Andet multimedie
bentjuul 3670
Image af penge...?
Fra : Jane (ö)

Dato : 27-06-03 16:02

> Det synes jeg så ikke du skrev noget om!?

> Men der er vist nogle euro imellem

> mvh Kim Jensen

Nej - det glemte jeg at nævne... Men det skal være danske penge..

???

Mvh Jane

Fra : Villy Erichsen

Dato : 27-06-03 16:25

In article <BB222917.6467%grupperne@mail.dk>, Jane <grupperne@mail.dk>
wrote:

> Nej - det glemte jeg at nævne... Men det skal være danske penge..

Har du mange penge at betale med - Nationalbanken ejer alle rettigheder
vedr. motiverne - og det koster meget dyrt hvis (når) det bliver
opdaget at de bliver brugt uden deres tilladelse - og den er stort set
umuligt at få - ikke engang til en tryksag for et pengeinstitut kunne
det lade sig gøre.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-06-03 16:54

"Jane (ö)" <grupperne@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej - det glemte jeg at nævne... Men det skal være danske penge..
>
> ???
>
> Mvh Jane

Du kan se her
http://www.nationalbanken.dk/DNDK/money.nsf/side/Danmarks_seddelserie!OpenDocument
der er de alle sammen, men der er intet der kan bruges til noget fornuftigt.

Kim Larsen

Fra : jcjensen

Dato : 27-06-03 21:17

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> wrote in

> Du kan se her
> http://www.nationalbanken.dk/DNDK/money.nsf/side/Danmarks_seddelserie!O
> penDocument der er de alle sammen, men der er intet der kan bruges til
> noget fornuftigt.

Jeg surfede lidt rundt på Nationalbankens hjemmeside og fandt følgende om
gengivelse af pengesedler i annoncer m.v.:

http://www.nationalbanken.dk/DNDK/money.nsf/side/Gengivelse_af_sedler_og_mo
enter!OpenDocument

Så det er altså ikke umuligt, og der står ikke noget om, at de skal have
betaling for det - bare at størrelsen skal være under 50% eller over 200%.

mvh
Jens Chr. Jensen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 27-06-03 23:25

In article <3efca626$0$5181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, jcjensen
<jcjensen@esenet.dk> wrote:

> [...]
> betaling for det - bare at størrelsen skal være under 50% eller over 200%.

Du har ret - jeg er åbenbart ikke up-todate.
For nogen tid siden skulle jeg lave en brochure for et lokalt
pengeinstitut - vi fik at vide at vi under ingen omstændigheder måtte
gengive pengesedler - men gerne mønter.
Og fik også at vide at det ville koste dyrt hvis vi bare gjorde det.
Det var en telefonisk henvendelse - så enten har Nationalbanken skiftet
mening - eller også har medarbejderen været dårligt informeret.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 28-06-03 06:26

On 27 Jun 2003 20:16:38 GMT, jcjensen <jcjensen@esenet.dk> wrote:

>Så det er altså ikke umuligt, og der står ikke noget om, at de skal have
>betaling for det - bare at størrelsen skal være under 50% eller over 200%.

Det er arealet der står noget om (halv og dobbelt størrelse) det
svarer til ca. 70% og 140% - dvs. sedlerne skal formindskes til 70%
eller forstørres til mindst 140%.

Kurt Brixen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 27-06-03 23:05

nobody writes:
> ikke engang til en tryksag for et pengeinstitut kunne
>det lade sig gøre.
Det forstår jeg ikke, jeg har da i flere omgange haft kontakt til
Nationalbanken og fået lov. Der er nogle ret simple regler, der skal
følges. Ret enkelt. Det meste går ud på, at det ikke må være muligt at
reproducere pewngesedlerne på baggrund af billederne.

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og