Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Central til gamle drejeskive-telefoner
Fra : Bo Holmqvist

Dato : 27-06-03 14:31

Hej

Jeg har en kasse gamle drejeskive-telefoner, venligst doneret af min
kommune, da en skole skulle have nyt internt telefon-system.

Desværre fik jeg ikke centralen med, så jeg er nu lidt på spanden. Jeg har
søgt vidt og bredt efter bedste evne for at finde noget, der kunne bruges i
stedet. Men uden held.

Eller rettere heldigvis, for centralen var e*********** stor og umedgørlig.

Hvorom alting er . . .

Jeg leder efter enten en hel central eller en beskrivelse af noget
elektronik. Der er selvfølgelig visse krav/ønsker, som skal opfyldes:

Det må ikke fylde noget - altså ingen store skabe
Det skal være billigt - selvfølgelig
Man skal kunne tilslutte 15 - 20 telefoner - evt. plads til udvidelser
Intet behov for eksterne kald
Jeg har set en konstruktion, hvor kun to kunne tale sammen ad gangen -
dutter ikke her.

Er der nogen, der kan hjælpe?

MVH
Bo Holmqvist
www.jerNhesteN.dk

At kontakte mig: Besvar denne - ret i adressen efter devisen: "Fjern lyden,
men lad billedet stå"
<suk opgivende="on">Alt dette bare for at undgå spam</suk>

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-07-03 21:36

"Bo Holmqvist" <llolsen@soundimage.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Intet behov for eksterne kald
> Jeg har set en konstruktion, hvor kun to kunne tale sammen ad gangen -

Jeg er ikke 100% sikker, men mener du må kunne bruge en gammel Beta1 el.
Beta24 (det er det samme). Tror kun du kan ringe fra den ene til den anden,
anlæggets funktioner kan nok ikke bruges.

De går vel til en 500-800 i Den Blå Avis. Sørg for der er nok lokalliniekort
i, det er rimeligt let at se, de sidder længst til højre og er grønne
svjh. - der er 4 linier på hvert.

Jeg har de tekniske manualer liggende et sted hvis du skal bruge dem i
forbindelse med opsætningen.

Mvh
TKJ

Fra : Bo Holmqvist

Dato : 04-07-03 22:06

Hej Thomas

Hvis du ikke har noget imod det, vil jeg meget gerne se manualerne. Så kan
jeg se, om det er noget, der kan bruges eller ej. Jeg har ikke lyst til at
købe noget, jeg bagefter finder ud af, jeg ikke kan bruge.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-07-03 22:14

OK, Jeg mailer den i morgen.

Mvh
TKJ

Fra : Bo Holmqvist

Dato : 04-07-03 23:22

> OK, Jeg mailer den i morgen.

Jeg takker underdanigst.

MVH
Bo

Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-07-03 14:35

> Jeg takker underdanigst.

Du er velkommen. Det var lige før jeg havde glemt det, men den er ved at æde
den nu.

Mvh
TKJ

Fra : Bo Holmqvist