J2EE og IntelliJ IDEA???
Fra : Marc

Dato : 27-06-03 14:05

Nogle der har erfaring med det???

Jeg skal bruge en editor til J2EE. Jeg er helt nybegynder i J2EE, og
jeg tro desværre ikke at jeg for nogle til at købe og betale websphere
eller Jbuilder, for mig.
Så var det jeg faldt over IDEA. Men kan man lige så godt bruge ECLIPSE
eller hvad??

Vil meget gerne høre fra nogle med erfaring i J2EE og evt IDEA.

På forhånd tak og go weekend

Fra : Bo Gundersen

Dato : 27-06-03 14:18

Marc wrote:

> [...]
> eller hvad??
>
> Vil meget gerne høre fra nogle med erfaring i J2EE og evt IDEA.

Vi brunger IDEA til at udvikle J2EE applikationer, og det virker helt
fint. Jeg syntes personligt at at IDEA er rare at arbejde med, og virker
mere færdigt end eclipse.
Der er fin understøttelse for editering af web applikationer, men det er
desværre ikke muligt direkte at debugge JSP sider (men det kan lade sig
gøre med lidt fingerfærdighed). M.h.t. understøttelse af enterprise
beans, så har vi ikke fundet/brugt det, men bruger istedet XDoclet til
at genere div. deployment descriptors/interfaces o.l.

Hvis du beskriver hvad det specielt er du leder efter, så er det måske
lidt lettere at komme med relavante opservationer...

--
Bo Gundersen
DBA/Software Developer

Fra : Anders Holmbech Niel~

Dato : 14-07-03 21:53

Hejsa

Jeg har siddet med Idea i snart lang tid (kan ikke lige huske hvor lang tid
ca. 2 år) og er meget glad for den. Den har en masse features til jsp sider,
der gør livet meget nemmere. Dertil kommer hjælp til at rette i xml sider,
som specielt i forbindelse med web.xml filer og ejb-jar.xml filer er en rar
ting. Den matcher op mod dtd'en så den ved hvad man kan indsætte af tags på
et givent sted. Jeg har ikke brugt ejb delen specielt, meget men den kan
give et overblik og man kan nemt lige få genereret alle de pokkers mange
klasser/interfaces man skal bruge.

Jeg kan kun varmt anbefale Idea.
Som de selv skriver: Develop with pleasure... og det har de så ganske
rigtigt ret i

MVH

Anders Holmbech Nielsen