mig en minus score på 50, og jørgen på 60, så vil du
kunne se hvilket filter der har sorteret fra, jeg tror problematikken i
forståelsen af dette filtersystem er, at mange vil have en tendens til at
score minus 9999 på alt man fornemmer er spam, xpost og lign. og så er det
svært at hive den rigtige linje ud af ilteret efterfølgende.

Så hvis man giver alle linjer forskellige scores, så kan man analysere om
man har de rigtige filtre.

Nogle der er filterhajer der kan af-/bekræfte min teori ?

Mvh.

Kim
(Der er tosset med mit filter som folk herindefra har hjulpet med at få op
og køre)

Fra : Madsen

Dato : 29-06-03 13:38

Henrik K Hansen skrev:

> ?-1 Et filter
> ?-2 Et andet filter
>
> Så er det da nemt at se hvilket ? filter det drejer sig om.

Der skulle gå mere end et døgn før den fes ind, men nu forstår jeg
(tror jeg). Mit grundlæggende problem er nok at jeg bare giver alle
som jeg ikke gider at se på en score på -100 og dem som skal slippe
igennem får +100. Så har jeg gjort det sværere for mig selv for så
får alle dræbte jo bare en score på -100 og jeg aner ikke hvilken
linie der har kvalt dem. Hmm. Det er vist på tide at få revideret
mit killfilter.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 29-06-03 17:49

Henrik K Hansen skrev:

> Hvis det ikke er et ? filter så viser testen da hvilket filter det
> har ramt.

Som regel ja og i mange tilfælde vises det også selvom det ikke er
et ? filter. Min -100 message-id {\bposting\.google\.com\b} eller
-100 references {\bposting\.google\.com\b} står som regel altid i
dialogboksen når man højreklikker på et indlæg, men det sker at jeg
ikke kan se hvorfor indlægget er blevet kvalt.

F.eks.:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/hamster/matcher_foelgende.png>.

Madsen.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 29-06-03 18:44

Således skrev Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Sun, 29 Jun 2003 18:48:46 +0200:

>Som regel ja og i mange tilfælde vises det også selvom det ikke er
>et ? filter.

Jeg har aldrig oplevet at jeg *ikke* kan se hvilket "header-filter"
der har ramt et indlæg.

Og jeg har hellere aldrig oplevet at jeg *kunne* se det ved et
?-filter.

Knud
--
Specialization is for insects.

Fra : Madsen

Dato : 30-06-03 02:01

Henrik K Hansen skrev:

> Den sætning fatter jeg ikke, det vises altid hvis det ikke er et ?
> filter, og aldrig hvis det er et ? filter.

Det var mig der vrøvlede og du har ret kan jeg se efter nøjere
granskning.

> ?-100 Body: {\b@kandu.dk\b}

Det er måske det ja.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 01-07-03 21:34

Henrik K Hansen skrev:

> ?-100 Body: {\b@kandu.dk\b}

Og jeg fatter bare ikke hvorfor der er begyndt at slippe Kandu-
indlæg igennem. Jeg har følgende linier i killfilteret:

-100 From news@kandu.dk
?-100 Body: {\b@kandu.dk\b}
?-100 Organization: "www.kandu.dk"

Og alligevel slipper slipper følgende indlæg igennem:

Plejede de ikke tidligere at komme via Tiscali i øvrigt?

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 02-07-03 02:21

Kaj Svenningsen, du skrev:

> Jeg læser da også det der som:
> En med +400 der mister 100 og har 300 tilbage.

Read the fine Manual

- Scores.hst:
- Score-After-Load: Loadad articles can be scored based on any
header or body. If original score + Score-after-load is less than 0,
the article is deleted. To use Score-After-Load the score-rules must
begin with "?".

--
Henrik
Lidt Hamster guf.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 02-07-03 04:14

Henrik K Hansen skrev:

>Read the fine Manual

Den er så pokkers fuld af de der bogstaver.

>the article is deleted. To use Score-After-Load the score-rules must
>begin with "?".

Jeg bruger ikke ?-filtre, så jeg har ikke sat mig særligt ind i det.

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 02-07-03 13:37

Peter G, du skrev:

> Så pengene passer.

Så prøv at få pengene til at passe her.

--
Henrik
No script, no fun.

Fra : Peter G

Dato : 02-07-03 16:58

Henrik K Hansen skrev:

> Så prøv at få pengene til at passe her.

Scoreload + Scoresave = Score

454 + 100 = 554

Jeg mener det er "Score" der giver det endelige facit og hvis denne er
mindre end 0 ryger artiklen i Hamsterens killfilter.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Korrigér endelig mit sprog, stavefejl, grammatik, kommatering m.m.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 02-07-03 13:52

Henrik K Hansen, du skrev:

Score - ScoreLoad = ScoreSave og hvis den er lavere end 0, så er
Artiklen i Hamsterens killfilter, ved alle brugere -Madsen

--
Henrik
Indkommende mail bliver scannet med F-Prot

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 02-07-03 15:37

Madsen, du skrev:

> <http://home19.inet.tele.dk/who_knows/lyd/abeverym.wav>.

Ha ha og straffen kom med det samme.
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/okgrandpa.png

+104 ~Subject {\bhamste\B}
?-111 Path: "mail2news" "usenet-gateway"

Utroligt, så enten skal jeg forhøje min Path score med 94, eller
score på ScoreSave i min newsreader.

--
Henrik
[*En topposters indlæg er blevet markeret af Korrnews*]

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 02-07-03 16:38

Madsen, du skrev:

> Jeg har dog to Kandu-brugere som jeg
> giver +100 fordi at de nogle gange siger noget som interesserer mig,
> men det skulle da ikke gerne give positiv score til andre Kandu-brugere
> også.

Jo hvis du ikke bruger et eksakt match

+25 From croig.news@kandu.dk
vil give alle From der indeholder news@kandu.dk +25
brug den her
+25 From {\bcroig.news@kandu.dk\b}

Fra : Madsen

Dato : 01-07-03 23:50

Henrik K Hansen skrev:

> hvad siger hamster score linien.

Hele min scorefil, eller hvad mener du med score linie?

> Organizationslinien er overflødig, du har jo ramt artiklen med from
> filteret

Det er der jo egentlig noget om. Den ryger ud igen så.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 01-07-03 23:52

Madsen skrev:

> Hele min scorefil, eller hvad mener du med score linie?

D'OH! Du mener vel score-linien i headeren på Kandu-indlægget, ikke?
Det siger: Score=300 ScoreLoad=400 ScoreSave=-100

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 02-07-03 23:01

Kaj Svenningsen, du skrev:

> Jeg bruger ikke ?-filtre, så jeg har ikke sat mig særligt ind i det.

Men du har ret, så RTFM til mig i stedet for.

ScoreSave er summen af ? filtre.
ScoreLoad er summen af de almindelige filtre.
Score er summen af ScoreSave+ScoreLoad.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 03-07-03 00:24

Henrik K Hansen skrev:

>Men du har ret, så RTFM til mig i stedet for.

Vil det sige, at sund fornuft er bedre end The Fine ...?
Godt jeg ikke brugte min kostba...

Ka' vi tvære mere i det?

Jeg kan godt li' du ikke forsøger at tvære det af på noget Henrik. Du
er et mandfolk

Fra : Madsen

Dato : 02-07-03 01:20

Henrik K Hansen skrev:

> Den kan jeg ikke regne ud for artikler med en score under 0 ligger
> jo i hamsterens killfilter.

Den undrer mig altså også meget. Som jeg læser det så har det fået
en score på -100, men hvorfor kan jeg så se indlægget i Xnews og
ikke finde det i hamsterens killfilter. Begge message-id fra Kandu
som jeg henviste til tidligere har den samme score-linie.

Jeg krydser fingre for at det blot har været et enkeltstående koks.
Desværre er de bare ikke hentet på samme tidspunkt, men jeg vil lige
holde et vågent øje med den de næste par dage.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 02-07-03 16:31

Madsen skrev:

> Og jeg fatter bare ikke hvorfor der er begyndt at slippe Kandu-
> indlæg igennem.

Har lige fundet et nyt eksempel.

Hvorfor slipper det igennem når jeg i scorefilen har:
-100 message-id {\bposting\.google\.com\b}

Non capisco niente. Betyder Score=1000 ikke at den har fået en score
på 1000 fra scorefilen, eller forstår jeg bare ingenting af det her
score-halløj?

Madsen.

Fra : Peter G

Dato : 02-07-03 17:05

Madsen skrev:

> Har lige fundet et nyt eksempel.
>
> Hvorfor slipper det igennem når jeg i scorefilen har:
> -100 message-id {\bposting\.google\.com\b}

Fordi den ikke matcher din regel.
Det først \b siger "posting..." skal være start/slut af linie. Det er det
ikke.

> Non capisco niente. Betyder Score=1000 ikke at den har fået en score
> på 1000 fra scorefilen, eller forstår jeg bare ingenting af det her
> score-halløj?

Jo, samlet score på 1000. Jeg ved ikke hvilke filtre den har ramt.

Fra : Madsen

Dato : 02-07-03 22:36

Peter G skrev:

> Fordi den ikke matcher din regel.

Jeg burde nok have skrevet at jeg også har:

=-100 From news@kandu.dk
?-100 Body: {\b@kandu.dk\b}

Men jeg ved nu hvorfor de er sluppet igennem, tror jeg.
Forleden satte jeg de to Kandu-brugere som jeg gerne vil læse indlæg
fra op til +500 så de har nok scoret dem +1000 op fordi at jeg ikke
havde det her {/b-halløj rundt om de to Kandu-brugere som jeg gerne
vil se.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 03-07-03 00:09

Henrik K Hansen skrev:

> Brug =-100 From news@kandu.dk

I hjælpefilen står der følgende:
| If a matching score-line is preceded with "=", the score-value is
| set to the given absolute value and no further tests will be made
| for this article...

Vil det så ikke samtidig sige at hvis jeg har den linie før de
linier i scorefilen som scorer et par Kandu-brugere op, så bliver
de ikke scoret op pga. det lighedstegn?

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 27-06-03 23:40

Dino, du skrev:

> Nej, ikke hvad jeg ved.

Brug nu din fantasi, Knud kom jo med en glimrende måde at gøre det
på.

--
Henrik
Min KorrNews indkommende news def

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 28-06-03 00:16

Fra : Dino

Dato : 28-06-03 09:36

Den 28-6 2003 skrev Henrik K Hansen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> ?-1 Et filter
> ?-2 Et andet filter
>
> Så er det da nemt at se hvilket ? filter det drejer sig om.

Så skal de forskellige ?-scoringer "planlægges" meget nøje! For hvis du
har:

?-1 Et filter
?-2 Et andet filter
?-3 Et tredie filter
?-4 Et fjerde filter
?-5 Et femte filter

og en artikel får score -5, hvilket/hvilke filter har den så ramt?

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-06-03 09:47

"Dino" <dino@despammed.com> wrote in message

> ?-1 Et filter
> ?-2 Et andet filter
> ?-3 Et tredie filter
> ?-4 Et fjerde filter
> ?-5 Et femte filter
>
> og en artikel får score -5, hvilket/hvilke filter har den så ramt?

hhmm, du har ret, jeg er som sagt pænt ny indenfor dette score halløj, og i
et tidligere indlæg forespurgte jeg på hvilke scores folk brugte.

Der fik jeg oplyst en del linjer med point ala.

-536
-586
-596

Indtil videre virker det som om det virker fint, og jeg har endnu ikke
spottet indlæg filtreret fra med ca. 1100 point.

jeg har så også et par linjer der efter sigende skulle filtrerer på samme
måde:
-100 Xpost %>3

-101 Xref {:.*:.*:.*:}

Men umiddelbart kan jeg se at indlæg scorer både på deet ene og det andet,
samt begge, hvorfor aner jeg ikke, men det virker, og det kan jeg lide.

Jeg er fortsat åben for at gribe mit filter an på en bedre måde, hvis andre
har gode erfaringer med andre løsninger.

Mvh.

Kim

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 28-06-03 08:28

Kim Jørgensen, du skrev:

> Så hvis man giver alle linjer forskellige scores, så kan man analysere om
> man har de rigtige filtre.
>
> Nogle der er filterhajer der kan af-/bekræfte min teori ?

Ja delvist, man kan altid se hvilket filter en artikel har ramt,
undtagen ? filterne, så hvis man ikke vil score dem helt ud af kill
logen, så er det den nemmeste måde at overskue ? filterne på.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-06-03 08:37

"Henrik K Hansen" <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote in message

> Ja delvist, man kan altid se hvilket filter en artikel har ramt,
> undtagen ? filterne, så hvis man ikke vil score dem helt ud af kill
> logen, så er det den nemmeste måde at overskue ? filterne på.

hhmm, kan være jeg har hanget tingene lidt forkert.

jeg har f.eks. en linje som jeg har scoret ! herindefra:

-531 message-id: anonymous.poster

den formoder jeg alene scorer på message id.

Så har en linje:

?-501 Body: mosegård

Hvad er forskellen om jeg kører med ? eller ej.

Jeg var faktisk sikker på at ? gjorde at den tjekkede hele indlægget, og
ikke specifikt message id, body eller lign. Men jeg kan se at jeg selv med ?
scorer på bodyen.

Jeg ved dog det virker, og det er cool nok, men kunne godt tænke mig at vide
den konkrete forskel.

Iøvirgt, nogle der har et direkte link til manualen til Hamster, min virker
ikke i selve programmet, og jeg har søgt efter den her & der uden held.

Mvh.

Kim

Fra : Dino

Dato : 28-06-03 10:01

Den 28-6 2003 skrev Kim Jørgensen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvad er forskellen om jeg kører med ? eller ej.

Normalt kan du kun filtrere på XOVER headers "Subject", "From", "Date",
"Message-ID", "References", "Lines" og "Xref" og de kalkulerede "Bytes",
"Number", "Xpost" og "Age".

Fra version 1.3.23.150 kan der benyttes ?-filtrering, som scorer
meddelelsen *efter* den er indlæst. Der er så muligt at filtrere på alle
mulige slags forskellige headere, og på "Header", "Body" eller "Article"
(article=header+body).

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 28-06-03 10:02

Dino, du skrev:

> Så skal de forskellige ?-scoringer "planlægges" meget nøje! For hvis du
> har:

Så lad os sige
1
2
4
8
16

Selv kører jeg med et log limit på -110
og tester ? filtre med en score på
-108
-109
Indtil jeg kan se at de kun rammer det de skal.

Derefter bliver de scoret lavere end -110.

--
Henrik

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 28-06-03 11:21

Kim Jørgensen, du skrev:

> jeg har så også et par linjer der efter sigende skulle filtrerer på samme
> måde:

> -100 Xpost %>3

Fra 4 grupper og op

> -101 Xref {:.*:.*:.*:}

Fra 3 grupper og op

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-06-03 13:56

> Fra 4 grupper og op

> Fra 3 grupper og op

Ok, man bliver hele tiden klogere...

Mvh.

Kim

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 29-06-03 17:13

http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/1.png
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/2.png

--
Henrik
Best Viewed With Any Newsreader.

Fra : Madsen

Dato : 02-07-03 01:35

Kaj Svenningsen skrev:

> Jeg læser da også det der som:
> En med +400 der mister 100 og har 300 tilbage.

ScoreSave=-100 betyder vel at den er gemt med -100, eller hur?

Madsen.

Fra : Peter G

Dato : 02-07-03 11:49

Madsen skrev:

> ScoreSave=-100 betyder vel at den er gemt med -100, eller hur?

Ser ud til at Kaj har ret.

ScoreLoad
+
ScoreSave ( = Score-after-load?) (?-regler)
=
Score

**Manual**
V1.3.23.210 (vom 18.11.2002)
- New: X-Hamster-Info contains now the added score (Score=), the score
from overview-filter-rules (Score1=) and from after-load-score-rules
(Score2=) {TGL}
Details changes since 1.3.23.210:
- Change: Header X-Hamster-Info: ScoreLoad and ScoreSave (like Hamster PG)
instead of Score1 und Score2. {TGL}Men jeg har ikke læst
****

Så pengene passer.

Fra : Madsen

Dato : 02-07-03 14:11

Fra : Madsen

Dato : 02-07-03 16:21

Henrik K Hansen skrev:

> Utroligt, så enten skal jeg forhøje min Path score med 94, eller
> score på ScoreSave i min newsreader.

Jeg fatter ikke hvad der har scoret de Kandu-indlæg op hvis jeg skal
være ærlig, for jeg har stort set intet i min scorefil som scorer
bestemte ord og lignende op. Jeg har dog to Kandu-brugere som jeg

Fra : Madsen

Dato : 02-07-03 16:48

Henrik K Hansen skrev:

> Jo hvis du ikke bruger et eksakt match

Så er det der fejlen ligger for jeg har brugt en eksakt match.

> +25 From {\bcroig.news@kandu.dk\b}

Pudsigt nok så har jeg lige siddet og kigget i hjælpefilen for en
forklaring på hvad det her {\b betyder, men er ikke stødt på det
endnu. Hvad gør det helt præcist?

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 02-07-03 17:05

Madsen, du skrev:

> Så er det der fejlen ligger for jeg har brugt en eksakt match.

Jeg håber der mangler et ikke.

> Pudsigt nok så har jeg lige siddet og kigget i hjælpefilen for en
> forklaring på hvad det her {\b betyder, men er ikke stødt på det
> endnu. Hvad gør det helt præcist?

At det kun er det du rammer.

-25 ~Subject {\btest\b} rammer kun test

-25 ~Subject "test" rammer test, testamente, attest osv.

Fra : Madsen

Dato : 02-07-03 18:05

Henrik K Hansen skrev:

> Jeg håber der mangler et ikke.

Jeg havde tilsyneladende ikke forstået hvad et eksakt match er.

> -25 ~Subject {\btest\b} rammer kun test

Aha. Det er altså et eksakt match.

> -25 ~Subject "test" rammer test, testamente, attest osv.

Og det var det som jeg troede var et eksakt match, men jeg blev
klogere. :)

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 29-06-03 18:54

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 01-07-03 23:03

Madsen, du skrev:

> Og jeg fatter bare ikke hvorfor der er begyndt at slippe Kandu-
> indlæg igennem. Jeg har følgende linier i killfilteret:

Det er ikke nemt at regne ud, måske har du nogen buzzword der scorer
indlægget op, eller du har undtagelser for nogen af grupperne, hvad
siger hamster score linien.

Brug =-100 From news@kandu.dk

> [...]

filteret

> Plejede de ikke tidligere at komme via Tiscali i øvrigt?

Jo.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 02-07-03 00:20

Madsen, du skrev:

> [...]

> Det siger: Score=300 ScoreLoad=400 ScoreSave=-100

Den kan jeg ikke regne ud for artikler med en score under 0 ligger
jo i hamsterens killfilter. Jeg har aldrig selv været ude for det
der.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 02-07-03 01:13

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 03-07-03 06:57

Kaj Svenningsen, du skrev:

> Jeg kan godt li' du ikke forsøger at tvære det af på noget Henrik.

Det er en ærlig sag at lave en fejl, det er sølle ikke at ville
indrømme det.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 03-07-03 06:56