Mere end hjælp til css
Fra : D. B. Larsen

Dato : 27-06-03 17:00

Hej er der nogen der vil hjælpe mig med at lave en css fil til
min hjemmesiden. Jeg har læse og læse, men fatter ikke en dyt.
Måske er det bare mig der er lidt dum. :-/
Jeg ved det er meget at spørger om der er nogen der kan/vil
hjælpe mig med en css fil.

Min hjemmerside jeg gerne vil have en css fil til er
http://www.buus.biz

Det jeg gerne vil have i min css fil er:
topbilledet
menuen - lavet med Sothink DHTMLMenu
tabellen
og de små link i bunden af siden - e-mail/icq/peak/flaget

Mvh.
D. B. Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 27-06-03 17:19

D. B. Larsen wrote:
> [...]
> hjælpe mig med en css fil.
>
> Min hjemmerside jeg gerne vil have en css fil til er

Hvorfor skal man lige en tur rundt om peak hvis man bruger din menu?

> Det jeg gerne vil have i min css fil er:
> topbilledet
> menuen - lavet med Sothink DHTMLMenu

Virker ikke i Opera

> tabellen

I stedet for at du skriver <p style...> og <font...>ca 400 gange på siden
skal du bare en gang skrive
p{
margin-bottom:0px;
margin-top:0px;
font-family:arial,verdana,sans-serif;
}
i en ekstern fil

Din koder er meget rodet. eksempelvis denne her:

Prøv at rydde lidt op, så er det meget lettere.

Og drop lige de rammer, så er det nemmere at hjælpe.
jeg gider ikke bruge tid på at rode rundt i frames, tror mange har det lige
dan.
her er validationsresultatet af din "forside"

Køb domænet hvis det er så vigtigt, eller indrøm sider ligger på udbyderens
server.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : D. B. Larsen

Dato : 28-06-03 09:36

Soeren Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hvorfor skal man lige en tur rundt om peak hvis man bruger din menu?

Det er for jeg i %'er kan se hvilken sider folk kigger mest på. Så kan jeg
jo også se hvilken sider der ikke har nogen interesse, og så enten slette
dem eller lave dem om.

> Virker ikke i Opera
Er det menuen der ikke virker i Opera?

> I stedet for at du skriver <p style...> og <font...>ca 400 gange på siden
> [...]
Det er netop den eksterne fil jeg har meget meget store problemer med.

> Din koder er meget rodet. eksempelvis denne her:
>
> Prøv at rydde lidt op, så er det meget lettere.

Ville da gerne prøve at ryde lidt op i HTMLen, men er ikke nogen "ørn" til
html. Laver næsten alt i FrontPage2000

> [...]
lige
> dan.
> her er validationsresultatet af din "forside"

Hmm.....mig bekendt har jeg ikke lavet min side i frames, men jeg har brugt
tabeller.

> Køb domænet hvis det er så vigtigt, eller indrøm sider ligger på
udbyderens
> server.

Jeg har da købt og betalt www.buus.biz, men jeg har bare min hjemmeside
liggende hos TDC da jeg har gratis plads hos dem. Så kan jeg da ikke se
nogen mening med at betale for plads hos andre.

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-03 09:47

"D. B. Larsen" <dbl@buus.biz> wrote in message
> Det er for jeg i %'er kan se hvilken sider folk kigger mest på. Så kan jeg
> jo også se hvilken sider der ikke har nogen interesse, og så enten slette
> dem eller lave dem om.

Hvis du har adgang til PHP kan du lave en smart counter.
http://www.hotscripts.com/cgi-bin/dload.cgi?ID=10715

Så indsætter du bare denne kode; <SCRIPT language="Javascript"
src="/zerofilstat.php3?action=hide&page=Sidens navn/beskrivelse"></SCRIPT>
på hver side.

Så kommer det til at stå i log filen. Den kan også vise antal online bruger,
og total page hits.
Det ser lidt skummelt ud med at kører rundt om peak.dk

Lidt OT, men synes det er smartere.

mvh
FB
--
Er du ny på usenet? Så læs lidt på www.usenet.dk
--> www.DontDoIt.dk <-- Lidt af hvert til din mobil!

Fra : D. B. Larsen

Dato : 28-06-03 14:25

FB wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> og total page hits.
> Det ser lidt skummelt ud med at kører rundt om peak.dk

Hmm....jeg er ikke engang sikker på hvad PHP er. :-/

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 28-06-03 21:02

D. B. Larsen wrote:

> Hmm....jeg er ikke engang sikker på hvad PHP er. :-/

_Det_ var ikke godt!

PHP er et script-sprog (ligesom ASP, hvis det siger dig noget). Det kan,
en anelse i stil med Javascript, udføre noget kode og give mulighed for
at siderne reagerer på brugerens input, eller indeholder små "maskiner"
med forskellig funktionalitet - fx. en statistik

Til forskel fra javascript udføres PHP på en server som sender
"almindelige" html-sider ud til brugeren når han går ind på en
hjemmeside. Det gør at:
1) Den server man har sine sider på skal understøtte PHP for at man kan
bruge det.
2) Der stilles til gengæld ikke nogen krav om at brugerne understøtter
andet end standard html som på enhver hjemmeside
3) man kan faktisk ikke med sikkerhed sige om der har været brugt PHP
til at lave en given side på nettet.

Jeg håber det hjalp på sikkerheden

Du kan læse mere om PHP på www.webcafe.dk eller php.net, og spørgsmål om
PHP hører til i gruppen dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-06-03 21:58

On 28 Jun 2003 22:02:29 +0200, Jesper Brunholm
<nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

>PHP er et script-sprog [en udmærket kort forklaring]

Og tak for den!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-06-03 15:20

D. B. Larsen <dbl@buus.biz> skrev :

>Hmm.....mig bekendt har jeg ikke lavet min side i frames, men jeg har brugt
>tabeller.

Du bruger frames til at åbne TDC-siderne med dit somænenavn i
adressefeltet.

Du kan få et rigtigt webhotel for et par hundrede kroner om året,
det er en langt bedre løsning, når du har dit eget domæne.
--
Knud

Fra : D. B. Larsen

Dato : 28-06-03 18:49

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> Du kan få et rigtigt webhotel for et par hundrede kroner om året,
> det er en langt bedre løsning, når du har dit eget domæne.
OK....det viste jeg ikke. Men vil da lige tænke over det.