Service på SV650
Fra : SVW

Dato : 27-06-03 15:13

Jeg har kig på en brugt SV650'er, men er lidt obs på service historien...

Kan nogle assistere med...

Service interval ?
Bliver der checket eller skiftet essentielle ting de første 18.000 km ?
Generelt om kvalitet ?

p.f.t.
Steffen

Fra : RacerNiels

Dato : 27-06-03 21:25

"SVW" <svjepsen@image.dk> wrote in message
> Service interval ?

Ventiler: 24000km
Tændrør: 12000km
Luftfilter: Øhh... K&N eller 18000km

> Bliver der checket eller skiftet essentielle ting de første 18.000 km ?

Tændrør, dæk, bremsevæske, gaffelolie, motorolie og -filter.

> Generelt om kvalitet ?

Über alles

/Niels
S FAU
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : SVW

Dato : 27-06-03 21:31

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse
> "SVW" <svjepsen@image.dk> wrote in message

> Über alles
Danke schön !!

Steffen

Fra : Armand

Dato : 27-06-03 23:44

> [...]
> Tændrør: 12000km
> Luftfilter: Øhh... K&N eller 18000km

> Tændrør, dæk, bremsevæske, gaffelolie, motorolie og -filter.

Bremsevædske og forgaffelolien bør(!) måske nok skiftes jvf. servicebogen;
men jeg frygter at den ikke vil være det
På den anden side er denne skepsis generelt dækkende og vil derfor ikke
medføre en forvridning imellem to givne modeller som SVW har under luppen
:-/

--
Armand.

Fra : SVW

Dato : 28-06-03 08:28

Jeg har kig på en model ca 18.000 km kørt... men der er ikke lavet service
ved 6 og 12.000..... kun skiftet olie privat.

Selvom den så får lavet et komplet 18.000 km eftersyn, er jeg lidt i tvivl
om den har mistet noget vigtigt ved de foregående eftersyn ???

Steffen

Fra : RacerNiels

Dato : 28-06-03 16:10

> [...]
>
> Selvom den så får lavet et komplet 18.000 km eftersyn, er jeg lidt i tvivl
> om den har mistet noget vigtigt ved de foregående eftersyn ???

Det første vigtige der skal laves (imho) er ved 24000km - ventilcheck.
Tændrør, luft- og oliefilter kan man selv skifte. Det var kun fordi min
skulle dysses, at jeg samtidig fik stillet ventiler - ellers havde jeg selv
gjort det.
Motorbolte, affjedringslink, kronrør, aksler osv osv kan man selv fedte
ind - ingen grund til at give 350kr i timen for det.

Jeg mener at der står man skal skifte bremsevæske hver andet år og slanger
hvert fjerde. Det står i hvert fald i fars Yamaha-manual. Jeg skifter
bremsevæske hvert år og det samme med forgaffelolien.

Niels
S FAU
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 04-07-03 20:35

"SVW" <svjepsen@image.dk> wrote in message
> Jeg har kig på en model ca 18.000 km kørt... men der er ikke lavet service
> ved 6 og 12.000..... kun skiftet olie privat.

Derudover er det vigtigt at den har fået udført sit første foreskrevne
service ved 1000km.
Her skal skiftes motorolie og oliefilter, for at få de værste metalspåner,
cigaretskodder og tabt værktøj fra fabrikationen ud af motoren.
Hvis dette ikke er gjort, er serviceintervallet overskredet med en faktor
18...

MVH
Flemming Nyboe
('00 SV650S)

Fra : ptheo

Dato : 29-06-03 22:20

Hent en orginal værkstedsbog på denne adr.

http://www.sv650.org/sv_manuals.htm

eller

http://www.socalsvriders.com/download.php?op=viewdownload&cid=2

den giver svar på hvad der skal laves ...

ptheo