Æ ø og å i sys9
Fra : Dan Henriksen

Dato : 27-06-03 12:59

Hej i gruppen,

Jeg har en mac der ikke vil printe æøå fra IE og word.
Alle kontrolpaneler er sat til dansk og IE og ast til [dk] og encodingen er
sat til "western latin 1"

Hvad kan det være?

Dan

Fra : Villy Erichsen

Dato : 27-06-03 13:10

In article <BB21FE28.2C770%dan@1way2print.net>, Dan Henriksen
<dan@1way2print.net> wrote:

> [...]
>
> Jeg har en mac der ikke vil printe æøå fra IE og word.
> Alle kontrolpaneler er sat til dansk og IE og ast til [dk] og encodingen er

Der bruges MS skrifter som Times New Roman eller Arial

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : Dan Henriksen

Dato : 27-06-03 13:42

in article 270620031409331179%spam@hammel-by.dk, Villy Erichsen at
spam@hammel-by.dk wrote on 27/06/03 14:09:

> Der bruges MS skrifter som Times New Roman eller Arial

Hvad mener du? At IE er sat til at bruge en MS font til visning på skærmen,
eller?

Dan

Fra : Villy Erichsen

Dato : 27-06-03 18:36

In article <BB220841.2C784%dan@1way2print.net>, Dan Henriksen
<dan@1way2print.net> wrote:

> in article 270620031409331179%spam@hammel-by.dk, Villy Erichsen at

> Hvad mener du? At IE er sat til at bruge en MS font til visning på skærmen,
> eller?
Ja, hvis du ikke selv har ændret det.
Jeg har haft problemet mange gange - bådei IE og Word - når man ændrer
til Times og Arial til Helvetica printes der fint med æøå.
Også afhængig hvilken printer man bruger. PostScript printeren på
arbejder printer ikke æøå når det er Times New Roman og Arial - derimod
min inkjet herhjemme er ligeglad - den printer bare det hele.

Fra : Michael Holm

Dato : 27-06-03 20:30

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> [...]

> arbejder printer ikke æøå når det er Times New Roman og Arial - derimod
> min inkjet herhjemme er ligeglad - den printer bare det hele.
jeg har nu 2 varianter af Times new Roman og Arial, som godt vil printe
æøå, på en postscript printer, send mig evt. en mail

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 27-06-03 20:41

Dan Henriksen <dan@1way2print.net> skrev:

> [...]
>
>Jeg har en mac der ikke vil printe æøå fra IE og word.
>Alle kontrolpaneler er sat til dansk og IE og ast til [dk] og encodingen er

Jeg havde problemet med visse fonte for nogle år siden, men kan knap
huske hvad tingene hedder i OS 9. Løsningen var i hvertfald at krydse
en option, der hedder noget i retning af 'download neeede fonts' under
printmenuen, af.
--
Christian