OSX Mach!?
Fra : Carsten Matzon

Dato : 28-11-00 21:50

Harj

Mig og min lillebror havde den anden dag en større familiediskussion omkring
Mac/Apple/OSX og så videre... Generalt kunne han godt lide det med bitchede
over at Dock og Icons er lidt for store... Og så snakkede han om at Darwin
kernen er Mach og det fattede han ikke de havde valgt da det er den
langsomste løsning/version der er af den core...Uden at vide for meget er der
så lige nogen der gider svare på om det er rigtigt det han bavler om!?!?!

Mvh

Carsten

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 28-11-00 22:37

Carsten Matzon <carsten@matzon.dk> writes:

> [...]
> core...Uden at vide for meget er der så lige nogen der gider svare
> på om det er rigtigt det han bavler om!?!?!

Dock'en kan selvfølgelig sættes til at vise mindre ikoner. Det var
også noget af det første jeg gjorde, da jeg prøvede Mac OS X.

Angående MACH kernen, så har din lillebroder vist fået galt fat i
noget. Sjovt nok har visse designere/udviklere påvist, at en
mikrokerne kan være mindst ligeså hurtig som en monolitisk kerne, men
det skulle de jo også helst kunne sige.

NeXTStep kørte med en MACH-2.5 kerne, og det virkede ganske glimrende.
På Apples udvikler hjemmeside (http://www.apple.com/developer) kan du
finde nogle dokumenter der fortæller præcist hvad det er, der foregår
(Kernel Enviroment).

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk